המצוינות כערך

הזוכים באותות ההצטיינות שהוענקו במסגרת KickOff 2012, משקפים מציאות שהולכת ומתהווה בענף ה-IT ● למרות שההצטיינות היא אישית, היא מהווה חלק מעולם שלם של ערכים שהמנמ"רים המצטיינים מביאים עמם לארגון ● אלו הם ערכים שיש בהם מימד חזק מאוד של גנריות, כלומר שהם מתאימים לכל ארגון וארגון - ומכאן הערך המוסף שלהם ● להתראות בשנה הבאה

28 אותות ההצטיינות לשנת 2011, שהוענקו הבוקר (א') במסגרת KickOff 2012, משקפים פסיפס מרתק של עשייה פורייה בתחום ה-IT במשק הישראלי.

בבזק בינלאומי השלימו את הנחת הכבל התת-ימי – שאמור לשדרג את יכולות התקשורת של ישראל ולקרב אותנו למקובל בעולם המערבי. במשרד החינוך יצא לפועל פרויקט תיקשוב מבוסס ענן, המהווה את אחד מפרויקטי הענן הנועזים שנעשו פה עד כה. ב-013-נטוויז'ן-סלקום השלימו תהליך מיזוג מורכב ורגיש מאוד ברמה הפרסונלית, בצורה החלקה והשקטה ביותר שאפשר (הרי אין מיזוגים שמחים). בפלאפון עבדו קשה במהלך השנה האחרונה כדי להכין את התשתית הטכנולוגית עבור רמי לוי, המפעיל הווירטואלי הראשון, בהתאם להנחיות משרד התקשורת. בבנק יהב, שעד לפני כמה שנים היה מזוהה כבנק סקטוריאלי לעובדי מדינה, נמצאים בעיצומם של תהליכים לפתיחת הדלתות לציבור הרחב, כדי להגדיל את פעילותו ולהגביר את התחרות בשוק הבנקאות הישראלי. התהליכים האלו דורשים השקעה מרובה בטכנולוגיה, שכן שום בנק לא יכול לפעול היום בלי מערכות מיחשוב ומידע. במשטרת ישראל חידשו השנה את תנופת ההשקעות בטכנולוגיה, ועמלו רבות על יישום מודול ה-HR במערכת ה-ERP, שהוא המודול המרכזי והרגיש ביותר במשטרה.

בראש פרויקטים אלו ורבים אחרים שהוזכרו היום בכנס, עמדו מנמ"רים שהוכיחו שהם לא רק מנהלים טובים, אלא גם מנהיגים מצטיינים, שיודעים להוביל תהליכים מורכבים מאין כמוהם. אייל צפריר מבזק בינלאומי, סופיה מינץ ממשרד החינוך, רן הרפז מ-013-נטוויז'ן-סלקום, שמעון הרץ מפלאפון, גדי דודיאן מבנק יהב ושי קופרמן ממשטרת ישראל, הם המנמ"רים שצוינו על ידי ועדת האיתור בראשות פרופסור גדי אריאב, כמצטיינים במיוחד – אלו המהווים מודלים לחיקוי.

הופעתה של החבורה הבכירה הזו בפני ועדת האיתור, הרשימה את כל חבריה. כולם בעלי ניסיון ו-ותק בענף – כאלה שכבר ביצעו פרויקטי IT מצטיינים בחייהם. עם זאת, בכל שנה הם נדהמים מחדש לגלות עד כמה הביטוי "מצוינות כערך" הוא אינו רק סיסמה, אלא דרך חיים.

האותות שמוענקים מדי שנה מתבססים על עשייה. למרות שההצטיינות היא אישית, היא מהווה חלק מעולם שלם של ערכים שהמנמ"רים המצטיינים מביאים עמם לארגון. אלו הם ערכים שיש בהם מימד חזק מאוד של גנריות, כלומר שהם מתאימים לכל ארגון וארגון – ומכאן הערך המוסף שלהם.

פרויקט הענן במשרד החינוך לא היה יוצא לדרך, לולא הנועזות של סופיה מינץ והאופן שבו עמדה מאחורי הפרויקט עת הביאה את הרעיון לאישור כל הגורמים במשרד, כולל השר. כישלון של פרויקט כזה היה נחשב לכישלון אישי שלה – ובצדק. אותו הדבר תקף גם לאייל צפריר, שמעבר לאחריותו על הצד הטכנולוגי בפרויקט הנחת הכבל התת-ימי, הוא גם היווה חלק מהצוות שבדק והכין את הפרויקט. צפריר הוא דוגמה מוחשית להמלצות החוזרות ונשנות של מומחים לגבי היות המנמ"ר חלק מצוות הניהול.

מינץ וצפריר כמובן לא לבד. גם כל הזוכים האחרים הראו מנהיגות והצטיינות ראויה לשמה. עבור חלקם לא היתה זו הזכיה הראשונה, מה שמוכיח שהצטיינות אינה דבר חד פעמי. הזוכים משקפים מציאות שהולכת ומתהווה בענף ה-IT, ויורשה לנו להיות בלתי צנועים ולציין, כי הרצון להצטיין נובע לא מעט מהתחרויות השנתיות שמובילה קבוצת אנשים ומחשבים בענף מזה תשע שנים ברציפות, ובראשן תחרות מצטייני המיחשוב ITAwards, שבמסגרתה מוענקים פרסים לפרויקטים המצטיינים.

אין דרך טובה יותר לסיים את הדיון בנושא, מאשר בציטוט מדבריו של פרופסור גדי אריאב, שאמר, כי "מצוינות היא דרך חיים". להתראות בשנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים