אילן שפיגלמן, אורקל: "ארגונים ישלמו מחירים כבדים אם לא ייכנסו לענן"

שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק של החברה, ציין את העלאת המהירות שהושגה באמצעות הענן ● הוא אמר, כי "בסופו של דבר, מה שידחוף ארגונים לענן יהיה השימוש הנרחב ברכיבי הקצה שאינם מחשבים ניידים - טאבלטים וטלפונים חכמים"

"לפני 30 שנים, כשהחל השימוש במערכות פתוחות, אנשים הגנו בחירוף נפש על המערכות הסגורות שלהם. כיום, קבועי הזמן התקצרו פי עשרה. הענן כבר פה, הוא חדר, וארגונים ישלמו מחירים כבדים אם לא יטמיעו אותו", כך אמר אילן שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק של אורקל (Oracle) ישראל.

שפיגלמן דיבר במסגרת פאנל שנערך בכנס KickOff 2012, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. האירוע נערך בסימן ציון מלאות 30 שנים להקמת אנשים ומחשבים, ובמסגרתו הוענקו אותות הצטיינות ל-28 מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות ומנהלי אבטחת מידע.

לדברי שפיגלמן, "בסופו של דבר, מה שידחוף ארגונים לענן יהיה השימוש הנרחב ברכיבי הקצה שאינם מחשבים ניידים – טאבלטים וטלפונים חכמים".

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור. צילום: קובי קנטורהוא ציין, כי אורקל פועלת בענן בשני אזורים – תשתיות ויישומים. "על התשתיות שלנו מתוכננים כמה וכמה פרויקטים, ביניהם ב-ECI ובתעשיות ביטחוניות, ועל היישומים יש לנו בצנרת עשרות פרויקטים של CRM לפי דרישה, שתוך פרק זמן של שבועיים-חודש הם באוויר", אמר. "בצד הטכנולוגי יש לנו את מכונת בסיסי הנתונים המשלבת חומרה ותוכנה, אקסה דטה (ExaData), שמסייעת ללקוחות לפעול בענן, היא זמינה ולא נופלת – דבר שלא מובן מאליו".

"ישראל מפגרת משמעותית בתחום התשתיות"

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, אמר ש-"אף על פי שבישראל מדברים הרבה על פרויקטים בעולם התשתיות, הרי שהיא מפגרת משמעותית בתחום לעומת שאר העולם".

לדבריו, "מיחשוב הענן נועד לשרת את מטרות ההתייעלות והחיסכון הכספי – מטרות שכל ארגון חפץ בהן. שימוש בפלטפורמה זו מאפשר לנצל את התשתיות בצורה חכמה". הוא נתן כדוגמה לכך בנייה של מיחשוב ענן בארגון, שבשעות היום ישרת את הלקוחות ואילו בשעות הלילה יוקצו ממנו משאבים לטובת תמיכה במערכות העוסקות בעיבוד נתונים מסיבי.

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר. צילום: קובי קנטוררימיני סיים בציינו, כי השנה צפויות לצמוח שתי מגמות: הטמעת מיחשוב ענן בארגונים והטמעה של מערכות המטפלות ב-Big Data – נתונים רחבי היקף ונפח אחסון.

"חשוב שהענן יישען על תשתית טובה במרכז המיחשוב"

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר, אמר ש-"מודל מיחשוב הענן מאוד אטרקטיבי עבור ארגונים. אולם, על מנת שההטמעה תצליח ותשיג את מטרותיה, חשוב מאוד שהענן יישען על גבי תשתית פיזית טובה במרכז המיחשוב הארגוני. תשתית פיזית שכזו יכולה לתמוך בענן הפרטי של הארגון, לחסוך בתחזוקת ה-IT ובמשאבי הארגון ולספק יכולת גידול ושינוי עבור מערך המיחשוב". למרות זאת, הוסיף שניידר, "ארגונים רבים בארץ עדיין לא מצויים במצב שבו יש להם את היכולת לתמוך במעבר מוצלח לענן פרטי".

שניידר סיים בציינו שהחברה בראשותו מספקת שירות שבוחן את המוכנות של מערכי המיחשוב הארגוניים לקראת המעבר לענן. "במסגרת השירות הזה אנחנו עורכים סקר יכולות ובחינת הסיכונים בתחום הדטה סנטר. הסקר ממפה את כל ההיבטים הכרוכים במעבר לענן ומספק למנמ"ר תמונת מצב כוללת בתחום", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים