המנכ"לים המשותפים של RIM פורשים; תורסטן היינס מונה כמנכ"ל יחיד

"בסיפור הצמיחה של כל חברה מצליחה מגיע שלב שבו המייסדים מכירים בצורך להעביר את השרביט למנהלים חדשים", כתב מייק לזרידיס, שיחד עם ג'ים בלזילי פורש מהתפקיד ● לדבריו, "ג'ים ואני פנינו למועצת המנהלים וציינו שאנחנו חושבים שבשלה העת" ● הפרישה באה לאחר שהמשקיעים איבדו בשנה שעברה את אמונם בשני המנכ"לים הפורשים, כתוצאה מהירידות הניכרות בשערי המניות של החברה ומהכישלון שלה בהתמודדות מול ה-iPhone ומכשירי האנדרואיד

המנכ"לים המשותפים של RIM פורשים מתפקידם במסגרת שינויים בהנהלת החברה – נמסר אתמול (א'). השניים, ג'ים בלזילי ומייק לזרידיס, ממשיכים לכהן כיושבי ראש משותפים של RIM, אך פינו את משרת המנכ"ל לתורסטן היינס, שכיהן עד כה כאחד ממנהלי התפעול הראשיים של החברה. השינויים כבר נכנסו לתוקף.

"בסיפור הצמיחה של כל חברה מצליחה מגיע שלב שבו המייסדים מכירים בצורך להעביר את השרביט למנהלים חדשים", כתב לזרידיס בהודעה שפרסם. "ג'ים ואני פנינו למועצת המנהלים וציינו שאנחנו חושבים שבשלה העת".

היינס, שנבחר על ידי מועצת המנהלים לתפקיד המנכ"ל החדש, הצטרף ל-RIM בדצמבר 2007 כסגן נשיא בכיר להנדסת חומרה ובאוגוסט 2011 מונה לתפקיד מנהל תפעול ראשי למוצרים ומכירות.

לזרידיס מונה לתפקיד סגן יושב ראש מועצת המנהלים של RIM ויושב ראש ועדת החדשנות של המועצה – ועדה שזה עתה הוקמה. בלזילי ימשיך לכהן כחבר במועצת המנהלים. עוד נמסר מ-RIM, כי ברברה סטימיסט, שמכהנת כחברה במועצת המנהלים מאז 2007, מונתה כיושבת ראש עצמאית של המועצה.

השינויים הוכרזו לאחר שהמשקיעים איבדו בשנה שעברה את אמונם בשני המנכ"לים הפורשים. ההידרדרות של החברה הומחשה היטב בחודש שעבר, כאשר פורסמו התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של שנת הכספים והתברר שהרווח של החברה הסתכם ב- 265 מיליון דולרים, שהם 51 סנטים למנייה. זאת, בהשוואה ל-911.1 מיליון דולרים, שהם 1.74 דולרים למנייה, ברבעון המקביל בשנה הכספית שלפני כן.

מאז תחילת השנה שעברה צנח השער של מניות RIM ביותר מ-75%. המשקיעים התאכזבו גם מהודעת החברה על דחיית ההשקה של הדגמים החדשים של מכשירי בלקברי (BlackBerry) למחצית השנייה של השנה הנוכחית. בלזילי ולזרידיס נתפסו כאחראים לכך שהטלפונים החכמים של RIM אינם מצליחים להתמודד מול ההצלחה של מכשירי iPhone ואנדרואיד (Android). ב-RIM נאלצים להתמודד עם הירידה במכירות בשוק החשוב של ארצות הברית ועם הכישלון של מחשבי הלוח החדשים מדגמי PlayBook.

החברה נאלצה להודיע על הורדת המחירים של מחשבי PlayBook, בכל גרסאות הנפח, ל-299 דולרים ליחידה, במסגרת מבצע שיהיה בתוקף עד תחילת חודש פברואר. זאת, בהשוואה למחירים של 499 דולרים עד 699 דולרים, בהתאם לנפח האחסון, שגבתה החברה בתחילה. מאז ההשקה באפריל ועד נובמבר האחרון מכרה RIM כ-850 אלף יחידות של מחשבי PlayBook, בהשוואה למיליונים רבים של מחשבי iPad שמכרה אפל (Apple).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים