אינדונזיה: אדם שכתב בפייסבוק שאלוהים אינו קיים צפוי לחמש שנות מאסר

עובד מדינה מאינדונזיה כתב בפייסבוק שהוא לא מאמין בקיומם של אלוהים, מלאכים, שדים – ושאר "מיתוסים", ועבר בכך על החוק במדינה, שאוסר על הפצת אתיאיזם ● הוא נתון ב-"מעצר הגנתי" לאחר שהמון זועם איים לפרוץ למשרד שבו הוא עובד ולעשות בו שפטים ● במקביל, הוגש נגדו כתב אישום על פגיעה בדת המוסלמית

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

אלכסנדר אאן, עובד מדינה בן 31 מאינדונזיה, נתון ב-"מעצר הגנתי" מאז יום ה' לאחר שהמון זועם פרץ למשרדו בוועדת התכנון המחוזית של דהארמסריה וביקש לעשות בו שפטים, משום שכתב בדף שלו בפייסבוק (Facebook) שאלוהים אינו קיים. במקביל, הוגש נגדו כתב אישום על פגיעה בדת המוסלמית, משום שציטט פסוקים מהקוראן כדי לשלול את קיום האל.

דף הפייסבוק של אאן, שבו הוא מגדיר את עצמו כאתאיסט, זכה ליותר מ-1,700 לייקים. ההודעה המקורית שעוררה את זעם ההמון הוסרה מהאתר. חבריו של אאן קוראים לשחררו. ציירול עזיז, מפקד משטרת דהארמסריה שבאינדונזיה, טען שמעשיו של אאן "עונים לקריטריונים של פגיעה בדת, ובמקרה זה – מדובר בדת האיסלאם".

בדף שלו כתב אאן, כי בעבר היה מוסלמי אך ב-2008 הגיע להכרה שאלוהים אינו קיים. הוא ציין בנוסף שהוא לא מאמין במלאכים, שדים, גן עדן, גיהינום ושאר "מיתוסים", לדבריו. אאן הוסיף, כי הוא מודע לכך שהוא עלול לאבד את עבודתו ושהוא מוכן לשאת במחיר.

אינדונזיה היא המדינה המוסלמית בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם. החוקה האינדונזית אוסרת על אתיאיזם ומכירה בשש דתות: איסלאם, נצרות פרוטסטנטית, נצרות קתולית, הינדו, בודהיזם וקונפוציאניזם. על פי החוק האינדונזי, קריאה לעזוב את הדת היא עבירה פלילית שדינה עד חמש שנות מאסר, בגין חילול הקודש.

מאחר שאאן השתמש בדף הפייסבוק שלו כדי להפיץ את תפיסת האתיאיזם, הוא עבר על החוק האינדונזי. כמו כן, הוא שיקר בטופס שמילא כשהגיש בקשה למשרה ממשלתית בכך שציין שהוא מוסלמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים