קספרסקי: עלייה דרמטית בכמות המתקפות הקיברנטיות שמקורן בישראל

נפח גדול של תוכנות זדוניות ונוזקות הגיע מישראל בשלושת השבועות האחרונים, אמרו חוקרים בענקית האבטחה בראיון לעיתון הרואה אור באבו-דאבי ● הם ציינו, כי העלייה הפתאומית במתקפות עולה בקנה אחד עם השבתות פתע שאירעו לשני אתרי בורסות ערביים ושקבוצה של האקרים ישראליים נטלה עליהן אחריות ● לגבי המתקפות שאירעו באחרונה על אתרים ישראליים אמרו החוקרים, כי הן בוצעו על ידי "האקרים לא מתוחכמים שרק מנסים לגרום לתוהו ובוהו"

עלייה חדה ופתאומית בכמות המתקפות מקוונות שמקורן, ככל הנראה, בישראל – כך קבעו חוקרי חברת אבטחת המידע קספרסקי (Kaspersky Lab).

בראיון לעיתון דה נשיונל (The National), הרואה אור בשפה האנגלית באבו-דאבי, אמרו חוקרי ענקית האבטחה, כי נפח גדול של תוכנות זדוניות ונוזקות הגיע מישראל בשלושת השבועות האחרונים, במה שנראה כהסלמה בסכסוך הקיברנטי בינה לבין מדינות ערב. החוקרים ציינו, כי העלייה הפתאומית במתקפות עולה בקנה אחד עם השבתות פתע שאירעו לשני אתרי בורסות ערביים. קבוצה של האקרים ישראליים נטלה אחריות לשתי ההשבתות הללו.

"מבחינה היסטורית, מעט מאוד פשע מקוון הגיע מכיוונה של ישראל", אמר קוסטין רואה, מנהל מרכז המחקר הגלובלי ואנליסט בצוות המחקר של קספרסקי. "נתון זה צמח באופן מפתיע מכמעט כלום למאות מקרים של מתקפות בתוך שבועיים-שלושה". בדיווח של העיתון נכתב, כי קבוצה ישראלית בשם צוות-צה"ל טענה, כי תקפה בשבוע שעבר באופן ממוקד אתרים של הבורסות הערביות, יחד עם אתרים של בנקים, חברות תעופה וארגונים ממשלתיים ערביים.

ואמנם, האתרים של הבורסה לניירות ערך באבו דאבי ובערב הסעודית פעלו באופן איטי במיוחד ביום ג' האחרון, אם כי בבורסות הללו הכחישו שהבעיה נגרמה על ידי האקרים. האתר של הבנק המרכזי של איחוד האמירויות הערביות לא היה פעיל ביום ה' במשך 20 דקות ביום חמישי האחרון, אולם גורמים רשמיים במדינה מסרו שהבעיה נפתרה במהירות.

רואה אמר בהתייחס המתקפות הללו, כי "הבחנו בפעילות זדונית מוגברת שמקורה בשרתים מישראל. מדובר בתופעה נדירה". הוא ציין שחלק מהשרתים זוהו ככאלה הפועלים מאסטוניה ומאוקראינה, מה שמעלה את האפשרות שהאקרים ממדינות אלה היו קשורים אף הם למתקפות.

הפריצות לאתרים הערביים בוצעו לאחר מתקפות שנעשו באחרונה על אתרים ישראליים, בהם של הבורסה, קבוצת הבנק הבינלאומי בנק מסד, בנק אוצר החייל והבנק הבינלאומי עצמו – ואל על, וגניבת מספרי כרטיסי אשראי. על פי ההערכה, האחראי למתקפות הללו הוא האקר סעודי.

רואה אמר בראיון בהתייחס למתקפות על האתרים הישראליים, כי נעשה בהן שימוש במתקפת מבוזרת למניעת שירות (DDoS). "מדובר בסוג של תקיפות המעידות שהתוקפים אינם האקרים מתוחכמים. הם רק מנסים לגרום לתוהו ובוהו", הוסיף. הוא ציין, כי "כל שנדרש הוא שימוש בכ-300 מחשבים על מנת להפיל כמעט כל אתר בעולם".

מעבדות קספרסקי התריעו החודש בפני ממשלות ותאגידים גדולים, כי השנה צפויה עלייה בכמות המתקפות הקיברנטיות. לדברי החוקרים, מדובר יהיה בגידול "דרמטי" שיתאפיין במתקפות ממוקדות.

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים