יחיאל גפנר, שירותי בריאות כללית: "שוק מיחשוב הענן יבשיל בהדרגה"

"מיחשובי הענן הפרטי והציבורי שונים באופן מהותי בהיבטי רמת האחריות וחלוקת האחריות בין הלקוח והספק", אמר גפנר, מנמ"ר הקופה ● הוא התייחס לשירותי בריאות כללית ואמר, כי "נלך למיחשוב ענן פרטי; כלל השירותים שלנו בענן לא מתקרבים ל-1% מהשירות שלנו"

"יש להבדיל בשיח בין מיחשוב ענן פרטי ומיחשוב ענן ציבורי. מדובר בשני עננים השונים באופן מהותי בהיבטי רמת האחריות וחלוקת האחריות בין הלקוח והספק. שוק מיחשוב הענן יבשיל בהדרגה", כך אמר יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית.

גפנר דיבר במסגרת פאנל שנערך בכנס KickOff 2012, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. האירוע נערך בסימן ציון מלאות 30 שנים להקמת אנשים ומחשבים, ובמסגרתו הוענקו אותות הצטיינות ל-28 מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות ומנהלי אבטחת מידע.

"אנחנו, בכללית, נלך למיחשוב ענן פרטי", אמר גפנר. לדבריו, "המערכות הללו אינן ממוצבות כיום באופן המתאים לארגוני בריאות להוציא לענן ציבורי, אבל השוק יבשיל ויתפתח". הוא ציין, כי כבר כיום יש לשירותי בריאות כללית שירותים נישתיים על גבי ענן ציבורי, "אבל המסה הגדולה של השירותים שאנחנו מספקים ללקוחות לא תהיה בענן ציבורי. כלל השירותים שלנו בענן לא מתקרבים ל-1% מהשירות שלנו. מדובר בשירותים אזוטריים".

מאיר אדלר, ה-CTO של CA ישראל. צילום: קובי קנטורבסיום דבריו ציין גפנר מספר יישומים בכללית המסופקים בתצורת ענן: שירות הפצת סרטי וידיאו, הדרכה ויישומים, הפצה של מיילים ללקוחות, הזמנות מוצרים וקבלת חשבוניות. "כל הפקסים עוברים דרך שירותי ענן, וכן שירותי ייעוץ למיניהם, דוגמת יועצות הנקה", הוסיף.

"נדביק את הפער בענן מול העולם"

מאיר אדלר, ה-CTO של CA ישראל, אמר ש-"בתחום מיחשוב הענן השוק הישראלי מצוי בפיגור של שנתיים לעומת שאר העולם, אבל להערכתי, נדביק את הפיגור בתחום. אם המודל הזה טוב לארגונים בכל העולם, אין כל סיבה מדוע שהענן לא יהיה טוב לארגונים בארץ".

אדלר הוסיף, כי "כל ארגון נדרש למפות את מערך השירותים שהוא מספק ללקוחות פנימיים וחיצוניים שלו ולראות אילו מהם כבר ניתן להעביר לענן, לטובת צמצום עלויות התחזוקה של התשתיות".

רן הרפז, סמנכ"ל מערכות מידע בסלקום-נטוויז'ן. צילום: קובי קנטורהוא סיים בציינו, כי "המנמ"רים מרוכזים כיום בלרתום את ה-IT ליצירת ערך עסקי גדול יותר לארגון שלהם. זאת, משום שהם נדרשים לספק שירותים טובים יותר, תוך קיצוץ בתקציביהם. המציאות הזו, שמכתיבה לעשות יותר בפחות, הופכת את מיחשוב הענן לבלתי נמנע".

ביטחון במיחשוב ענן

רן הרפז, סמנכ"ל מערכות מידע בסלקום-נטוויז'ן, אמר שהוא מתמודד עם מיחשוב ענן באופן דואלי, כספק שירותים חיצוני ופנימי כאחד. לדבריו, "מדובר בצורך חשוב שנדרש לממש אותו". לענן הציבורי, אמר הרפז, הלכה סלקום-נטוויז'ן באמצעות חיבור מערכות הליבה ל-CRM של Salesforce.com. הוא ציין, כי שירותים נוספים מגיעים אף הם מהענן, של מה שכינה "מערכות לוויין", דוגמת מערכות המסייעות לניהול או מערכות משאבי אנוש.

"לאחר שהארגון חווה על בשרו את התועלות וצבר ניסיון בהטמעת מיחשוב ענן, כיום אני יודע לומר שאני מרגיש ביטחון במיחשוב ענן", הוסיף הרפז. "במצב זה אני חש ביטחון לפנות ללקוחות ולהמליץ להם להשתמש בשירותי הענן שלנו".

הוא סיים בציינו, כי "השימוש במיחשוב ענן חסך בהוצאות התפעוליות ושינה באופן משמעותי את הצורה שבה אנחנו פועלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים