יעקב בר חיים, אורבוטק: "הענן מאפשר לעשות יותר בתקציב נתון"

"ניתן לצמצם בעזרת מיחשוב הענן משאבים שמופנים דרך קבע לתחזוקה ולכוח אדם", אמר בר חיים, סמנכ"ל מערכות המידע של אורבוטק ● לדבריו, "לאט לאט, המדפים יתמלאו ביישומים מבוססי ענן שארגונים יוכלו להשתמש בהם בקלות"

"מיחשוב ענן מאפשר למנמ"רים לעשות יותר עם תקציב נתון בלי להגדיל אותו. ניתן לצמצם בעזרתו משאבים שמופנים דרך קבע לתחזוקה ולכוח אדם", כך אמר יעקב בר חיים, סמנכ"ל מערכות המידע של אורבוטק.

בר חיים דיבר במסגרת פאנל שנערך בכנס KickOff 2012, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. האירוע נערך בסימן ציון מלאות 30 שנים להקמת אנשים ומחשבים, ובמסגרתו הוענקו אותות הצטיינות ל-28 מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות ומנהלי אבטחת מידע.

לדברי בר חיים, "יש לנו באורבוטק יישומים בענן דוגמת מערכות עזר למחלקת משאבי אנוש, העוסקות בגיוס עובדים, בהערכת הביצועים שלהם ובניהול יעדי העובדים". הוא ציין שהיישומים הללו מאובטחים יותר משאר המערכות, "כי הם פועלים מחוץ לארגון, בענן, ועלינו לעמוד בתקני SOX".

"אנחנו מציעים חצי תריסר פתרונות ענן פשוטים, פתוחים, שההטמעה שלהם קלה, וכל מה שנדרש הוא להטמיע Firewall אפליקטיבי בעלות סבירה", אמר בר חיים. לדבריו, "מיחשוב ענן מאשר להפחית עלויות ולצמצם את כוח האדם בחדרי המחשב, דוגמת אנשי DBA".

שרון פלג, מנכ"ל פיורפיק. צילום: קובי קנטורהוא סיים בציינו, כי "לאט לאט, המדפים יתמלאו ביישומים מבוססי ענן שארגונים יוכלו להשתמש בהם בקלות".

"תוך 5 שנים ה-PC לא יהיה קיים"

שרון פלג, מנכ"ל פיורפיק, חברת אינטגרציה ואבטחה לתחום הענן, דיבר על היבטי אבטחה בתחום. לדבריו, הטמעה של ענני מיחשוב פרטיים צברה תאוצה רבה, מה גם שאירועי האבטחה של החודש האחרון, דוגמת הפריצות לאתרים כגון אלה של אל על והבורסה וגניבת מספרי כרטיסי האשראי, הוכיחו שהענן הציבורי אינו בטוח.

הוא ציין, כי יש הבדלים גדולים בין ענן פרטי וציבורי, כאשר הענן הציבורי יותר נפוץ בעולם. לדבריו, "בכל מקרה, בשניהם יש בעיות אבטחה".

"אני משוכנע שתפיסת הענן תהיה הטכנולוגיה הבאה של כל עולם המיחשוב בארץ ובעולם", אמר פלג. "תוך חמש שנים ה-PC לא יהיה קיים, כי כל השירותים יהיו בענן".

פלג הוסיף, כי "מה שמטריד אנשים בענן הוא בראש ובראשונה רמת האבטחה ואחריה רמת הביצועים. בעיות האבטחה בענן הציבורי מתמקדות ביכולת של כל אחד לגשת למשאבי המיחשוב מכל מקום. בעיה נוספת טמונה בהיעדר שליטה פיזית על הציוד, מאחר שהוא נמצא במיקום מרוחק ואי אפשר להפסיק את השירותים אם הדבר נדרש".

רומן מיטשל, סמנכ"ל מכירות ב-One1. צילום: קובי קנטורלסיכום אמר פלג, כי "כיום, רמת אבטחת המידע של הענן הציבורי פחותה מזו של הענן הפרטי".

"המעבר לענן לוקח זמן"

רומן מיטשל, סמנכ"ל מכירות ב-One1, אמר ש-"אנחנו מזהים הליכה של ארגונים לעבר הענן, אולם זה לוקח זמן". לדבריו, "השקנו פתרון ERP בענן לקיבוצים המשלב את פתרון ה-CRM עם ענן פרטי, כיוון שה-ERP דורש ממשקים למערכות ליבה. אנחנו, ב-One1, היינו אחד הספקים הראשונים שייצגו את Salesforce.com בישראל, וככאלה, ביצענו כבר כ-50 פרויקטים בתחום".

הוא סיים בציינו, כי "יש לנו רגישות והבנה לצרכים של המנמ"ר הארגוני. אנחנו יושבים לידו וחושבים כמו הלקוח".

הענן ועיריית פתח תקווה

בהמשך דיבר במסגרת הפאנל רן שלום, מנמ"ר עיריית פתח תקווה. הוא אמר ש-"מיחשוב הענן מצוי במהלך של חדירה לשוק הארגוני והוא ימשיך איתנו בשנים הקרובות". לדבריו, "אם עד לפני כמה שנים מיחשוב הענן לא היה קיים כאופציה, כיום מנמ"רים בודקים כל מערכת שנכנסת לארגון על פי כמה מדדים, ואחד מהם הוא מימוש בתצורת הענן".

רן שלום, מנמ"ר עיריית פתח תקווה. צילום: קובי קנטורשלום ציין שמערך ה-IT של עיריית פתח תקווה, שבראשו הוא עומד, הטמיע בעננים ציבוריים כמה יישומים, ביניהם תוכנה של ספריות, מערכות מידע גיאוגרפי (GIS) ומערכות שכר ומשאבי אנוש.

הוא הוסיף, כי "המניע למימוש מיחשוב ענן טמון ביתרונות שמגולמים בחסכון, התייעלות וגמישות מיחשובית. כל אלה מזינים את ההתקדמות במימוש הענן על רבדיו לאורך הזמן".

"השנה נעלה עוד יישומים לענן, ביניהם יישומים לעולם התיאום ההנדסי ולניהול הסעות", ציין. "ננצל את הענן הפרטי שהקמנו לצרכי העירייה, כולל היערכות לחירום. בשלב זה לא נטמיע מערכות קריטיות בענן".

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרון פלג

    השימוש במחשבי PC לא יעלם לחלוטין אבל הרבה פחות ישתמשו בהם במתכונת הקיימת כיום עם הצורך לשדרג זכרונות , מעבדים והרד דיסקים . יהיו הרבה יותר מכשירים ניידים כדוגמת אייפד , סלולאר וכו' . ואת רוב הנתונים אני מניח שנצרוך שרתים מרוחקים ברשת האינטרנט וברשתות פרטיות מאובטחות . ככה שמכונות PC עדין יהיו אבל עם שימושים אחרים כנראה.

  2. שרון פלג

    השימוש במחשבי PC לא יעלם לחלוטין אבל הרבה פחות ישתמשו בהם במתכונת הקיימת קיום עם הצורך לשדרג זכרונות , מעבדים והרד דיסקים . יהיו הרבה יותר מכשירים ניידים כדוגמת אייפד , סלולאר וכו' . ואת רוב הנתונים אני מניח שנצרוך שתרים מרוחקים ברשת האינטרנט וברשתות פרטיות מאובטחות . ככה שמכונות PC עדין יהיו אבל עם שימושים אחרים כנראה.

  3. מ

    מר פלג היקר, לפני 15 שנה אמרו שתוך פרק זמן של 5 עד 10 שנים לא יהיה mainfram הם עדיין חיים ובועטים. אז לא הייתי מספיד כל כך מהר את ה PC

אירועים קרובים