אתרי הממשלה שרדו בשנה האחרונה חמישה מיליון ניסיונות תקיפה

מטרת המתקפות הייתה להפיל את אתרי הממשלה ואתרים אסטרטגיים אחרים, אמרה כרמלה אבנר, מנהלת מערך מימשל זמין, בסיור של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת במערך ● היא ציינה, כי שירות התשלומים המקוון גבה אשתקד סכום שיא של 19 מיליארד שקלים ● יושבת ראש הוועדה, ח"כ רונית תירוש, אמרה בתום הסיור שהיא התרשמה מרמת האבטחה הגבוהה של מימשל זמין

נתון נוסף מאושש את העובדה שישראל נמצאת תחת מתקפה קיברנטית: על פי נתונים של הממשלה, במהלך 2011 שרד מערך מימשל זמין כחמישה מיליון ניסיונות תקיפה חיצוניים, שמטרתם הייתה הפלת אתרי הממשלה ואתרים אסטרטגיים אחרים. הדברים הללו נאמרו על ידי כרמלה אבנר, מנהלת מערך מימשל זמין, בסיור שערכו אתמול (ב') חברי ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת במערך. בסיור השתתפו גם השר מיכאל איתן, הממונה על השירות לאזרח, וטל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר.

אבנר ציינה בדבריה, כי בעקבות גל תקיפות הסייבר האחרון על אתרים ישראליים והפריצה למאגרי כרטיסי אשראי של ישראלים נערכת הממשלה להגן על אתריה.

היא סיפרה לחברי הוועדה, כי ב-2011 התבצעו תשלומים מקוונים באתרי הממשלה בסך של כ-19 מיליארד שקלים וכי שירות הלקוחות של מימשל זמין ענה אשתקד לכ-250 אלף פניות. אבנר אמרה בסיור, כי  מערך מימשל זמין פועל באמצעות תקציב של 70 מיליון שקלים ועוד 25 מיליון כסכום המותנה בהכנסה. לדבריה, המערך פתוח לפניות הציבור במגוון אמצעים, בין היתר בפייסבוק (Facebook). היא אף אמרה שמשרד החינוך לא צריך לאסור על המורים את השימוש בפייסבוק.

השר איתן ציין שהמטרה של מימשל זמין היא להנגיש ולאפשר שקיפות של מידע, על מנת שאזרחים יוכלו לעשות בו שימוש. כמו כן, לדבריו, המערך מנגיש לאזרח את השירות הממשלתי. הוא אמר, כי "מכיוון שמשרדי הממשלה הינם לעתים 'ממלכות בפני עצמן', חשיבות המערך היא בתיאום האינטרנטי בין המשרדים השונים".

בתום הסיור אמרה ח"כ רונית תירוש, יושבת ראש הוועדה: "למדתי מהסיור על היכולות הטכנולוגיות המרשימות שבאמצעותן  מערך מימשל זמין מאפשר קשר בין משרדי הממשלה לציבור. התרשמתי במיוחד מרמת האבטחה הגבוהה של המערך. אין ספק שמערך מימשל זמין מסייע להתגבר על קשיים ביורוקרטים, חוסך בזמן ומציב את ישראל על במת הקדמה העולמית".

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים