עוד הבטחה לקראת חלונות 8: חידוש תקשורת Wi-Fi תוך שנייה אחת

מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט תציע תפקודים ידידותיים יותר למשתמשים במכשירים ניידים ● בין היתר, ניתן יהיה באפשרותה לנתק את התקשורת ויוצעו כלים נוספים לצמצום הצריכה של רוחב הפס

משתמשים ברשתות Wi-Fi חווים לא אחת מנה הגונה של תסכול כאשר בעקבות ניתוק מהרשת הם נאלצים להמתין פרקי זמן ארוכים עד שהמחשב שב ומתחבר. כעת מבטיחה מיקרוסופט (Microsoft), כי במערכת ההפעלה הבאה שלה, חלונות 8 (Windows 8), ניתן יהיה להתחבר לרשתות Wi-Fi תוך שנייה אחת בלבד, בהשוואה לכ-12 שניות בממוצע במערכת ההפעלה הנוכחית, חלונות 7 (Windows 7).

חלונות 8 "תתחבר מחדש לרשתות Wi-Fi נבחרות הודות למיטוב הפעולה של מערך הרשת והעברה מראש של הנתונים הנחוצים למתאם Wi-Fi", כתב בילי אנדרס, מנהל תוכנית בצוות של מיקרוסופט להתקנים ורשתות, בהודעה שפרסם בבלוג הרשמי של החברה.

החיבור המהיר יותר מתבצע, בין השאר, בזכות אחסון יעיל יותר של העדפות המשתמשים ביחס לרשתות, אבטחה והגדרות נוספות, והזנה יעילה יותר של הנתונים לחומרת התקשורת. "כשהמחשב שב לפעולה מלאה לאחר שהיה במצב המתנה, הנתונים הנחוצים למתאם Wi-Fi כדי לשוב ולהתחבר לרשת הנבחרת כבר מצויים ברשותו", הסביר אנדרס.

מיקרוסופט תציע בחלונות 8 תפקודים נוספים שאמורים להקל על השימוש ברשתות אלחוטיות, ורבים מהם – דוגמת מצב טיסה – מצטיירים כמתאימים במיוחד למחשבי לוח. לדברי אנדרס, "הגדרות התקשורת של חלונות 8 מאפשרות להפעיל או לנתק בנפרד אמצעי תקשורת שונים – דוגמת רשתות Wi-Fi, תקשורת נתונים סלולרית או בלוטות' (Bluetooth) – או לנתק את כולם בבת אחת, במצב טיסה החדש".

חידושים נוספים מסייעים לחסוך בחשבונות התקשורת או למנוע חריגות יקרות מהמכסות הקבועות של הגלישה הסלולרית. כך, למשל, "ניתן לקבוע שמאפייני הגלישה ברשת יותאמו למכסה של תקשורת הנתונים שמעבר לה יש לשלם לספקיות מחירים גבוהים יותר", על פי אנדרס. בין השאר, ניתן לקבוע בחלונות 8 שהמשתמשים ינותקו באופן אוטומטי מתקשורת הנתונים הסלולרית ויועברו לרשת Wi-Fi פחות יקרה ברגע שזו תהיה זמינה.

למפתחים מציעה מיקרוסופט במערכת ההפעלה החדשה כלים שמאפשרים לפתח יישומים שמזהים אם הגלישה מתבצעת ברשת סלולרית או ברשת Wi-Fi ומתאימים את התנהגותם למאפייני הרשת. כך, למשל, יכול יישום וידיאו לעבור באופן אוטומטי מאבחנה גבוהה לאבחנה נמוכה יותר, ברשתות איטיות יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים