האיחוד האירופי מתכוון להקשיח את חוקי איסוף המידע

בהתאם לחוקים החדשים, חברות שאוספות מידע אישי יצטרכו לאפשר לגולשים לייצא את המידע למקום אחר, לייבא מידע לפרופיל שלהם, ואף למחוק אותו לחלוטין ● בנוסף, במקרה של גילוי פריצה למאגרי הנתונים של החברות, הן יצטרכו להודיע על כך לרשויות באופן מיידי ● חברות שלא יעמדו בתנאים שמציב החוק החדש אמורות לספוג קנסות רציניים למדי, בגובה של עד 1% מהמחזור השנתי שלהן, ובמקרים מסוימים יאבדו את היכולת לפעול מבחינה מסחרית באירופה

האיחוד האירופי מתכוון להקשיח את חוקי איסוף המידע. בהתאם לחוקים החדשים, חברות שאוספות מידע אישי מהגולשים לאתריהן או מהרוכשים בחנויות המקוונות שלהן יצטרכו לאפשר לאותם גולשים לייצא את המידע למקום אחר, לייבא מידע לפרופיל שלהם ואפילו, אם הם ירצו בכך, למחוק אותו לחלוטין. בנוסף, במקרה של גילוי פריצה למאגרי הנתונים של החברות שתוביל לגניבת נתונים אישיים או לשימוש לא מורשה, החברות יצטרכו להודיע על כך לרשויות המתאימות באופן מיידי.

חברות שלא יעמדו בתנאים שמציב החוק החדש לגבי איסוף המידע והשמירה עליו אמורות לספוג קנסות רציניים למדי, בגובה של עד 1% מהמחזור השנתי שלהן, ובמקרים מסוימים יאבדו את היכולת לפעול מבחינה מסחרית באירופה.

החל ממחר (ד') יצטרכו הפרלמנטים של המדינות החברות באיחוד לדון בחוק במטרה להוביל לאישורו, אך עם זאת, חברות שפועלות באינטרנט לא יצטרכו לציית לחוק החדש, שיכול לעבור עוד שינויים רבים, לפני 2014.

"רק אם הצרכנים ירגישו בטוחים שהמידע שלהם מוגן הם יסכימו להפקיד אותו בידי חברות. אנחנו צריכים שהיחידים יחזרו לשלוט במידע שלהם", אמרה ויויאן רדינג, הממונה על המשפט וזכויות האדם באיחוד, שגם טענה שיש לפשט את חוקי ההגנה על המידע באירופה.

"יש באירופה יותר מדי חוקים, וחלקם סותרים. תוספת העלות לעסקים בגלל הפיצול הזה יכולה להגיע לכ-2.3 מיליארד יורו בשנה", אמרה רדינג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים