ארה"ב: שופט קבע כי ניתן לחייב אזרח להסיר הצפנה של כונן קשיח

שופט פדראלי בבית המשפט בקולוראדו פסק, כי התיקון החמישי לחוקה, שקובע כי אין לחייב אדם להפליל את עצמו, "אינו חל על מתן גישה לתכנים מוצפנים במחשב נישא" ● פסק הדין ניתן במשפטה של רמונה פריקוסו, אשר מואשמת בהונאה במשכנתאות, לאחר שסירבה להסיר הצפנה בטכנולוגיית PGP, שבוצעה בתוכנה של סימנטק, ממחשב שנמצא בחדר השינה שלה ונתפס על ידי ה-FBI במהלך פשיטה על ביתה

שופט פדראלי בבית המשפט בקולוראדו קבע כי ניתן לחייב אזרחים אמריקניים להסיר הצפנה מכונן קשיח על מנת שהמשטרה תוכל לגשת לקבצים מפלילים.

השופט רוברט בלקבורן, שמונה לתפקידו על ידי נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' וו. בוש, הורה לתושבת פייטון שבקולורדו להסיר את ההצפנה שבוצעה בטכנולוגיית PGP ממחשב טושיבה (Toshiba) שברשותה עד 21 בפברואר, אחרת תישא בהשלכות ובין השאר תואשם בביזיון בית המשפט.

השופט בלקבורן פסק, כי התיקון החמישי לחוקה, שקובע כי אין לחייב אדם להפליל את עצמו, "אינו חל על מתן גישה לתכנים מוצפנים במחשב נישא מסוג Toshiba Satellite M305". השופט הסביר בפסק הדין, שמשתרע על פני עשרה עמודים, כי חוק משנת 1789 שמשתמשים בו כדי לחייב חברות טלפון לסייע בציתות יכול לשמש גם כדי להורות לאזרחים להסיר הצפנה של קבצים.

פסק הדין ניתן במשפטה של רמונה פריקוסו אשר מואשמת בהונאה במשכנתאות. זאת לאחר שסירבה להסיר הצפנה בטכנולוגיית PGP, שבוצעה בתוכנה של סימנטק (Symantec), ממחשב שנמצא בחדר השינה שלה ונתפס על ידי ה-FBI במהלך פשיטה על ביתה.

"אנו מקווים שנצליח לדחות את ביצוע הצו כדי שנוכל להגיש ערעור לערכאה גבוהה יותר", אמר פיל דובוי, פרקליטה של פריקוסו (שייצג בעבר גם את היוצר של טכנולוגיית PGP, פיל זימרמן). "יש בכך חשיבות לאומית. זה לא עניין של מה בכך".

לדברי דובוי, לא ברור כלל אם ביכולתה של פריקוסו להסיר את ההצפנה בכוחות עצמה. "אם זה אכן המצב, נודיע על כך לבית המשפט והכלל הברור הוא שאין להעניש אדם על שלא ביצע דבר שאין ביכולתו לבצע", ציין דובוי.

השופט קיבל את עמדת התביעה שטענה כי אין להחיל את התיקון החמישי לחוקה, שממנו נגזרת גם זכות השתיקה, על סיסמאות הצפנה. התביעה טענה, כי "האינטרס הציבורי ייפגע אם לא ניתן יהיה לחייב נתבעים להסיר הצפנה בנסיבות כאלה. אם נאשמים כמו גברת פריקוסו, ונאשמים בעבירות אחרות (למשל בתיקים של התעללות בילדים, ביטחון לאומי, טרור, עבירות פיננסיות או בלדרות סמים) יוכלו להצפין את כל הראיות תיפגע יכולתן של רשויות החוק להשיג ראיות כאלה באמצעות צווים של בית משפט ולא ניתן יהיה להרשיע את הנאשמים".

יצוין, כי במקרים קודמים קבעו בתי משפט בארצות הברית (אם כי לא בית המשפט העליון), כי אין לחייב נאשמים להסיר הצפנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים