יבמ: מצטערים – מרוב ביקוש אזלו לנו מערכות נטיזה

מארק לואורידג', מנהל הכספים של יבמ, אמר בתדרוך לאנליסטים, כי המכירות של נטיזה זינקו ברבעון האחרון של 2011 בשיעור של 70% ● הוא הודה, כי מלאי המערכות האלה אזל

תופעה נדירה בעולם המיחשוב – מלאי המערכות אזל. ברבעון האחרון של 2011 נקלעה יבמ (IBM) לבעיה נדירה בעולם מערכות המיחשוב הארגוניות: עודף ביקוש על פני היצע, שהוביל למצב של מחסור במערכות.

הענק הכחול חווה בשלושת החודשים האחרונים של השנה שעברה ביקוש חסר תקדים למערכות ניתוח אנליטי של נטיזה (Netteza) – מצב שהותיר את החברה בלא מלאי זמין של מערכות אלה.

מארק לואורידג', מנהל הכספים של יבמ, אמר בתדרוך לאנליסטים, כי המכירות של נטיזה זינקו ברבעון האחרון של 2011 בשיעור של 70%. הוא הודה בהזדמנות זו שמלאי המערכות האלה אזל.

מערכת הניתוח האנליטי של יבמ-נטיזה מוצעת כמכשיר משולב האורז חומרה ותוכנה ייעודית, ביותר מ-100 גרסאות שונות, מוכוונות מגזרי תעשייה. המערכת מסייעת להתמודדות עם Big Data – מאגרים גדלים בקצב מהיר של מידע בלתי מובנה, אותו יש לעבד ולנתח במהירות על מנת להציג תובנות עסקיות חדשות בזמן אמת. המערכת מטפלת בנפחי נתונים של פטה-בייטים רבים של נתונים בתוך דקות ספורות (1 פטה-בייט הוא אלף טרה-בייט, או מיליון ג'יגה-בייט).

יבמ רכשה את נטיזה בספטמבר 2010 תמורת 1.78 מיליארד דולרים ומאז גדל בסיס הלקוחות של מוצרים אלה ב-40%. הרכישה מהווה תחרות ישירה למכונת בסיס הנתונים אקסהדטה (Exadata) של אורקל (Oracle). רשת הטלוויזיה הבריטית סקיי (Sky) וספקית הטלפוניה והאינטרנט וירג'ין מדיה (Virgin Media) נעזרות בטכנולוגיה של נטיזה על מנת לאבחן ולצפות כיצד שינויים בתעריפיהן ישפיעו על המכירות. בין לקוחותיה נמנים הבורסה לניירות ערך בניו-יורק (NYSE), טיים-וורנר (Time Warner) ואסתי לאודר (Estee Lauder). הבורסה בניו-יורק הפחיתה בעזרת מוצרי נטיזה את משך הטיפול בנתונים ההיסטוריים שלה בהיבטי הטענתם, הטיפול בהם ואבטחתם משעות לשניות.

מערכות נטיזה נמכרות על ידי קבוצת התוכנה של יבמ, שהכנסותיה הכוללות ברבעון האחרון של 2011 עמדו על 7.6 מיליארד דולרים והרווח שלה עלה ב-12%.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראלי

    עם כל הכבוד ליבמ, עדיין טרהדטה מקום ראשון

אירועים קרובים