גרטנר: אפל היא הקונה הגדולה בעולם של מוליכים למחצה

אפל רכשה במהלך 2011 מוליכים למחצה בסכום כולל של 13 מיליארד דולרים - זינוק של 35% לעומת 2010 ● בכך עקפה החברה את סמסונג ו-HP, שירדה מהמקום הראשון למקום השלישי ● בגרטנר מייחסים את הגידול החד בהיקף הרכש של אפל לכך שהחברה פועלת בכל שלושת התחומים שרושמים את שיעורי הצמיחה התלולים ביותר: טלפונים חכמים, מחשבי לוח וזיכרונות SSD

בשנה שעברה הייתה אפל (Apple) הקונה הגדולה בעולם של מוליכים למחצה – כך עולה מדו"ח שפרסמה גרטנר (Gartner). זאת, לאחר שאפל רכשה ב-2011 מוליכים למחצה בסכום כולל של 17.3 מיליארד דולרים – גידול משמעותי, של 34.6%, בהשוואה ל-2010, בה רכשה החברה מוליכים למחצה בסכום כולל של 12.8 מיליארד דולרים.

העלייה שרשמה אפל הייתה הגדולה בענף והודות לה היא עקפה את סמסונג (Samsung) ו-HP, שמוקמו לפניה בדו"ח של 2010. סמסונג רשמה ב-2011 גידול של 9.2% ושמרה על המקום השני – הפעם אחרי אפל ולא אחרי HP, שירדה מהמקום הראשון ב-2010 היישר למקום השלישי ב-2011.

בגרטנר מייחסים את הגידול החד בהיקף הרכש של אפל לכך שהחברה פועלת בכל שלושת התחומים שרושמים את שיעורי הצמיחה התלולים ביותר: טלפונים חכמים, מחשבי לוח וזיכרונות SSD.

"הנתח של אפל בשוק הטלפונים החכמים גדל, וגם פעילותה בתחום מחשבי הלוח נהנתה מהצלחה רבה", צוין בהודעה שפרסמה גרטנר. "בעוד שבמחירים של זיכרונות DRAM נרשמה ב-2011 ירידה תלולה ויצרניות PC רבות צמצמו את היקף הרכש, הרי שהודות להצלחה של מחשבי MacBook Air הגדילה אפל אפילו את היקף הרכש של מוליכים למחצה שמיועדים למחשבי PC".

גידול חד בהיקף הרכש של מוליכים למחצה רשמה גם לנובו (Lenovo) – עלייה של 23.7%. מלבד סמסונג, הייתה לנובו אחת מיצרניות ה-PC היחידות ברשימה שרשמה גידול בתחום זה. בזכות הגידול היא עלתה מהמקום העשירי ב-2010 למקום השמיני ב-2011. בהיקפי הרכש של HP, דל (Dell) וסוני (Sony) נרשמה דווקא ירידה.

את אחת הירידות הגדולות ביותר בשנת 2011 רשמה נוקיה (Nokia). היקף הרכש של מוליכים למחצה שביצעה צנח ב-20%. כתוצאה מכך ירדה נוקיה מהמקום הרביעי ב-2010 למקום החמישי ב-2011, אחרי HP במקום השלישי ודל במקום הרביעי ולפני סוני במקום השישי וטושיבה, שהגיעה שביעית. סוגרות את הרשימה של עשרת הגדולים LG במקום התשיעי ופנסוניק במקום העשירי.

בסך הכול, מעריכים בגרטנר, כי 10 החברות המובילות רכשו מוליכים למחצה בסכום כולל של 105.6 מיליארד דולרים. מדובר בכ-35% מכלל ההכנסות של יצרניות המוליכים למחצה  ובעלייה של 1.8% בהשוואה ל-2010.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים