יאהו!: ההכנסות הרבעוניות ירדו ב-15.2%, הרווח הנקי ירד ב-5.3%; מנכ"ל החברה: אנו חייבים להשתפר

ברבעון האחרון של השנה הסתכמו ההכנסות של יאהו ב-1.32 מיליארד דולרים, ואילו הרווח הנקי עמד על 295.57 מיליון דולרים ● לדברי סקוט תומפסון, המנכ"ל החדש של חברת האינטרנט המדשדשת, המשימה הראשונה במעלה שלו היא "להפיח רוח חיים" בפעילות הפרסום בבאנרים, ספינת הדגל של החברה ● תומפסון הדגיש, כי ביאהו! ישקיעו את מרב המאמצים בפעילויות הליבה של החברה, וישאירו את הדלת פתוחה לרכישות אפשריות

מנכ"ל יאהו! (Yahoo), סקוט תומפסון, אמר כי המשימה הראשונה במעלה שלו היא "להפיח רוח חיים" בפעילות הפרסום בבאנרים, ספינת הדגל של החברה. תוך כדי כך מגבש תומפסון תוכנית נרחבת יותר כדי להחזיר את רוח הלחימה לחלוצת האינטרנט המדשדשת.

"אין ספק שאנו חייבים להשתפר", אמר תומפסון במעמד פרסום הדו"ח הרבעוני של החברה, לראשונה מאז שנכנס לתפקידו כמנכ"ל יאהו! בתחילת החודש. בדו"חות שפורסמו ביום ג' רשמה יאהו! ירידה נוספת במכירות וברווחים. כך, ברבעון האחרון של השנה הסתכמו ההכנסות של יאהו! ב-1.32 מיליארד דולרים, ירידה של 15.18% לעומת 1.53 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנת 2010. הרווח הנקי של החברה ירד ב-5.27% ל-295.57 מיליון דולרים, לעומת 312.02 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

במהלך 2011 כולה ירדו ההכנסות של יאהו! ב-21.2% ל-4.98 מיליארד דולרים, לעומת 6.32 מיליארד דולרים ב-2010. הרווח הנקי של החברה צנח ב-17.13% ל-1.05 מיליארד דולרים, לעומת 1.23 מיליארד דולרים בשנת 2010.

אנליסטים ביקשו לשמוע מתומפסון רמזים ראשונים על התוכניות שהוא מגבש עבור יאהו!, לאחר שקרול ברץ, שקדמה לתומפסון בתפקיד המנכ"ל, פוטרה בחודש ספטמבר וג'רי יאנג, ממייסדי יאהו!, פרש מכל תפקידיו בחברה באופן פתאומי לפני מספר ימים. אולם, כל מה שתומפסון הסכים לומר, מלבד ההערה כי "אנו חייבים להשתפר", היה שהחברה צריכה "להציג לשוק מוצרים חדשניים וחשובים".

אולם, בוול סטריט לא רשמו את הקמצנות בפרטים לחובתו של תומפסון, שנכנס זה עתה לתפקידו, ומוכנים לתת לנשיא PayPal לשעבר תקופה של חסד עד שישלים לגבש את התוכניות החדשות. "הוא ביטא תחושת דחיפות יותר מקודמיו לתפקיד, וטוב מאוד שכך", אמר ג'ורדן רוהאן, אנליסט מחברת Stifel Nicolaus.

תומפסון, וגם מנהל הכספים הראשי טים מורס, מסרו כמה פרטים על התקדמות הבחינה האסטרטגית של יאהו!, ועוררו תקוות כי בקרוב תפורסם הודעה על עסקה. לדברי מורס, נמשכים הדיונים על ארגון מחדש עם השותפים באסיה – Alibaba ו-Softbank – אך גם מורס סירב לפרט מעבר לכך. תומפסון, שנכנס לתפקיד המנכ"ל אך לפני שבועיים, הבהיר כי מועצת המנהלים תבחן את כל האפשרויות ותכין רשימה מצומצמת של "האפשרויות המבטיחות ביותר".

תומפסון הבטיח, כי ישתלב בחברת יאהו!, אשר מעסיקה 14 אלף עובדים, בקצב המהיר ביותר. "בכל הקשור לקבלת החלטות, אני פועל במהירות רבה ולאחר מכן מקדם את יישומן בקצב המהיר ביותר", אמר תומפסון. "אנו נחזור למשחק במהירות ונתקדם באגרסיביות. מנקודת המבט שלי, עדיף לתקוף מאשר להתגונן".

תומפסון הדגיש, כי ביאהו! ישקיעו את מרב המאמצים בפעילויות הליבה של החברה, וישאירו את הדלת פתוחה לרכישות אפשריות. כן יחפשו בחברה "מקורות הכנסה חדשים ושונים ממה שנעשה עד כה". ביחס למשבר הזהות שהטריד מאוד את המנכ"לים הקודמים אמר תומפסון, כי הוא רואה ביאהו! "בעיקר חברת מדיה וטכנולוגיה, וכדאי מאוד שנצטיין בשני ההיבטים האלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים