פיטר סונדרגארד, גרטנר: "שוק ה-ICT הישראלי יצמח השנה ב-3.68% ל-7.3 מיליארד דולרים"

"ההוצאות המקומיות על שוק החומרה יעמדו השנה על 1.112 מיליארד דולרים, גידול של 11.75% לעומת 2011, בעוד שההוצאות על תוכנה ארגונית יעמדו השנה על 1.118 מיליארד דולרים, גידול של 7.56%", אמר סונדרגארד, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת המחקר בחברה, שהגיע ארצה לרגל השקת הפעילות הישירה של גרטנר בישראל ● "לעולם התוכנה בישראל יש כמה נקודות חזקות, ביניהן חדשנות, יזמות ומומחיות באבטחת מידע", אמר סונדרגארד, אך הוסיף, כי "על מנת לפרוץ בעולם, חברות ישראליות נדרשות להתמקד בפיתוח לעולמות האינטרנט, המובייל, ה-Big Data וניהול התשתיות"

"גרטנר (Gartner) צופה, כי היקף שוק ה-ICT הישראלי יצמח השנה ב-3.68% ויעמוד על 7.323 מיליארד דולרים, לעומת 7.064 מיליארד דולרים בשנה החולפת", כך אמר פיטר סונדרגארד, סגן נשיא בכיר ומנהל המחקר העולמי בגרטנר. סונדרגארד, העומד בראש קבוצה של יותר מ-800 אנליסטים, הגיע ארצה לרגל השקת הפעילות הישירה של גרטנר בישראל, בראשות שלומית הארט, מנכ"לית הסניף.

לדברי סונדרגארד, ההוצאות המקומיות על שוק החומרה יעמדו השנה על 1.112 מיליארד דולרים, גידול של 11.75% לעומת אשתקד. ההוצאות על שירותי IT פנימיים יעמדו על 1.487 מיליארד דולרים, גידול של 0.14%. ההוצאות בישראל על תוכנה ארגונית יעמדו השנה על 1.118 מיליארד דולרים, גידול של 7.56% לעומת 2011. השוק המקומי יצרוך שירותי IT בהיקף 1.76 מיליארד דולרים השנה, גידול של 2.74% לעומת 2011. היקף צריכת ציוד ושירותי טלקום בישראל ב-2012 יעמוד על 1.646 מיליארד דולרים, גידול של 0.83% לעומת 2011.

מבחינה מגזרית, בראש צרכני ה-ICT השנה, עומד מגזר התקשורת, מדיה ושירותים (1.373 מיליארד דולרים), לאחריו, הממשלה (1.267 מיליארד דולרים), התעשייה (1.265 מיליארד דולרים), בנקאות (1.238), ביטוח (511 מיליון דולרים), קמעונאות (361 מיליון דולרים), תחבורה (309 מיליון דולרים), רפואה (293 מיליון דולרים), תשתיות (292 מיליון דולרים), חינוך (249 מיליון דולרים), ומסחר (167 מיליון דולרים).

"לעולם התוכנה בישראל יש כמה נקודות חזקות, ביניהן חדשנות, יזמות ומומחיות באבטחת מידע", אמר סונדרגארד, אלא שלדבריו, "על מנת להצליח כיום בעולם ה-IT, רווי התהפוכות והשינויים, תכונות אלו לא יספיקו. על מנת לפרוץ בעולם, חברות ישראליות נדרשות להתמקד בפיתוח לעולמות האינטרנט, המובייל, ה-Big Data וניהול התשתיות – שם העתיד".

הוא ציין עשר טכנולוגיות שמומלץ לחברות תוכנה ישראליות לעסוק בהן בשנתיים הקרובות. שלוש טכנולוגיות, אמר, קשורות לחוויית המשתמש –  Media Tablet ומה שמעבר להם, יישומים וממשקים מוכווני העולם הנייד וחוויית משתמש בהקשר של רשתות חברתיות. שלוש טכנולוגיות נוספות קשורות לחווייה העסקית: "אינטרנטיות" של דברים, חנויות יישומים וירטואליות והדור הבא של ניתוח עסקי. ארבע טכנולוגיות שמומלץ לחברות תוכנה ישראליות לעסוק בהן, אמר סונדרגארד, קשורות לחווייה של מחלקת ה-IT הארגונית – Big Data, מיחשוב In-Memory, שרתים שכמעט ולא צורכים אנרגיה, ומיחשוב ענן.

לדברי סונדרגארד, גרטנר עדכנה את תחזית ההוצאות העולמיות על IT, וזו תעמוד השנה רק על צמיחה של 3.7% ולא כפי שחזתה בעבר, 4.6%. בתוך תחום ה-IT, עולם החומרה צפוי לצמוח ב-5.1% ולא כפי חזתה החברה בעבר ב-8.1%. תחום התוכנה הארגונית צפוי לצמוח ב-6.4% ולא כפי שנחזה בעבר ב-7.5%. עולם שירותי ה-IT צפוי לצמוח ב-3.1% ולא ב-4.4%. תחום ציוד הטלקום צפוי לצמוח ב-6.9% ולא ב-8.1% ואילו תחום שירותי הטלקום צפוי לצמוח ב-2.3% ולא ב-2.4%. למרות הצמיחה המועטה בהיקף שוק ה-IT העולמי, אמר, הרי שתקציבי המיחשוב הארגוני צפויים להיות שטוחים ולא לצמוח השנה. הסיבות העיקריות למצב עגום זה, אמר, הם המשך המיתון העולמי בשל המצב הכלכלי בארה"ב, המשבר הכלכלי באירופה והשיטפונות בתאילנד.

"בעיצומו של שינוי דרמטי ב-IT"
"אנו מצויים בעיצומו ובאמצעו של שינוי משמעותי ודרמטי בתעשיית ה-IT", אמר סונדרגארד ופירט את ארבע מגמות העל שישפיעו בשנים הקרובות על המיחשוב הארגוני. האחת, המשך המיקוד במידע, טיפול מהיר בו, העמקת הבינה העסקית, התמודדות עם יותר נפחי נתונים וניתוחם בזמן אמת, וטיפול ב-Big Data. מגמת העל השניה היא מיחשוב הענן. "המדובר בשינוי הרבה יותר גדול מההיבט הטכנולוגי שבו. זה לא רק האופן בו המשתמשים יצרכו IT, זה הרבה מעבר לכך", אמר,"מיחשוב ענן יעשה ל-IT מה ששרשרת האספקה עשתה למפעלים לפני עשרים שנה".

המגמה השלישית, אמר סונדרגארד, היא מיחשוב מודע-הקשר ומיחשוב מודע-מיקום, משמע העולם הנייד. מגמה זו, ציין, "תביא לכתיבה מחדש של כל היישומים הארגוניים, כך שיתאימו לרכיבים הניידים. המגמה הרביעית היא חדירתן המסיבית של הרשתות החברתיות למערכי המיחשוב הארגוניים. "אלה יביאו לשינוי האופן בו עובדים משתפים מידע, לשינוי האופן בו הארגונים מטפלים בלקוחות, ועוד", ציין. האתגר, אמר, הוא ההתמודדות לא עם כל אחת מהמגמות הללו, אלא מהשילוב שביניהן. לצד ארבע מגמות העל, ציין סונדרגארד את ה'משחקיזציה' של ה-IT והוסיף כי גם בתחום זה יש פוטנציאל לחברות תוכנה ישראליות.

בהתייחסו לשוק הספקיות, אמר סונדרגארד כי ארבע המגמות העל אותן פירט, עלולות לפגוע בשש ספקיות העל – סאפ (SAP), אורקל (Oracle), יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco) ו-HP, וגם עלולות להשפיע השפעה שלילית, אך פחותה, על עוד שתי ענקיות – גוגל (Google) ואפל (Apple).

הסיבה לכך, אמר סונדרגארד, היא העובדה שכל החברות המוזכרות, למעט אפל, משיגות חלק ניכר מהחדשנות שלהן בעזרת רכישות. לעיתים, הסביר, הדבר יוצר סופרמרקט של מוצרים, לא במובן החיובי של המושג, אלא במובן המורכב והמעורבב של המושג, "כך שבמקום שכל חברה תתמחה במה שהיא טובה בו, כל אחת מהן רוצה לשחק על כל המגרשים".

לדבריו, המצב הזה גרוע עבור המנמ"ר הארגוני, הלקוח, כי זה עלול להביא לכך שהיצע המוצרים, שלכאורה מגוון יותר אצל ספקיות אלה, הוא לא הטוב ביותר, אלא רק הרחב ביותר. מצב זה, הסביר, מביא להעלאת רמת הסיכון של לקוחות של ספקיות העל הללו. ארבע המגמות האמורות – מיקוד במידע, מיחשוב נייד, מיחשוב ענן וחדירת הרשתות החברתיות – עלולות להחליש את אותן ספקיות על, הסביר.

כך, אמר, יבמ פנתה לכיוון של מיקוד במידע, על ידי רכישת קוגנוס, SPSS ואחרות, גוגל פנתה לעולם הנייד עם רכישתה את מוטורולה מוביליטי, HP פנתה למיקוד במידע, עם רכישת אוטונומי, ורק אפל, "שמרנית", לדבריו ומתמקדת בהידוק הקשר עם לקוחותיה ובשרשרת האספקה ולא ברכישת חברות. "המלצתי למנמ"רים", אמר, "היא היזהרו מרכישה של טכנולוגיה של 'ערימת שכבות IT'. ההיסטוריה מוכיחה כי זה לא מוצלח".

הוא סיים בציינו כי ענקיות ה-IT כבר אינן פונות למנמ"ר – אף שהן לא יודו בכך – כיוון שהן מבינות שהכסף הגדול ל-IT לא יהיה אצלו, אלא אצל מנהלי השיווק והמכירות הארגוניים. הוא ציטט מחקר של גרטנר, לפיו תקציבי ה-IT שיהיו ברשות ה-CMO, מנהלי השיווק הארגוניים ב-2017, יהיו גבוהים יותר מאשר תקציבי ה-IT של המנמ"ר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים