קובי ביטר, דלק: "מדלק לא עושים כסף, רק מקמעונאות; Retail is Detail"

"לכן, הניתוח העסקי בחנויות הנוחות שלנו הוא בעל ערך רב", אמר ביטר, סמנכ"ל מערכות מידע בחברה ● לדבריו, "קמעונאות הוא מנוע הצמיחה החזק ביותר עבור חברות הדלק; אם אינך מנתח באופן נכון את נתוני הקמעונאות - לא תצליח"

"מדלק לא עושים כסף, רק מקמעונאות. לכן, הניתוח העסקי בחנויות הנוחות שלנו הוא בעל ערך רב. אלוהים מצוי בפרטים הקטנים – Retail is Detail", כך אמר קובי ביטר, סמנכ"ל מערכות מידע בדלק ישראל.

ביטר דיבר במסגרת פאנל שנושאו היה ניתוח עסקי ובינה עסקית (BI+BA). הפאנל נערך במסגרת כנס KickOff 2012, שמציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך השבוע במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. האירוע נערך בסימן ציון מלאות 30 שנים להקמת אנשים ומחשבים, ובמסגרתו הוענקו אותות הצטיינות ל-28 מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות ומנהלי אבטחת מידע.

לדברי ביטר, "קמעונאות הוא מנוע הצמיחה החזק ביותר עבור חברות הדלק, ואנחנו בתוכן. אם אינך מנתח באופן נכון את נתוני הקמעונאות – לא תצליח". מה שמאפיין את הקניות בחנויות נוחות, אמר, הוא סל קניה מאד קטן, "ולכן חשוב לנתח במדויק פרטי מידע אלה". הוא הוסיף, כי "אין הכוונה לראות מה ואיך מכרה חנות ספציפית, אלא להבין את התנהלות מכירת המוצרים והתנהלות התחנות – אין דין תחנה במרכז הארץ כדין תחנה בפריפריה".

רומן מיטשל, סמנכ"ל מכירות ב-One1. צילום: קובי קנטורהוא ציין, כי דלק מטמיעה כלי בינה עסקית של קליק וויו (Qlikview) לטובת הצגת הנתונים בצורה טובה יותר וכלים של סאס (SAS) להבנה של האנליטיקה. כך, אמר, "נוצרת חגיגה גדולה, כי המנהלים מקבלים BI אנליטי ואני יכול להציף בפניהם נתונים אודות לקוחות". ביטר ציין, כי דלק מעסיקה שלושה אנליסטים שצורכים את הנתונים המפורטים ומנתחים את המשמעויות שלהם.

"השינוי יגיע, הטכנולוגיה בשלה"

רומן מיטשל, סמנכ"ל מכירות ב-One1, אמר שהחברה הבחינה בשינוי שחל בשוק בתחום ה-BI, במסגרתו לקוחות חפצים לטפל ב-Big Data – מידע רחב היקף ומרובה נפח. לכן, לדבריו, החברה הקימה מחלקה ייעודית העוסקת בנושא זה. מיטשל אמר, כי זרוע ה-BI בחברה "מספקת סל רחב של פתרונות בתחום, יש לנו יותר מתריסר שנות ניסיון בביצוע פרויקטי BI, ערכנו עשרות פרויקטי BI במגוון חברות במשק הישראלי".

"המטרה היא להעצים את יכולות הניהול של הלקוחות ולשפר את הביצועים העסקיים שלהם, באמצעות מידע אנליטי ונתוני אמת אחידים בארגון", הוסיף מיטשל. הוא סיים בהערכה ש-"השינוי בתחום יגיע, הטכנולוגיה בשלה, רק לוקח זמן עד שהיא תוטמע בארגונים".

קבלת נתונים רפואיים בעזרת ה-BI

עופר ויסברג, ראש אגף מערכות מידע ותיקשוב במכבי שירותי בריאות, אמר שיש לקופה שני מיליון מבוטחים ושמערכות הבינה העסקית בארגון מנתחות ומטפלות בעשרות מיליוני רשומות. אחד התוצרים של ניתוח מעמיק זה, הסביר, הוא היכולת להגיש למבוטחים המלצות רפואיות, במגוון ערוצים.

עופר ויסברג, ראש אגף מערכות מידע ותיקשוב במכבי שירותי בריאות. צילום: קובי קנטורלקוחות נוספים של תוצרי ה-BI הם, לדברי ויסברג, הרופאים במכבי, שמקבלים – גם במחשבים וגם בטלפונים הסלולריים שלהם – סוגי נתונים רפואיים, דוגמת ריכוז בדיקות מעבדה שממתינות לרופא, תיקים רפואיים של מטופלים, חריגים והתרעות. המידע מועבר בפורטל מאובטח.

ויסברג ציין, כי מערכות ה-BI במכבי מטפלות במידע מובנה ובלתי מובנה. "בשנה הקרובה נמשיך לבסס ולהעמיק את היכולות של מערכות הבינה העסקית שלנו, תוך שימוש במודלים אנליטיים", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים