אזרחים שנמצאים מחוץ לארצות הברית יוכלו להצביע בבחירות המקדימות בפלטפורמת ענן

מספר מדינות בארצות הברית - ובהן פלורידה, וירג'יניה וקליפורניה - יעשו שימוש בבחירות המקדימות בקלפי מקוון שמבוסס על פלטפורמת הענן Windows Azure של מיקרוסופט ● כדי להבטיח שמי שמצביעים הם אכן בעלי זכות ההצבעה יש להשתמש בפרטי זיהוי מיוחדים על מנת להגיע לדף ההצבעה, וכאמצעי זיהוי נוסף מושווית החתימה על טופס ההצבעה לחתימה שבמרשם - נמסר מחברת מיקרוסופט

עכשיו רק צריך להצביע. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מספר מדינות בארצות הברית יעשו שימוש באתר אינטרנט של קלפי מקוון שמבוסס על פלטפורמת הענן Windows Azure של מיקרוסופט (Microsoft) על מנת לאפשר לאזרחיהן שנמצאים מחוץ לתחומי ארצות הברית להצביע בבחירות המקדימות שייערכו השנה.

כבר בבחירות המקדימות שייערכו ב-31 בינואר יוכלו יותר מ-1,200 מצביעים מפלורידה, אשר מתגוררים ב-40 מדינות ברחבי העולם, להצביע בקלפי המקוון, אשר מכונה LiveBallot – נמסר ממיקרוסופט. המערכת פותחה על ידי חברת Democracy Live, אשר מתמחה בטכנולוגיות להצבעה מקוונת, ומערכות העורף פועלות במרכזי הנתונים של מיקרוסופט. גם אתר האינטרנט שמיועדת למצביעים מפלורידה פותח על ידי Democracy Live ומתארח בשרתי מיקרוסופט.

מלבד הבחירות המקדימות שייערכו בפלורידה, ייעשה שימוש בקלפי מקוון עבור מצביעים מחוץ לארצות הברית גם בבחירות המקדימות שייערכו בווירג'יניה ובקליפורניה, בעוד שבמדינת וושינגטון ייעשה שימוש בטכנולוגיה לצורך הוועידה המפלגתית. עם זאת, מיקרוסופט הבהירה, כי רק בפלורידה ייעשה שימוש במערכת בכל אזורי ההצבעה, בעוד שבשאר המדינות תשמש המערכת רק חלק מאזורי ההצבעה.

המערכת מאפשרת למי שמתגוררים מחוץ לתחומי ארצות הברית להצביע בקלפי המקוון במשך 45 ימים לפני המועד הרשמי של הבחירות המקדימות. הם יכולים להצביע באופן אלקטרוני או להדפיס את טופס ההצבעה ולשלוח אותו בפקס או בדואר, בהתאם לכללים שנקבעו ביחס לבחירות הנערכות במדינה. המערכת עשויה לפתור בעיות שהתעוררו בבחירות קודמות, דוגמת בוחרים שלא קיבלו טופסי הצבעה או טפסים שהגיעו לארצות הברית באיחור ובשל כך לא נכללו במניין הקולות.

"הבחירות הנוכחיות מייצגות צעד חשוב קדימה עבור מצביעים שמתגוררים או משרתים מחוץ לתחומי ארצות הברית", ציין בריאן פיני, נשיא חברת Democracy Live. "מערכת LiveBallot מקצרת את זמני המשלוח במחצית ומבטיחה שהמצביעים יוכלו להגיע לקלפי, להצביע ולשלוח את פרטי הצבעתם כך שיגיעו במועד".

כדי להבטיח שמי שמצביעים הם אכן בעלי זכות ההצבעה יש להשתמש בפרטי זיהוי מיוחדים על מנת להגיע לדף ההצבעה, וכאמצעי זיהוי נוסף מושווית החתימה על טופס ההצבעה לחתימה שבמרשם – נמסר מחברת מיקרוסופט. אזרחי וירג'יניה שנמצאים מחוץ לתחומי ארצות הברית יכולים כבר להיעזר במערכת כדי להצביע בבחירות המקדימות שהמועד הרשמי שלהן הוא שישה במרץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים