סטיב ג'ובס ביקש מאריק שמידט לא להציע לעובדי אפל משרות בגוגל

המנכ"ל המנוח של אפל פנה למנכ"ל גוגל לאחר שזו פנתה לעובד של אפל על מנת לנסות להעביר אותו לשורותיה - כך נחשף בסוף השבוע במסגרת דיונים בתביעה משפטית ● העובד שביצע את הפנייה פוטר ● מגוגל נמסר, כי היא "פעלה תמיד במרץ כדי לגייס עובדים מוכשרים"

סירב לקבל חלק מהכבד של טים קוק. סטיב ג'ובס

מנכ"ל אפל (Apple) המנוח, סטיב ג'ובס, פנה אישית למנכ"ל לשעבר של גוגל (Google), אריק שמידט, בבקשה להפסיק לפנות לעובד של אפל בניסיון לגייס אותו לעבודה בגוגל. ממסמכים שנחשפו בבית משפט בארצות הברית עולה, כי פנייה זו עלתה לעובד של גוגל במשרתו.

ההודעה ששלח ג'ובס ב-2007, בדואר אלקטרוני, נחשפה בסוף השבוע במסגרת תביעה אזרחית נגד אפל, גוגל וחברות היי-טק נוספות. התובעים, חמישה מהנדסי תוכנה, ביקשו להעניק לתביעה מעמד של תביעה ייצוגית, בטענה שהחברות הנתבעות קשרו קשר על מנת לצמצם את התחרות על עובדים מוכשרים ולשמור על משכורות נמוכות.

ב-2010 הגיעו החברות הנתבעות, שכוללות גם את Intuit, אינטל (Intel), אדובי (Adobe) וחטיבת פיקסאר (Pixar) של דיסני (Disney), להסכם פשרה עם חוקרים של משרד המשפטים האמריקני. במסגרת הפשרה נאסר על החברות להגיע להסכם שימנע מכל אחת מהן לנסות לגייס עובדים של חברה אחרת.

במכתב שבו ביקש משמידט, שהיה אז גם חבר מועצת המנהלים של אפל, שגוגל תחדל מלפנות לעובדים של אפל כתב ג'ובס: "אודה לך מאוד אם מחלקת הגיוס שלכם תפסיק לעשות זאת".

שמידט העביר את המכתב של ג'ובס לשורה של נמענים מוסתרים (BCC) ושאל: "האם אתם מוכנים להפסיק זאת ולהסביר לי למה זה נעשה?" בתשובה כתב מנהל הגיוס של גוגל, כי "העובד שפנה למהנדס של גוגל יפסיק לעבוד אצלנו בתוך שעה" והוסיף: "אנא שלח את התנצלותי הכנה לסטיב ג'ובס".

דוברת גוגל, ניקי פנוויק, מסרה בסוף השבוע, כי החברה "פעלה תמיד במרץ כדי לגייס עובדים מוכשרים". לא ניתן היה לקבל תגובה מנציגי אפל.

החברות הנתבעות ביקשו מהשופטת לוסי קוה בבית המשפט בסן חוזה, קליפורניה, לדחות את התביעה האזרחית על הסף. טענתן של החברות היא שהן חתמו על הסכמים שאוסרים עליהן לגייס עובדים של חברות מתחרות על מנת שיוכלו לעבוד במשותף, ולא כדי "לקשור קשר לשמירה על משכורות נמוכות", כפי שנטען בכתב התביעה. אולם, השופטת אישרה לתובעים להמשיך בהליכים המשפטיים והוסיפה שייתכן שהתביעה הייצוגית תחולק למספר תביעות נפרדות.

במסמך מעניין נוסף שנחשף בבית המשפט כתב ב-2007 מנכ"ל פאלם (Palm) לסטיב ג'ובס, כי הוא סבור שהסכם שיאסור ניסיונות לגייס עובדים של חברות מתחרות יהיה, ככל הנראה, "מנוגד לחוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים