סיסקו: השימוש במחשבי לוח פרטיים בארגונים גובר – ויוצר בעיות אבטחה

הפופולריות של מחשבי הלוח גוברת ורבים אינם מסתפקים בשימוש הביתי ומביאים עמם את מחשב הלוח לעבודה ● מסקר שערכה סיסקו עולה, כי המדיניות בארגונים רבים עדיין אינה נותנת מענה הולם לתופעה

השימוש במחשבי לוח נמצא במגמת עלייה ובסיסקו (Cisco) ערכו סקר כדי לבחון את השפעות השימוש במכשירים אלה, שמוצאים את דרכם גם לארגונים. הסקר נערך בסוף 2011 בקרב 1,500 אנשי מיחשוב מקבלי החלטות בארצות הברית, קנדה, בריטניה, צרפת, גרמניה וספרד.

מהסקר עולה, כי קיים ביקוש רב למחשבי לוח בארגונים – ובממוצע, מבקשים העובדים מחשב לוח אחד על כל שלושה טלפונים חכמים. הביקוש הרב ביותר נתגלה בארצות הברית ובצרפת – 21% מהעובדים מבקשים מחשבי לוח. ההיענות הגדולה ביותר נתגלתה בארצות הברית – 38% ממנהלי המיחשוב האמריקנים מגלים נכונות לנפק מחשב לוח. הנכונות המועטה ביותר נרשמה בקרב מנהלי המיחשוב בבריטניה – רק 27% מהם מגלים נכונות לנפק מחשב לוח.

אחת הנישות החשובות שמצאו מחשבי הלוח היא תחום המכירות, במיוחד בגרמניה, שבה משתמשים 31% מאנשי המכירות במחשבי לוח, בהשוואה ל-21% בממוצע בכלל המדינות שבהן נערך הסקר. עם זאת, בספרד נמצא שיעור הצמיחה הגבוה ביותר, כאשר "90% ממנהלי המיחשוב בספרד מאמינים שבשנתיים הקרובות יזכו מחשבי הלוח לפופולאריות רבה יותר", על פי ההודעה שפרסמה סיסקו.

המגמה הגוברת של שימוש בעבודה במכשירים שהביאו העובדים מהבית (BYOD – ר"ת bring-your-own-device) גורמת לסוגיות אבטחה לא פשוטות מבחינתם של מנהלי מיחשוב רבים. המנהלים ציינו, כי הסוגיות המדאיגות ביותר מבחינתם הן השימוש במכשירים שמביאים העובדים מהבית בשילוב עם גישה לשרתים של החברה ואפשרות לגניבה או אובדן של מכשירים.

בפועל, השימוש במכשירים מהבית מעניק לחברות לא מעט יתרונות – לצד אתגרים חדשים. כשהעובדים מביאים עמם מכשירים מהבית חוסכות החברות את עלות המכשירים שהן לא צריכות לרכוש ובמקביל, עולה התפוקה של העובדים. האתגרים נובעים מהצורך להגן על הרשת הארגונית ועל הנתונים שאליהם ניגשים העובדים במכשירים הפרטיים שהביאו מהבית.

בארצות הברית נתגלתה המודעות הגבוהה ביותר לסוגיות אלה, כאשר 75% ממנהלי המיחשוב ציינו את הצורך בגיבוש "כללים חדשים לאבטחה ושימוש במכשירים". כמחצית מכלל המשיבים ציינו שיש להגביל את הגישה ליישומים הארגוניים וכמעט כולם הסכימו שהפיתרון הטוב ביותר הוא יישומים מיוחדים למחשבי הלוח.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ספי

    לי יש iPad, ומנהל אבטחת המידע שלנו הראה לי שהוא מסוגל להגן עליו. הדבר נכון לגבי כל טאבלט שקיים כיום בשוק.

אירועים קרובים