גוגל תעקוב אחרי פעילות המשתמשים באתרים שלה

החברה משנה את מדיניות הפרטיות שלה ולא תאפשר למשתמשים להגדיר שהשינויים לא יחולו עליהם ● בגוגל טוענים, כי השינויים ייטיבו עם המשתמשים, בכך שיקבלו פרסומות והצעות שמתאימות יותר לטעמם ● לעומת זאת, בארגוני הצרכנים גורסים שהמהלך של גוגל "מטריד ומדאיג"

בקרוב תדע גוגל (Google) הרבה יותר פרטים על המשתמשים ועל הפעילות שלהם באינטרנט. ענקית הרשת הודיעה, כי בכוונתה לעקוב אחר הפעילות של המשתמשים כמעט בכל האתרים שהיא מפעילה, ובכלל זה ביו-טיוב (YouTube), ג'י-מייל (Gmail) וכמובן – מנוע החיפוש הפופולרי.

חלק מהפרטים נאספו על ידי גוגל כבר מזה זמן, אך מעתה ישולב המעקב באתרי האינטרנט השונים על מנת ליצור פרופיל מלא יותר ביחס למשתמשים. המשתמשים לא יוכלו להגדיר שהשינויים במדיניות הפרטיות, שאמורים להיכנס לתוקף ב-1 במרץ, לא יחולו עליהם. מומחים מעריכים, כי בכך מזמינה גוגל ביקורת מצד הרשויות הפדראליות בארצות הברית, שכבר פוקחות מזה זמן שבע עיניים על גוגל, הן מבחינת השמירה על הפרטיות והן מבחינת החוקים להגבלים עסקיים.

על פי החברה, המהלך יסייע להתאים בצורה טובה יותר את הפרסומות המוצגות לטעמים ולהרגלים של המשתמשים. גולשים שמתגוררים בוושינגטון וצופים במשחקי NBA, למשל, עשויים לקבל מגוגל להציג פרסומת לכרטיסים למשחק של קבוצת Washington Wizards כאשר הוא ייכנס לחשבון הג'י-מייל שלו.

גוגל מוסיפה ומסבירה, כי המשתמשים ירוויחו מהמהלך החדש, משום שכאשר הם יקלידו את מילת המפתח "יגואר" במנוע החיפוש, תדע החברה אם הם מתכוונים למכונית או לחיה. כמו כן, עשויה גוגל להציע למשתמשים לשלוח הודעה בדואר האלקטרוני לאנשי הקשר שלהם בניו-יורק כאשר יתברר שהם מתכננים לבקר בעיר.

אולם, בארגונים שפועלים לשמירה על הפרטיות ועל זכויות הצרכנים חוששים שהמדיניות החדשה עלולה לעורר את זעמם של המשתמשים, שמעולם לא חשבו שייעשו שימושים כאלה בנתונים שלהם, באתרי אינטרנט כה רבים ושונים. סביר להניח שמי שמשתמש בג'י-מייל, למשל, לא מצפה שההודעות שהוא שולח בדואר האלקטרוני ישפיעו על חוויית השימוש שלו באתר אחר של גוגל, כמו יו-טיוב.

"ההודעה של גוגל על השינויים במדיניות הפרטיות מטרידה ומדאיגה", אמר ג'יימס שטייר, מנכ"ל Common Sense Media. "אפילו אם בחברה סבורים שמעקב אחר המשתמשים בכל הפלטפורמות מסייע לשפר את השירות יש להעניק למשתמשים אפשרות לבחור שהשינויים במדיניות הפרטיות לא יחולו עליהם. במיוחד נצרך הדבר לילדים ובני נוער, שהם צרכנים כבדים של של יו-טיוב, ג'י-מייל ומנוע החיפוש של גוגל".

בגוגל יכולים לאסוף מידע על המשתמשים כאשר הם מפעילים מכשיר אנדרואיד (Android), נרשמים לחשבון מקוון או מזינים מילות מפתח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים