מכשיר iPhone גנוב הוחזר לבעליו בעזרת שירות iCloud

מגאן ג'וליאנו הניחה את מכשיר ה-iPhone שלה על מושב ברכבת שבה נסעה בניו-יורק, ואדם שראה את המכשיר חטף אותו ומיהר לברוח ● משטרת ניו-יורק נעזרה במנגנון Find My iPhone כדי להגיע לחשוד ולהחזיר את המכשיר הגנוב לבעליו תוך שעות ספורות

iCloud. התראות נגד הפריצות

במהלך הנסיעה שלה לעבודה ביום ה', ברכבת מ-Penn Station בניו-יורק ללונג איילנד, קיבלה מגאן ג'וליאנו הודעת SMS ב-iPhone שלה בזמן שלמדה לקראת בחינות GMAT ב-iPad שלה. היא עיינה בהודעה ומיד לאחר מכן הניחה את ה-iPhone על מושב הרכבת שלצידה והמשיכה ללמוד. אולם, כשעצרה הרכבת בתחנת Flushing Main Street והדלתות נפתחו, חטף בחור את ה-iPhone ומיהר לברוח.

ג'וליאנו, מנתחת פיננסית בכירה בחברת UBM TechWeb (החברה האם של InformationWeek), החזיקה את דלתות הרכבת כדי שלא ייסגרו וקראה: "תעצרו אותו, הוא גנב את הטלפון שלי". מבקר כרטיסים יצא מהרכבת וניסה לעצור את הגנב. בתחנה הופעלה האזעקה אך הגנב הצליח לברוח לפני שמישהו הספיק לעצור בעדו.

לאחר הפסקה קצרה המשיכה הרכבת ליעדה. ג'וליאנו ירדה בתחנת Great Neck והגישה תלונה למשטרת הרכבת (Metropolitan Transportation Authority) של ניו-יורק. היא חששה שהמכשיר שלה כבר אבד, אך אחד הבלשים שעמם שוחחה הפנה אותה לבלש אד רואיז שקיבל את שם המשתמש והסיסמה של ג'וליאנו בשירות iCloud של אפל (Apple).

בעזרת מנגנון Find My iPhone, שמציג את מיקומם של מכשירים רשומים ופעילים על גבי מפה, גילה הבלש שהמכשיר של ג'וליאנו נמצא לא רחוק מהתחנה. רואיז ושותפו, הבלש בריאן לונגרו, יצאו למקום כשהם חמושים בתיאור מדויק למדי של החשוד – לאחר שגם מבקר הכרטיסים נזכר שביקש ממנו קודם לכן לרדת מהרכבת משום שלא היה בידיו כרטיס תקף.

ג'וליאנו מצידה המשיכה למקום עבודתה. למרבה המזל, מאחר שמדובר היה במכשיר פרטי שלה, לא היה חשש שאבדו נתונים של החברה. היא התקשרה לשאול האם המכשיר נמצא אך הבלשים השיבו לה שהם הגיעו למגרש חניה גדול אולם לא מצאו שם את החשוד. היא שבה ונכנסה לשירות iCloud מהמחשב שלה בעבודה ומצאה שהחשוד היה באותה העת בנסיעה, משום שהמיקום שלו השתנה כל העת.

בהמשך, שאלה ג'וליאנו את הבלשים האם יצאה באותו הרגע מכונית מהחניון. הבלשים עקבו אחרי המכונית לפי הנחיותיה של ג'וליאנו עד שזו עצרה בצומת. הם דפקו על שמשת המכונית, מצאו את הטלפון מונח ליד הנהג ועצרו את הנהג – שככל הנראה רכש את הטלפון מהגנב.
"שמחתי מאוד לקבל את המכשיר בחזרה", סיפרה ג'וליאנו.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים