תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ארגון גדול דורש רשת אלחוטית יעילה ואמינה

29/01/2012 14:40

מאת חנוך פורת, מנהל תחום תקשורת וטלפונית IP, גטר טק

אין זה סוד כי ליבו הפועם של הארגון הוא רשת התקשורת שלו. פתרונות התקשורת שהארגון נשען עליהם מהווים חלק בלתי נפרד מפעילות הארגון ואין ספק באשר לחשיבותם בהשגת תוצאות עסקיות טובות. מרכיב מרכזי בתשתית התקשורתית של כל ארגון הוא רשת התקשורת האלחוטית.

בשנים האחרונות אנו עדים לזינוק מטאורי בהיקף השימוש במכשירים אלחוטיים וניידים. כולנו משתמשים במהלך יום העבודה שלנו במחשבים ניידים, טלפונים חכמים ולאחרונה אף גובר השימוש במחשבי לוח. ארגון גדול זקוק לפתרון WLAN בעל רמת אבטחה גבוהה, יכולות תעבורה מאסיביות, עמידה בנפחי עבודה גדולים והכי חשוב – אמינות. מערכות Wi-Fi ארגוניות מאפשרות  לזהות את סוג המכשיר, פרופיל המשתמש ומגוון פרמטרים נוספים, כגון מיקום, שעה ביום, יום בשבוע, ועוד. מידע זה מסייע לאכיפה של הרשאות ו-Policies על פי משתמש, בצורה המאפשרת ניהול אבטחה יעיל ופיקוח על עובדים, תוך שמירה על פרודוקטיביות.

מנהלי ה-IT בחברות אמריקניות היו הראשונים לאמץ את הרשתות האלחוטיות לארגון והראשונים גם להעביר עליה מידע מסווג לארגון, זאת בעוד שברחבי העולם משתמשים ברשת האלחוטית לגלישה באינטרנט בלבד, הן לעובדים והן למבקרים במשרדי החברות. רמת האבטחה הגבוהה ואמינות המערכת הביאו לשינוי בגישה שהולך וצובר תאוצה גם בישראל.

לקראת כנס התקשורת האחודה של גטר טק

הטכנולוגיה המתקדמת ביותר כיום היא ה-Beam Forming באמצעותה המשתמש מקבל ומעביר את המסרים ישירות אליו וכשהוא נע לצדדים, נקודת הגישה מכוונת אליו את האנטנות הכיווניות הנכונות כדי להגיע אליו. גם אם ישנן הפרעות בדרך, ריבוי אנטנות כיווניות הופך ליתרון כדי להגיע אל היעד, זאת בניגוד לריבוי אנטנות אומני שרק מפריעות זו לזו.

חברת Ruckus Wireless האמריקנית, מחלוצות ה-Beam Forming, שברה מוסכמות בכל הנוגע לרשת אלחוטית בזכות הפיכת התאוריה הזו לביצועים מרשימים בשטח והיא כיום משאירה מאחור מותגים מוכרים בזכות האמינות הגבוהה של הרשת מתוצרתה. הידיעות על איכות הרשת האלחוטית של Ruckus הגיעו עד ישראל ומנהלי IT רבים כבר בחרו במוצרי החברה. עם מערכות מתקדמות של עד 19 אנטנות כיווניות יחידות Dual Band ועבודה מול 100 משתמשים, הכל בנקודת גישה אחת, אפשר להבין את הבחירה ב-Ruckus.

מערך המוצרים של Ruckus

Ruckus מצליחה לפרוס פחות יחידות מכל מתחרה אחרת וזאת מבלי לחרוג מתקנות משרד התקשורת. בקר נקודות הגישה החכם הוא לב המערכת, שמנהל בתבונה את הרשת האלחוטית על משתמשיה ונקודות הגישה שבתוכה. הפריסה המצומצמת ואי הצורך להשקיע בחומרה מאסיבית מוזילה את ההשקעה הכספית.

הרצון לאפשר למשתמשים לעבור בין נקודות גישה מבלי שהרשת תתנתק והצורך בכך הולך וגובר ככל שמשתמשים ברשת האלחוטית לצרכי שיחות אודיו ו-וידאו. פריסת Ruckus מאפשרת למשתמש לבצע Roaming בין היחידות. שיחות ב-Viber או Skype באמצעות הסמארטפון בארגון חוסכות כספים למשתמשים ולמנהלים.

רשת אלחוטית אמינה היא הבסיס לשביעות רצון של העובד, לסיפוק של המנהלים ולראש שקט למנהל ה-IT שמנצח ביד רמה על התעבורה בארגון.

אירועים קרובים