C-B4 הישראלית תתחרה השבוע בשלב הגמר של SmartCamp – התחרות העולמית של יבמ לחברות הזנק

חברת הסטארט-אפ מהרצליה תתמודד בגמר העולמי של התחרות מול שמונה חברות הזנק - שתיים מארה"ב, ואחרות מבריטניה, הודו, סין, ספרד, תורכיה וברזיל ● במהלך שלב הגמר של SmartCamp, יוכלו אנשים מכל רחבי העולם להשתתף בהצבעה מיוחדת, בסופה יוענק גם פרס לחברה אשר תזכה במרב האהדה של הבוחרים

חברת הסטארט-אפ C-B4 (ר"ת Context-Based 4casting), הפועלת בעולם ניתוח וכריית הררי מידע ונתונים, תייצג השבוע את ישראל בשלב הגמר של תחרות SmartCamp של יבמ (IBM), שיתקיים בסן פרנסיסקו, ארה"ב. ההכרזה על הבחירה ב-C-B4 התקיימה לפני כמה חודשים, בטקס חגיגי שנערך בבית יבמ בפתח תקווה,  במסגרתו התמודדו חמש החברות שעלו לשלב הגמר, על ההזדמנות לייצג את ישראל בתחרות.

C-B4 מפתחת תוכנה לזיהוי ולניתוח דפוסי נתונים נסתרים במחסני נתונים בנפחים גדולים. המערכת שפיתחה החברה מתאימה במיוחד לעולם המסחר הקמעונאי ולניהול קשרי לקוחות (CRM). מדובר בחברה פרטית שנוסדה ב-2008 ופועלת ממשרדים בהרצליה. היא מעסיקה תשעה עובדים, שמדווחים לפרופ' עירד בן-גל, המנכ"ל.

C-B4 תתמודד בגמר העולמי של התחרות מול שמונה חברות הזנק – שתיים מארה"ב, ואחרות מבריטניה, הודו, סין, ספרד, תורכיה וברזיל. לצד חברת ההזנק הישראלית, מתחרות על המקום הראשון בתחרות חברות המציעות טכנולוגיות בתחום אבחון סרטן העור באמצעות מכשיר טלפון נייד, סיוע לנהגים במניעת היקלעות לפקקי תנועה והתמודדות עם אתגרי הניהול של ערים חכמות.

תחרויות SmartCamp מיועדות לסייע ליזמים להביא לשוק פתרונות חדשניים במהירות רבה יותר, בעזרת הדרכה של מומחי יבמ והעמדת הטכנולוגיות של יבמ לשירותן של חברות ההזנק. תשעת המתחרים שעלו לגמר השנה ייפגשו בסן פרנסיסקו עם נציגים של קהילת הון הסיכון העולמית, ואחד מהם יוכתר כמיזם הטכנולוגי של השנה ביבמ.

החברות שיתמודדו בגמר מול C-B4 הן:

BitCarrier מברצלונה, ספרד – מציעה פתרון לניהול תנועה באמצעות ניתוח מידע בזמן אמת. המידע כולל נתונים אודות זמני נסיעה, חיזוי עומסי תנועה והתראות מפני תאונות.

ConnectM מבנגלור, הודו – מפתחת פתרון מתקדם שיסייע בניהול יעיל של אנרגיה לספקי תקשורת ובבניינים חכמים.

IDXP מריו דה ז'נרו, ברזיל – מפתחת חיישנים המותקנים בחנויות ובעגלות-קניות, על מנת להבין טוב יותר את דפוסי ההתנהלות של צרכנים בזמן אמת.

Localytics מניו-יורק, ארה"ב – מספקת שירותי ניתוח אנליטי בזמן אמת, המסייעים למפתחי יישומים למכשירי טלפון ניידים ולמכשירי טאבלט, להבין טוב יותר את העדפות המשתמשים.

Palmap
משנגחאי, סין – מציעה למשתמשים ניידים מידע בזמן אמת אודות פעילויות בתחומי מבנים גדולים, דוגמת נמלי תעופה ומרכזי קניות.

Profitero מלונדון, בריטניה – מסייעת למשווקים בחנויות מקוונות להגדיל את נפח המכירות שלהם באמצעות ניתוח אנליטי המוביל להמלצות לפעולה.

SecureWater מאוסטין, טקסס – מציעה טכנולוגיה מוגנת פטנטים לניטור ולזיהוי מוקדם של רעלים במים.

SkinScan מאיסטנבול בתורכיה – פיתחה יישום למכשירי טלפון ניידים המאפשר לסרוק שומות וכתמים על גבי הגוף, על מנת להעריך את מידת הסיכון ללקות בסרטן העור.

ב-2011 השתתפו בשלבים המוקדמים של תחרות SmartCamp של יבמ מאות חברות הזנק מתשע מדינות. ההשתתפות בתחרות נפתחה לחברות בנות פחות מחמש שנים, בבעלות פרטית, שמחזור ההכנסות שלהן לא עלה על מיליון דולרים בשנה. על פי התקנון, תחומי העיסוק של החברות צריכים להשתלב עם רעיון העולם החכם של יבמ.

התחרות בישראל אורגנה על ידי היחידה לטכנולוגיות גלובאליות של יבמ, GTU. זו עומדת בקשר עם חברות טכנולוגיות ישראליות על מנת לקדם שיתופי פעולה, אשר יניבו פתרונות בעלי ערך מוסף המשותף לשני הצדדים. היחידה מהווה צומת קשר מרכזי בין יבמ ובין גופי היי-טק ומפתחים בישראל, המעוניינים לעשות עסקים ולשתף פעולה עם יבמ העולמית. כיום מקיימת היחידה פעילות משותפת עם כ-150 חברות ישראליות ומניבה בשנה כ-1.2 מיליארד דולרים של עסקאות משותפות עימן.

במהלך שלב הגמר של SmartCamp, יוכלו אנשים מכל רחבי העולם להשתתף בהצבעה מיוחדת, בסופה יוענק גם פרס לחברה אשר תזכה במרב האהדה של הבוחרים.

"זהו אתגר גדול עבורנו. אנחנו גאים להיות פה, כי הייתה תחרות גדולה", אמר פרופ' עירד בן-גל לאנשים ומחשבים, עם הזכייה בגמר הישראלי. "הזכייה מעמידה בפנינו אתגר שאנחנו נוטלים בחפץ לב. יש לנו טכנולוגיה שיכולה לבדל אותנו מהמתחרים האחרים, ואנחנו מקווים להצליח בתחרות העולמית".

פרופ' בן-גל הוסיף, כי "הטכנולוגיה שלנו ייחודית והיא יכולה להפוך את הבינה העסקית מבוססת החיזוי לחלק מהתהליכים העסקיים בכל ארגון. אינני יודע אם ננצח בתחרות העולמית, אולם אין ספק שהעובדה שהטכנולוגיה שלנו עובדת בתאימות לזו של יבמ יכולה לסייע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים