חתן פרס נובל, פרופ' דן שכטמן: "הסיכוי של יהודי בחו"ל לזכות בפרס נובל גדול פי 10 מאשר של יהודי בישראל"

"לזוכים בארץ יש שותפים בארצות אחרות, ואת התגלית שלי אני גיליתי בשנת השבתון שלי בארה"ב", אמר פרופ' שכטמן, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2011, בישיבה חגיגית שקיימו היום וועדת המדע והטכנולוגיה ו-וועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת ● שכטמן ציין, כי "הגיע הזמן שנקים גם כאן מרכז מחקר אזרחי גדול, שקיים כבר בהרבה ממדינות העולם ובין היתר גם באיראן ובירדן" ● יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין: "אם אנחנו רוצים עוד שכטמנים, ואנחנו רוצים, אנחנו צריכים להשקיע ביצירת אווירה לימודית ומדעית מתאימה"

פרופ' דן שכטמן, חתן פרס נובל

"הסיכוי של יהודי בעולם לזכות בפרס נובל גדול פי 10 מאשר של יהודי בישראל. לזוכים בארץ יש שותפים בארצות אחרות, ואת התגלית שלי אני גיליתי בשנת השבתון שלי בארה"ב" – כך אמר פרופ' דן שכטמן, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2011, בישיבה חגיגית שקיימו היום (ב') וועדת המדע והטכנולוגיה ו-וועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת.

שכטמן ציין, כי אחד הרעיונות שהוא מנסה לדחוף הוא הקמת מרכזי מחקר גדולים בישראל. "הגיע הזמן שנקים גם כאן מרכז מחקר אזרחי גדול, שקיים כבר בהרבה ממדינות העולם ובין היתר גם באיראן ובירדן. 'סינקוטרון' כזה יביא עשרות רבות של מומחים מרחבי העולם, ואז עדה יונת לא תצטרך לנסוע לחו"ל כדי לעבוד. מדובר בתקציבים שהם לא בשמיים", אמר שכטמן.

בסיום דבריו, הודה פרופ' שכטמן לח"כים על הכבוד שנתנו לו, וציין כי הוא "מהווה שגריר של המדינה בכל מקום בעולם". באופן חריג ובאישור יו"ר הכנסת, בסוף דבריו מחאו לו הנוכחים כפיים.

בישיבה החגיגית שנערכה לכבוד פרופ' שכטמן, אמר יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי "עלינו להאזין בקשב רב לדבריו של הפרופ' שכטמן, בדבר הצורך בחיזוקה של מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה. עלינו להשקיע תקציבים במחקר ופיתוח, לא רק בתחום ההיי-טק, אלא גם בתחומי המדע השונים כמו פיזיקה, כימיה, מתמטיקה וביולוגיה, וכן במדעי הרוח. אם אנחנו רוצים עוד שכטמנים, ואנחנו רוצים, אנחנו צריכים להשקיע ביצירת אווירה לימודית ומדעית מתאימה".

את הישיבה פתחה ח"כ רונית תירוש, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, שאמרה כי ״פרופ' שכטמן מהווה דוגמה למצוינות, להתמדה, לאמונה בדרך ולהישגיות. פרופ' שכטמן מהווה מודל לחיקוי לכל תלמידי ישראל ומדגיש את חשיבות החינוך. אני מסכימה עם דברי הפרופ' בדבר החובה שחלה עלינו לדאוג לילדינו ולספק להם את כל הנדרש על מנת שיהיו להם את מירב הכלים להצלחה. התעללות בילד היא לא רק אלימות אלא גם לא לדאוג לו לחינוך הראוי ולא לספק לו את ההשכלה הנדרשת ככלי לחיים".

עוד אמרה תירוש, כי היא "מצטרפת לדבריו של פרופ' שכטמן וחושבת שמדינת ישראל שמובילה בעולם ביכולות המדע והטכנולוגיה חייבת להשקיע ולפתח מכוני מחקר אזרחיים ולהשקיע יותר במדענים על מנת שיוכלו לחקור ולהגיע להישגים כאן בישראל מבלי לצאת למדינות בהם נמצאים הכלים שנכון להיום חסרים כאן בארץ".

שר החינוך, גדעון סער, סקר בישיבה תכנית לחיזוק המדע בישראל, ציין שהוחזרו 10,300 שעות לימודי מדעים למערכת החינוך, ואמר כי "מחויבותנו לפעול כדי שבעתיד ישראל תעמוד בחזית המחקר המדעי". סער התייחס לחוק חינוך חובה חינם מגיל שלוש והודיע כי יישום החוק באופן מלא יהיה בתוך כמה שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים