תחזית: תוך חמש שנים יגדל היקף המכירות של מחשבי הלוח פי חמישה

על פי חברת המחקר NPD, ההיקף האמור צפוי לעלות מ- 72.7 מיליון יחידות ב-2011 ל-383.3 מיליון יחידות ב-2017 ● בחברה צופים שהצמיחה תנבע בעיקר מהצגת "מחשבי לוח של מותגים חדשים, דוגמת Aakash מהודו, וגם מותגים מוכרים כמו דל בסין"

בחמש השנים הקרובות יגדל היקף המכירות של מחשבי הלוח ברחבי העולם פי חמישה ויעלה מ-72.7 מיליון יחידות ב-2011 ל-383.3 מיליון ב-2017 – כך צופה חברת המחקר NPD.

בשבוע שעבר אמר מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, כי "2011 הייתה אמורה להיות השנה של מחשבי הלוח. אולם, אני חושב שתסכימו איתי שזו הייתה השנה של מחשבי ה-iPad". עם זאת, ב-NPD צופים שהצמיחה לא תתבסס אך ורק על מחשבי הלוח של אפל, אלא תנבע בעיקר מהצגת "מחשבי לוח של מותגים חדשים, דוגמת Aakash מהודו, וגם מותגים מוכרים כמו דל (Dell) בסין".

ג'ים מק'גרגור, אסטרטג מ-NPD, צופה ש-"מגמת הצמיחה בשווקים מתפתחים תלווה בתחרות עזה בפלח השוק של מחשבי הלוח הזולים ביותר. מציאות זו תיצור הזדמנות משמעותית ליצרניות של מעבדים שמציעים יחס טוב בין צריכת כוח לביצועים ומאפשרים להציע מכשירים בפחות ממאה דולרים".

מחשב הלוח של Aakash, למשל, עולה 35 דולרים, וגם בתוספת תיעוד, אריזה ומשלוח מחירו עדיין נמוך מ- 50 דולרים – בהשוואה ל-499 דולרים עד 829 דולרים, מחירם של מחשבי ה-iPad.

עוד מציינים ב-NPD, כי היצרניות של מחשבי הלוח יכולות למצוא הזדמנויות משמעותיות בשוק החינוך. בטורקיה, למשל, מתכוונים לחלק בחינם, במסגרת פרויקט ממשלתי, מחשבי לוח מתוצרת טורקיה ל-15 מיליון תלמידים עד 2015.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים