בראשונה: משרד החינוך פרסם מכרז מקוון לרכישה מרוכזת של ספרי לימוד מוזלים

במסגרת המכרז האינטרנטי פועל המשרד לעודד את התחרות בין הספקים ולהוזיל את המחירים של ספרי הלימוד ● היותו של התהליך מקוון מקנה לו יתרון, מאחר שהוא מאפשר לספקים לדעת בכל רגע נתון מהו שיעור ההנחה שעליהם לתת כדי להתברג במקומות הראשונים

משרד החינוך פרסם היום (ג') בראשונה "מכרז לבחירת ספקים לאספקת ספרי לימוד עבור התלמידים בבתי הספר במערכת החינוך". המכרז יתנהל ברשת האינטרנט.

המכרז יתנהל בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון יציגו המציעים את מועמדותם לספק את הספרים לבתי הספר, תוך מחוייבותם לעמוד בתנאי הסף שקבע המשרד. המציעים שיעברו את השלב הראשון ייכללו בקבוצת המציעים (הספקים) שיוזמנו להציג את הצעות המחיר. בשלב השני יתבצע תהליך תיחור בין המציעים באמצעות "מערכת מקוונת לתיחור דינאמי בין ספקים", שיתחרו ביניהם על גובה אחוז ההנחה המשוקלל על ספרי לימוד. התהליך יבוצע באופן מקוון. ממשרד החינוך נמסר, כי הוא ינוהל על ידי מינהל הרכש הממשלתי ויבוצע באופן שקוף ותחרותי. כל המציעים שייקחו חלק בתהליך יגישו הצעות מחיר באופן דינאמי ושקוף באמצעות האינטרנט.

היותו של התהליך מקוון מקנה לו יתרון, מאחר שהוא מאפשר לספקים לדעת בכל רגע נתון מהו שיעור ההנחה שעליהם לתת כדי להתברג במקומות הראשונים.

שר החינוך, גדעון סער, ציין שהמכרז נועד להוזיל את עלויות ספרי הלימוד להורים באמצעות עידוד התחרות בין הספקים הפועלים בשוק ועידוד ספקים אחרים המסוגלים לתת את השירות להצטרף לתחרות. עוד הוא ציין, כי התוכנית תעניק הזדמנות שווה לכל התלמידים לפתוח את שנת הלימודים עם "סל ספרים מלא" ותאפשר למשרד להדק את הליך הבקרה אחר השימוש בספרי לימוד.

במשרד החינוך סבורים, כי התהליך ייפתח את שוק ספרי הלימוד לתחרות, שכן חלוקת נתח השוק בין הספקים תתבצע על פי דירוג המציעים בתהליך הדינאמי המקוון. אלה ידורגו על פי אחוז ההנחה המשוקלל שיחושב לכל מציע ומציע. המציעים שיציגו אחוזי הנחות גבוהים ביותר יזכו לקבל נתח שוק גדול יותר, שמוערך על ידי המשרד בכ-600 מיליון שקלים בשנה.

עוד נמסר מהמשרד, כי לצורך יישום הפרויקט תוקם מנהלת שתעמיד לכל בית ספר איש קשר ייעודי אשר ילווה באופן צמוד את בית הספר בכל תהליכי ההתארגנות וחלוקת הספרים להורים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סיוון

    מצוין. כל הכבוד לגדעון סער, אבל השאלה היא האם במבחן התוצאה זה יצליח...

  2. מאיר

    לא יותר זול לקנות ספר אלקטרוני דוגמת קינדל?

אירועים קרובים