משרד התקשורת קובע: שלילת הטבה ממנוי שעוזב את החברה – מנוגדת לחוק

המשרד קבע, כי מתן "הטבה מותנית" למנוי חדש, בדמות מתנה או סבסוד של מכשיר אלקטרוני, אשר תישלל ממנו כאשר יעזוב את החברה, יוצרת חסם מעבר מלאכותי והינה מנוגדת לחוק ● המשרד הודיע, כי בכוונתו להורות על הפסקת שיווק מבצעים מסוג זה לאלתר ● באשר למנויים שכבר הצטרפו למבצעים אלה ויבקשו להפסיק את התקשרותם עם החברה, הבהיר משרד התקשורת כי יהיה על החברה להמשיך ולתת את ההטבה למנוי ● לחברות התקשורת ניתנו שבועיים להביע את עמדתן בסוגיה

משרד התקשורת הודיע היום (ג'), כי מתן "הטבה מותנית" למנוי חדש, בדמות מתנה או סבסוד של מכשיר אלקטרוני (טלוויזיה, טאבלט ועוד), אשר תישלל ממנו כאשר יעזוב את החברה, יוצרת חסם מעבר מלאכותי והינה מנוגדת לחוק.

לאחרונה יצאו רבות מחברות התקשורת במבצעים במסגרתם הן מציעות למנויים הטבות עבור שירותים הנרכשים על ידי המנויים כגון שירותי שידורים, שירותי שיחה, שירותי גלישה ועוד, וזאת, בתנאי שהמנוי ירכוש מוצר מסוים אחר כמו טלוויזיה, טאבלט וכדומה, גם מספקים עצמאיים.

בהתאם לתנאי המבצעים, המנוי רוכש בעסקה נפרדת, של 36 תשלומים שווים, ישירות מספקים עצמאיים, מוצר אחר כלשהו ואלה מחייבים את הלקוח בנפרד, עבור המכשיר. בתמורה, הלקוח מקבל מחברת התקשורת, זיכוי בדמות הטבה חודשית בגובה התשלום החודשי שמשולם עבור המוצר, או חלק ממנו, למשך 36 חודשים, כך שהמנוי מקבל לכאורה את המוצר במתנה או בהנחה משמעותית. מתנאי המבצעים האמורים עולה, כי ברגע שהמנוי מפסיק את התקשרותו עם חברת התקשורת, נשללת ממנו הזכות להמשיך לקבלת ההטבה. כלומר, ההטבה מותנית בעצם בהישארות המנוי בחברה עד לתום התשלומים לספק האחר תמורת המתנה שקיבל.

כעת הודיע משרד התקשורת, כי בכוונתו להורות על הפסקת שיווק מבצעים מסוג זה לאלתר. "שלילת הזכות לקבלת ההטבה, המותנית והמתמשכת, שניתנה למנוי בגין רכישת מוצר שאינו חלק מן השירות, בעת הפסקת התקשרותו עם החברה, משמעותה כבילת המנוי ויצירת חסם מעבר בין חברות בפני מנוי שמבקש להחליף את המפעיל ממנו הוא צורך שירותיו, והיא מהווה הפרה של הוראות החוק", נמסר מהמשרד.

בהודעה שפרסם משרד התקשורת נאמר גם, כי "הסעיפים בחוק התקשורת נועדו לצמצם חסמי מעבר בין חברות, למנוע כבילה של המנוי לחברת התקשורת ולהקל עליו את אפשרות המעבר. כך, בוטלו או הוגבלו קנסות היציאה שרשאיות חברות התקשורת לגבות מצרכן המבקש להפסיק לצרוך את שירותי החברה, וכן הובהר במפורש כי אסור לחברת התקשורת למנוע מהמנוי הטבה שאותה היה מקבל אלמלא הביטול".

באשר למנויים שכבר הצטרפו למבצעים אלה ויבקשו להפסיק את התקשרותם עם החברה, הבהיר משרד התקשורת כי יהיה על החברה להמשיך ולתת את ההטבה למנוי, כפי שניתנה טרם הפסקת ההתקשרות, באמצעות תשלום חודשי שיועבר למנוי או בתשלום חד פעמי.

המשרד הודיע כי ייתן לחברות התקשורת שהות של שבועיים הבאים להביע את עמדתן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים