דונלד טראמפ קרא לאפל להחזיר את הייצור של מוצריה לארצות הברית

טראמפ קרא למנכ"ל החדש של אפל, טים קוק, לחזור ולייצר בארצות הברית - בעקבות הדיון על תנאי העבודה הקשים במפעל פוקסקון בסין, שמייצר את ה-iPhone וה-iPad ● הוא אמר, כי "אולי אין לכך הצדקה עסקית, אבל אם 100% ממוצרי אפל, או כמעט 100%, מיוצרים מחוץ לתחומי ארצות הברית - זה עצוב מאוד"

בעקבות הדיון הציבורי על המפעלים שבהם מיוצרים מוצרי אפל (Apple) בסין קרא איל ההון דונלד טראמפ למנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, לייצר את מוצרי אפל בארצות הברית.

הדיון הציבורי בנושא התלהט לאחר שבכתבה שפורסמה בניו-יורק טיימס (New York Times) תוארו התנאים הקשים של עובדי מפעל פוקסקון (Foxconn) בסין, שמייצרים, בין השאר, את מכשירי ה-iPhone ומחשבי ה-iPad. בראיון שהעניק לרשת Fox News אמר טראמפ: "לא יהיה זה נפלא אם המנהל החדש של אפל יודיע ש-'אנחנו מתחילים להקים מפעלים בארצות הברית'?".

טראמפ הוסיף ואמר ש-"אולי אין לכך הצדקה עסקית, אבל אם 100% ממוצרי אפל, או כמעט 100%, מיוצרים מחוץ לתחומי ארצות הברית – זה עצוב מאוד".

אחד המכשולים העיקריים שמונעים ייצור בארצות הברית הוא העובדה שייצור מכשירים כמו iPhone ו-iPad כרוך בעבודת כפיים רבה והתגמול לעובדים נמוך מאוד. זאת, בניגוד לאינטל (Intel), למשל, שהייצור במפעלים שלה ממוכן כמעט לחלוטין והעובדים זוכים לתגמול גבוה. אולם, טראמפ סבור שאל לאפל להירתע מכך. "אפשר לעשות דברים נפלאים בארצות הברית", אמר.

למרבה האירוניה, עמדותיהם של טראמפ ושל נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, דומות בסוגיה זו. אובמה קורא מזה זמן להחזיר לארצות הברית עבודות שהוצאו למיקור-חוץ במדינות שבהן המשכורות נמוכות יותר, ובמיוחד לסין. "יש לנו הזדמנות מצוינת ליצור משרות רבות יותר בתחום הייצור של ענף ההיי-טק ולהחזיר משרות שהועברו למדינות אחרות, ואנחנו חייבים לנצל אותה", אמר אובמה בשבוע שעבר, בביקור במפעל השבבים החדש של אינטל באריזונה.

הוא הוסיף, כי "עלינו להפסיק לתגמל עסקים שמעבירים משרות למדינות אחרות ולהתחיל לתגמל חברות שמשקיעות ויוצרות משרות כאן, בארצות הברית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים