עצומה חדשה קוראת לאפל: ייצרו את ה-iPhone הבא בצורה מוסרית

"כל שיש לעשות כדי שזה יקרה, הוא שאפל תדרוש את השינויים הללו ממפעלי הייצור. אז זה יקרה", נכתב בעצומה המקוונת, עליה חתמו כבר עשרות אלפי גולשים ● העצומה היא יוזמה של קבוצת פעילים חברתית, המכנה עצמה "Watchdog SumOfUs" ● "האם אפל יכולה לעשות זאת? בהחלט", הם קובעים

עצומה מקוונת שתופסת תאוצה בימים האחרונים דורשת מאפל (Apple) לשנות את פעילותה במפעליה מעבר לים ולדאוג שהדגם הבא של ה-iPhone שלה ייוצר בצורה אתית ומוסרית. את העצומה יזמה קבוצת פעילים חברתית המכנה עצמה "Watchdog SumOfUs", ותוך יממה הצטרפו אליה 35,000 גולשים. בימים שעברו מאז חתמו על העצומה עשרות אלפים נוספים.

בעצומה שהופצה ברשת נכתב, כי "לקראת שחרור הגרסה הבאה של המכשיר שלה, אשר צפוי להגיע לשוק מאוחר יותר השנה, חייבת אפל לשנות בצורה כוללת ומוחלטת את האופן בו היא פועלת מול הספקים שלה, ולהתחיל להתייחס לעובדי הספקים".

העצומה נולדה בעקבות תחקיר שפרסם הניו-יורק טיימס (New York Times) בסוף השבוע האחרון, שבחן את מקרי המוות של יותר מעשרים עובדים במפעלי החברה בסין ואת פציעתם של מאות. לאחריו פרסם פורבס (Forbes) מאמר מערכת ובו הציע להחרים את מוצרי החברה.

"האם אפל יכולה לעשות זאת?", נכתב בעצומה, "בהחלט. בניו-יורק טיימס צוטט בכיר לשעבר באפל שאמר כי כל שיש לעשות כדי שזה יקרה, הוא שאפל תדרוש את השינויים הללו ממפעלי הייצור. אז זה יקרה".

אפל לא הגיבה על הדיווחים בעיתונות, אם כי מזכר פנימי של טים קוק – מנכ"ל אפל, דלף בשבוע שעבר, ובו נכתב כי "כל אמירה לפיה לא אכפת לנו היא שקרית בעליל ופוגעת בנו".

"אם טים קוק נעלב מהטחת הטענות הללו, מדוע הוא אינו עושה דבר על מנת לתקן את הבעיות?", שאל טארן סטינבריקר-קאופמן, העומד בראש Watchdog SumOfUs, "זו היא שרשרת האספקה שאותה קוק מיסד ותפעל בהיותו סמנכ"ל התפעול של החברה. עליו להתחיל לקחת אחריות על הנעשה ולא להאשים את השליח".

עצומה זו היא האחרונה בסדרת עצומות נגד החברה, אם כי היא יותר ממוקדת מוצר. עצומה אחרת שראתה אור בשנה שעברה, קראה לחברה להסיר יישומים הומופוביים מה-AppStore – ואפל אכן נאלצה לעשות כך. שתי עצומות אחרות נגעו לחוסר היכולת של יישום הסיוע Siri להפנות משתמשים למרפאות לביצוע הפלות. אפל הגיבה אז כי המדובר בתקלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים