מי ישמור על השומרים: האקרים מאנונימוס העלו לרשת שיחה בין סוכני ה-FBI והסקוטלנד יארד

על פי החשד, אנשי אנונימוס פרצו לשיחה בעזרת אחד ממשתתפיה ● למרבה האירוניה, תוכן השיחה נסב על האופן שבו יש להילחם בקבוצות האקרים הפועלות בעולם, כגון אנונימוס ● כמו כן, תואר בה מצב התקדמות החקירות בתחום ופורטו בה תאריכים של מעצרים מתוכננים ופרטי ראיות שהגיעו לידי רשויות החוק ● ה-FBI: "הנושא נמצא בחקירה"

מנהלי אבטחת המידע עונים על סוגיות שונות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

חברי אנונימוס (Anonymus) העלו ליו-טיוב (YouTube) הקלטה של שיחת ועידה אותה פרצו, שנערכה בין סוכנים מה-FBI לשוטרים מהסקוטלנד יארד. למרבה האירוניה, תוכן השיחה נסב על האופן שבו יש להילחם בקבוצות האקרים הפועלות בעולם, כגון אנונימוס.

השיחה בת 16 הדקות עלתה לרשת ביום שישי וחברי קבוצת ההאקרים נטלו אחריות על הפריצה ועל פרסום השיחה. ה-FBI אישר שמדובר בשיחה אמיתית, אולם לא נקב במפורש בשמם של חברי אנונימוס כחשודים בביצועה ורק ציין שהחקירה של המקרה מצויה בעיצומה.

מאנונימוס נמסר שהארגון חשף את השיחה בין הסוכנים משירות הביון האמריקני למשטרה הבריטית לציבור במסגרת סדרה של פעולות דומות שהוא יוזם נגד רשויות אכיפת החוק ברחבי העולם. בהודעה שפרסם אנונימוס נכתב, כי שיחת הוועידה הטרנס-אטלנטית התקיימה באמצע ינואר וכללה דיון על שיטות המעקב אחרי חברי אנונימוס וחברי קבוצות האקרים אחרות, כמו כן, תואר בה מצב התקדמות החקירות בתחום ופורטו בה תאריכים של מעצרים מתוכננים ופרטי ראיות שהגיעו לידי רשויות החוק.

במהלך השיחה שפורסמה שוחחו קציני משטרה בריטיים את המאמצים שהם יכולים לעשות לטובת סיוע בחקירות נגד האקרים אמריקניים שתלויים ועומדים נגדם כתבי אישום בבריטניה. המשתתפים בה דיברו על החקירות שנעשו להוצאת מידע ושחזורו מכוננים קשיחים במחשביהם של חשודים.

הפרסום של השיחה החסויה גרם למבוכה בקרב רשויות אכיפה בעולם שנאבקות בפעילות של האקרים, שפועלים בעולם נטול גבולות. אחד מחברי אנונימוס טען בטוויטר (Twitter), כי חברי הארגון עוקבים אחרי שיחות של אנשי ה-FBI מזה זמן מה.

ה-FBI ציין בתגובתו, כי חשיפת השיחה לא נעשתה דרך פריצה למערכות הדואר האלקטרוני של הסוכנות, שהן מאובטחות, או למערכות IT אחרות. נראה שמקור הדליפה הוא איש של אחת מרשויות האכיפה שהוזמן להשתתף בשיחת הוועידה והעביר את פרטיה לחשבון הדואר האישי שלו, שנפרץ על ידי ההאקרים.

"המידע שבשיחה היה מיועד לקציני רשויות האכיפה בלבד, והוא הושג באופן בלתי חוקי", נמסר מה-FBI. "אנחנו עורכים חקירה פלילית על מנת לזהות ולעצור את האחראים לפרסומה".

למרבה האירוניה, ה-FBI בעצמו הצהיר בשבוע שעבר, כי המתקפות המקוונות הופכות לאיום הטרור החמור ביותר. כאמור, כמה ימים אחרי אותה ההצהרה נפלה סוכנות הביון האמריקנית קורבן למתקפה שכזו בעצמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים