סטיב אפלטון, מנכ"ל מיקרון, נהרג בתאונת מטוס

המטוס התרסק סמוך למטה החברה באיידהו שבארצות הברית, כמה דקות לאחר שהמריא ● אפלטון, חובב טיס ידוע, ניסה לבצע נחיתת חירום - וכשל ● בהקלטות של מגדל הפיקוח נשמע אפלטון אומר, זמן קצר מאוד לאחר ההמראה: "אני רוצה לחזור... ולנחות; אני חוזר" ● מיקרון מינתה את מרק דורקן, ה-COO של החברה, למנכ"ל זמני, עד שיימצא מחליף

סטיב אפלטון, מנכ"ל יצרנית הזיכרונות מיקרון (Micron), מת בסוף השבוע בהתרסקות מטוס קל סמוך לבויס שבמדינת איידהו בארצות הברית – מקום מושבה של הנהלת החברה. מיקרון מינתה את מרק דורקן, ה-COO של החברה, למנכ"ל זמני, עד שיימצא מחליף. זאת, על אף שדורקן הודיע באחרונה שהוא מתכוון לפרוש מהחברה באוגוסט הקרוב. המסחר במניות מיקרון הופסק לאחר ההודעה על ההתרסקות.

המטוס התרסק כמה דקות לאחר שהמריא, במהלך ניסיון נחיתת חירום שביצע אפלטון, חובב טיס ידוע, שניצל ב-2004 מהתרסקות של מטוס קל. עדי ראייה סיפרו שהמטוס טיפס עד גובה של כ-300 רגל לפני שביצע פניית פרסה שבעקבותיה צלל והתרסק.

תחנת טלוויזיה בבויס פרסמה שבהקלטות של מגדל הפיקוח נשמע אפלטון אומר, זמן קצר מאוד לאחר ההמראה: "אני רוצה לחזור… ולנחות. אני חוזר", כשברקע נשמעת אישה שאומרת שוב ושוב: "הו, אלוהים".

אפלטון, בן 51 במותו, התחיל לעבוד במיקרון זמן קצר לאחר שהשלים את לימודיו הגבוהים ב-1983. בתפקידו הראשון בחברה הוא עבד במשמרת לילה בפס הייצור. אפלטון התקדם לאיטו עד שמונה ב-1991 לנשיא ול-COO של מיקרון. ב-1994 הוא מונה למנכ"ל, ובאותה השנה היה השלישי מבין המנכ"לים הצעירים ביותר ברשימת פורצ'ן 500 (Fortune 500). אפלטון שימש בתפקיד עד מותו והיה במקביל חבר הנהלה באיגוד תעשיית המובילים למחצה (SIA).

דובר מיקרון מסר, כי "ליבנו עם אשתו, דלין, ילדו ומשפחתו במהלך הימים הטרגיים האלה. התשוקה והאנרגיה של סטיב השאירו חותם בל יימחה על מיקרון, על הקהילה באיידהו ועל תעשיית הטכנולוגיה בכלל".

מיקרון פעילה בישראל בעיקר באמצעות מפעל זיכרונות ה-NOR שלה בקריית גת. המפעל, Fab 12, נרכש בתחילת השנה שעברה מנומוניקס והוא מעסיק יותר מ-1,500 עובדים. מנכ"ל מיקרון ישראל הוא יונתן וונד, ששימש כמנהל המפעל עוד כשהמפעל היה שייך לאינטל (Intel) ולפני שהועבר לידי נומוניקס, בעסקה שחתמה עם STmicro.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים