פאלו אלטו של הישראלי ניר צוק יוצאת להנפקה בנסדא"ק

בסבב האחרון גייסה החברה 38 מיליון דולרים ובאוגוסט היא דיווחה על מכירות בהיקף של 50 מיליון דולרים ● באחרונה ביצעו אנשי החברה, שמיוצגת בישראל על ידי אינוקום, בחינה של כמה בנקי השקעות שיתפקדו כחתמים לקראת ההנפקה הקרובה ● דובר פאלו אלטו סירב להגיב

פאלו אלטו (Palo Alto Networks), יצרנית הדור הבא של הפיירוולים, יוצאת להנפקה בנסדא"ק – כך דיווח הוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal). החברה נוסדה על ידי הישראלי ניר צוק, שמשמש כ-CTO שלה. צוק עבד בעבר בצ'ק פוינט (CheckPoint) והוא גדול משמיציה.

המייצגת של פאלו אלטו בישראל ומפיצת מוצריה בארץ היא אינוקום, שמצויה בבעלות חלקית של קבוצת אמן. באחרונה ביצעו אנשי החברה בחינה של כמה בנקי השקעות שיתפקדו כחתמים לקראת ההנפקה הקרובה. המשקיעות בחברה הן הקרנות: Globespan Capital Partners ,Greylock Partners ,Northgate Capital ,Jafco Ventures, Tenaya Capital וסקויה (Sequoia Capital).

בסיבוב הגיוס השלישי והאחרון שלה, ב-2008, גייסה החברה 38 מיליון דולרים. באוגוסט אשתקד היא דיווחה על היקף מכירות רבעוני של 50 מיליון דולרים – כפול מאשר ברבעון המקביל ב-2010. על פי VentureWire, החברה החלה למכור את מוצריה בתחילת 2006 ויש לה תזרים מזומנים חיובי זה חמישה רבעונים ברציפות.

דובר החברה סירב להגיב לדיווח בוול-סטריט ז'ורנל. כך או כך, בסוף השבוע הודיעה פאלו אלטו על מינוי סטפן טומלינסון כסמנכ"ל הכספים. עד לא מכבר הוא שימש בתפקיד זה ב-Aruba Networks. טומלינסון מחליף את מייקל להמן, לשעבר מנהל הכספים של סאן (Sun), שהצטרף לפאלו אלטו באפריל 2010.

"צ'ק פוינט קילר"

צוק היה מעובדיה הראשונים של צ'ק פוינט והועסק בה עד 1999, אז עזב את החברה בטונים צורמים. אף שטען שאין לו דבר נגד צ'ק פוינט, על מכוניתו התנוססה בעבר לוחית הזיהוי CHKPKLR (קיצור של "צ'ק פוינט קילר"). ב-2002 מכר צוק את הסטארט-אפ שלו, OneSecure, לנטסקרין (NetScreen) תמורת יותר מ-40 מיליון דולרים, ושימש CTO אצל החברה הרוכשת. ב-2004 רכשה ג'וניפר (Juniper Networks) את נטסקרין תמורת ארבעה מיליארד דולרים, וצוק שימש בה סמנכ"ל אבטחת מידע, עד שעזב אותה ב-2005. הוא הקים את פאלו אלטו לפני שש שנים, והחברה מוכרת מוצרים מזה ארבע שנים וחצי. ב-2010-2011 צמחה כמות הלקוחות שלה מ-1,000 לאלפי לקוחות ארגוני אנטרפרייז, מתוכם כמה עשרות לקוחות בישראל.

בעבר אמר צוק לאנשים ומחשבים, כי "חברות אבטחת מידע כמו צ'ק פוינט, ג'וניפר וסיסקו (Cisco) מוכרות פיירוול המבוסס על טכנולוגיה בת 15 שנים, שאני הייתי בין מפתחיה בצ'ק פוינט. זאת טכנולוגיה שלא השתנתה והייתה נכונה לעולם המיחשוב של לפני 15 שנים, שעיקרו היה הגנה על הווב והמייל. החברות האלה הן דינוזאורים. הן לא מחדשות כבר שנים, וסופן להיעלם".

"הרשת התפתחה, כמו גם עולם ה-IT, ולעומת זאת – ההגנה הרשתית הארגונית מבוססת פיירוול נשארה במקומה, גם אם קוראים לה 'הדור הבא של הפיירוול', והיא בפירוש אינה כזו", אמר צוק. לדבריו, "הלקוחות הארגוניים דומים במידה רבה, בעל כורחם, לאישה מוכה שהגבר המכה שולח לה זר פרחים ומבטיח להשתנות". הוא הוסיף, כי "לספקיות האבטחה אין שום סיבה להשתנות, כאשר למעט הפיירוול המצוין, שאר המוצרים שהן מביאות לשוק גרועים. זה מה שגורם ללקוחות לרכוש מוצרים מספקיות אבטחה אחרות".

שלא כמו ספקיות פיירוול אחרות, מוצרי פאלו אלטו יכולים להבחין בין יישומים שונים למשתמשים שונים, וכך לאפשר ללקוח הארגוני לקבוע כללים מותאמים אישית לעובדי הארגון.

"ההגנה הקיימת – כמו רטיות על העיניים"

גישת ההגנה הקיימת, אמר אז צוק, דומה לעטיפת העיניים ברטיות, כי היא מגינה רק על הווב ועל המייל. "כל המאמץ והכסף מושקעים בשני היישומים הללו. מה ההיגיון להגן רק עליהם כשהשאר מותר לשימוש ואינו מוגן?", שאל. לדבריו, כל ספקיות האבטחה מתמחות רק בדבר אחד – "לכתוב NG (הדור הבא) על המוצרים שלהן, אבל לא באמת לתת את הדור הבא של הפיירוול. אין הבדל בין הפיירוולים למיניהם, הכול מבוסס על פיתוח שלי ושל חבריי בצ'ק פוינט בתחילת שנות ה-90′. מה שנדרש הוא לא לחסום את השימוש ביישומים אלא לנטר ולבקר את השימוש בהם באופן מאובטח. המתחרים שלי אומרים למנהלי האבטחה להיות מעין 'דובי לא-לא', אוסרים שימוש ביישומים. זה לא ריאלי".

צוק הוסיף, כי הדור הבא של הפיירוול מרחיב את הטיפול האבטחתי בכלל היישומים שבהם משתמשים עובדי הארגון. "NGFW זה לא UTM", אמר. "ניהול איומים אחוד – מקומו בפח. זה כמה מוצרים ישנים שנאספו יחדיו. NGFW נכתב ותוכנן לטיפול בכל היישומים ברשת. יש לו מדיניות בקרת גישה אחרת, יש לו יכולת לבדל יישומים, את חלקם לחסום ואת חלקם לא. הוא לוקח קבצים המגיעים ממקורות שונים וסורק אותם במגוון היבטים של איומים, והכי חשוב – הוא פועל בלא האטה בביצועי היישומים".

"נעבור את המתחרים במכירת פיירוולים חדשים", אמר אז צוק ורמז לצ'ק פוינט – מבלי לנקוב בשמה. "הם ייעלמו מהשוק, כי הם לא מתחדשים כבר שנים. יקרה להם כמו שטויוטה (Toyota) עברה את ג'נרל מוטורס (General Motors), כמו ששווי השוק של אפל (Apple) כפול מזה של מיקרוסופט (Microsoft), כמו שנוקיה (Nokia), כחברת טלפונים, הייתה בעבר מלכה – והיא תיעלם".

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים