C-B4 הישראלית, שהגיעה לשלב הגמר בתחרות העולמית של יבמ לסטארט-אפים – לא זכתה

החברה, שפועלת בעולם ניתוח וכריית הררי מידע ונתונים, ייצגה השבוע את ישראל בשלב הגמר של תחרות SmartCamp של יבמ שהתקיימה בסן פרנסיסקו ● הסטארט-אפ הבריטי פרופיטרו, שמציע כלים לניתוח נתוני מחירים של מתחרים בשווקים קמעונאיים, זכה בתואר יזם השנה בתחרות ● IDXP מברזיל זכתה בפרס הפופולריות, בהצבעה שנערכה באינטרנט

חברת הסטארט-אפ C-B4 (ר"ת Context-Based 4casting), הפועלת בעולם ניתוח וכריית הררי מידע ונתונים, ייצגה השבוע את ישראל בשלב הגמר של תחרות SmartCamp של יבמ (IBM) – אולם לא זכתה. החברה שעשתה זאת, וזכתה בתואר יזם השנה בתחרות היא פרופיטרו (Profitero) הבריטית, שמציעה כלים לניתוח נתוני מחירים של מתחרים בשווקים קמעונאיים. התוכנה שלה מספקת לקמעונאים תובנות מעודכנות לגבי השוק וממליצה על דרכים להתאמת מחירים ואסטרטגיות מכירה.

הגידול התלול בנפחי המידע הזמינים בידי עסקים הופך את היכולת להפוך אותו לתובנות עסקיות לעניין קריטי מאי-פעם. פרופיטרו מייצגת דור חדש של יזמים הנכנסים לשוק הזה ומביאים עימם טכנולוגיה המאפשרת למצות את ההזדמנות העסקית של עולם ה-Big Data – כמויות גדולות במיוחד של נתונים בפורמט בלתי מובנה.

C-B4 מפתחת תוכנה לזיהוי ולניתוח דפוסי נתונים נסתרים במחסני נתונים בנפחים גדולים. המערכת שפיתחה החברה מתאימה במיוחד לעולם המסחר הקמעונאי ולניהול קשרי לקוחות (CRM). מדובר בחברה פרטית שנוסדה ב-2008 ופועלת ממשרדים בהרצליה. היא מעסיקה תשעה עובדים, שמדווחים לפרופ' עירד בן-גל, המנכ"ל.

במקביל לזכייה של פרופיטרו בפרס חבר השופטים זכה הסטארט-אפ IDXP מברזיל בפרס הפופולריות, בהצבעה שנערכה ברשת. IDXP מתקינה חיישנים בחנויות ובעגלות קניות על מנת לסייע לקמעונאים להבין טוב יותר את התנהגות לקוחותיהם.

לצד שתי הזוכות השתתפו בתחרות עוד שבע חברות סטארט-אפ – שתיים מארצות הברית, וכן חברות מהודו, ספרד, סין, תורכיה וכאמור – ישראל. החברות הללו זכו בתחרויות מקומיות שנערכו סביב העולם.

תשע חברות התמודדו בגמר

תחרויות SmartCamp מיועדות לסייע ליזמים להביא לשוק פתרונות חדשניים במהירות רבה יותר, בעזרת הדרכה של מומחי יבמ והעמדת הטכנולוגיות שלה לשירותם. הגמר התקיים השנה בסן פרנסיסקו, ותשע החברות המתחרות שעלו לשלב זה נפגשו שם עם נציגים של קהילת הון-הסיכון העולמית.

מאות חברות סטארט-אפ מתשע מדינות השתתפו בשלבים המוקדמים של התחרות שבימים אלה הגיעה אל סיומה. ההשתתפות בתחרות התאפשרה לחברות בנות פחות מחמש שנים, בבעלות פרטית, שמחזור ההכנסות שלהן לא עלה על מיליון דולרים בשנה. לפי התקנון, תחומי העיסוק של החברות צריכים להשתלב עם רעיון העולם החכם של יבמ.

ההכרזה על הבחירה בנציגה הישראלית, C-B4, התקיימה לפני מספר חודשים, בטקס שנערך בבית יבמ בפתח תקווה. חמש חברות עלו התחרו בשלב הגמר על ההזדמנות לייצג את ישראל בתחרות העולמית.

התחרות הישראלית אורגנה על ידי GTU – היחידה לטכנולוגיות גלובליות של יבמ. זו עומדת בקשר עם חברות טכנולוגיות ישראליות על מנת לקדם שיתופי פעולה שיניבו פתרונות בעלי ערך מוסף המשותף לשני הצדדים. היחידה מהווה צומת קשר מרכזי בין הענק הכחול לגופי היי-טק ומפתחים בישראל שמעוניינים לעשות עסקים ולשתף פעולה עם יבמ העולמית. כיום מקיימת היחידה פעילות משותפת עם כ-150 חברות ישראליות ומניבה בשנה כ-1.2 מיליארד דולרים של עסקות משותפות עימן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים