מקסין פסברג, אינטל: "הדבר הגרוע ביותר שעלול לקרות לישראל – גילוי נפט או גז טבעי"

"אני לא אופטימית בהביטי על מערכת החינוך; רק 4% מתוך 106 אלף בוגרי כיתה י"ב יסיימו את החינוך הטכנולוגי וישולבו בהיי-טק, בעוד שבעולם, הנתון הזה עומד על 25%", אמרה פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל ● לדבריה, "גילוי גז טבעי או נפט יסיט את תשומת הלב ויהרוס את הטיפול שלנו בהון האמיתי הטבעי שלנו - ההון האנושי - ובתוכו את החינוך בכלל ואת החינוך הטכנולוגי בפרט" ● היא קראה לשלב בתעשייה ערבים וחרדים

"הדבר הכי גרוע שעלול לקרות למדינת ישראל הוא גילוי של מקורות נפט או גז טבעי. זה יסיט את תשומת הלב ויהרוס את הטיפול שלנו בהון האמיתי הטבעי שלנו – ההון האנושי – ובתוכו את החינוך בכלל ואת החינוך הטכנולוגי בפרט", כך אמרה מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל (Intel) ישראל.

פסברג דיברה במליאה המרכזית של הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. השתתפו בו יותר מ-1,300 מבכירי תעשיית ההיי-טק המקומית ואת המליאה המרכזית הנחה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

לדברי פסברג, "חייבים לשלב ולייצר חזון שמשלב בין התחומים שבהם אנחנו מצטיינים, בין השאר תוכנה והיי-טק, פרמצבטיקה וקלינטק. רק יצירת חזון שכזה תביא לכך שנמשיך להגיע להישגים". היא הוסיפה ש-"יש לנו מאגר גדול של כוח אדם איכותי שאינו מנוצל – חרדים וערבים. נדרש לשלב אותם במעגל העשייה בכלל ובהיי-טק בפרט".

"עם קום המדינה, הדור שלנו ירש מורשת מופלאה, מבוססת ערכי חדשנות וחינוך", אמרה. "אלה יצקו את היסודות העיקריים לכלכלת ישראל. העלייה של קרוב למיליון איש ואישה מברית המועצות לשעבר סיפקה תנופה אדירה ליכולות הטכנולוגיות שלנו. כך, ישראל מובילה במספר הפטנטים הנרשמים פר גולגולת ומייצרת יותר חתני פרס נובל לנפש מכל חברה אחרת".

אלא שהמצב כיום פחות מעודד, ציינה מנכ"לית אינטל. "גלי העלייה פחתו ואנחנו נסמכים כיום על מערכת החינוך. נדרש להזין את המכונה האדירה הזו. אני לא אופטימית בהביטי על מערכת החינוך. רק 4% מתוך 106 אלף בוגרי כיתה י"ב יסיימו את החינוך הטכנולוגי, יתקבלו באקדמיה ללימודי מדעים מדויקים ולאחר מכן ישולבו בהיי-טק. בכל שאר מדינות העולם הנתון עומד על 25%. המשק היצרני בישראל סובל ממחסור אם לא נספק לו את כוח האדם הטכנולוגי שנדרש להמשך התפתחותו, נפספס את היעדים הלאומיים שלנו".

"דרושה תוכנית לאומית-חינוכית לטווח ארוך"

ישראל, אמרה פסברג, "צריכה תוכנית לאומית למערכת החינוך לטווח ארוך, למשך 25 שנים ולא לשנה-שנתיים. התוכנית צריכה להתחיל לטפל בילדים בגיל הרך. המידע כיום נצרך דרך מנעי החיפוש ברשת. עלינו להבטיח שהילדים יהיו צמאים לידע ומסוגלים להעביר ביקורת על התוכן שהם צורכים".

היא הוסיפה, כי התוכנית הזו "צריכה לנתח ולמפות את התעשייה הישראלית, לבחון את צרכיה, לשלב בה עוד כוח אדם, לשלב פריפריה ומרכז, ערבים וחרדים. רק כך ישראל תמשיך להנפיק חתני פרס נובל וסטארט-אפים. היסוד העיקרי מצוי בחינוך ועלינו להנחיל לילדינו את ערך החתירה למצוינות – המקום היחידי האפשרי לשאוף אליו הוא המקום הראשון. הגדרת כל יעד אחר היא פשרה בלתי נסבלת. אנחנו חייבים לדור הבא את סוג החינוך שאנחנו קיבלנו. צריך להחזיר את התעשייה הביתה ועלינו להסתמך אך ורק על מערכת החינוך שתניע את גלגלי הטכנולוגיה הישראלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים