שר האוצר: "אנחנו קרובים לחתימת הסכם סחר עם הודו – מהלך שיביא לקידום תעשיית ההיי-טק בארץ"

"הממשלה עושה מאמץ אדיר לחזק את שיתופי הפעולה הטכנולוגיים עם סין והודו, שישרתו ויקדמו את ההיי-טק הישראלי", אמר השר ד"ר יובל שטייניץ בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה ● לדבריו, "תחומי ההיי-טק והתוכנה הפכו בשני העשורים האחרונים לא רק לקטר המוביל את המשק, אלא הם מסבים מקור לגאווה ישראלית והעולם מתבונן בנו בהערכה ובהערצה" ● לסיום אמר שר האוצר למשתתפים בקריצה: "תמשיכו לשלם לי הרבה מיסים"

"אנחנו עושים בימים אלה מאמץ אדיר לחזק ולהדק את שיתופי הפעולה הטכנולוגיים עם סין והודו, שישרתו את התפתחות ההיי-טק הישראלי ויקדמו אותו. אנחנו קרובים לחתימת הסכם של אזור סחר חופשי עם הודו, ובמקביל – נחדש ונשפר את הסכם המסחר מול סין. שני ההסכמים האלה יקדמו את ההיי-טק במדינה ויביאו לשיפור כלל כלכלת המשק", כך אמר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ.

שר האוצר חתם את המליאה המרכזית של הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב בהשתתפות יותר מ-1,300 מבכירי תעשיית ההיי-טק בישראל. מנחה המליאה המרכזית היה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

לדברי ד"ר שטייניץ, "יש חשיבות עצומה לתעשיית האלקטרוניקה וההיי-טק לישראל, לעתיד כלכלתה ולתושביה. ההיי-טק הוא הקטר של הייצוא הישראלי ושל המשק הישראלי כולו. תחומי ההיי-טק והתוכנה הפכו בשני העשורים האחרונים לא רק לקטר המוביל את המשק, אלא הם מהווים סמל או דגל של כלל כלכלת ישראל. הם מסבים מקור לגאווה ישראלית והעולם כולו מתבונן בנו בהערכה ובהערצה".

"יש לנו בתחום הטכנולוגיה המתקדמת יתרון עיקרי אחד: ההון האנושי. תעשיות מתוחכמות וחכמות מתבססות על הון אנושי – השכלה, מקוריות, חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסה, תעוזה, חוצפה ישראלית במובנה הטוב. כל אלה נמצאים בשפע במקומותינו. סוף סוף כלכלת ישראל עושה הון מההון האנושי שלה", אמר ד"ר שטייניץ.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

אולם, סייג השר, "אי אפשר רק להביט אחורה בסיפוק. במהלך שנות כהונתי כשר אוצר שאלתי את עצמי כל הזמן איך עוברים את המשבר בשלום, איך מנצלים אותו על מנת לצאת ממנו מחוזקים, איך שומרים על היתרון היחסי בתחום ההיי-טק ואיך לא לאבד את ההובלה של הענף. קבעתי עקרון שלפיו לא רק שאנחנו יוצאים מהמשבר, אלא יוצאים ממנו מחוזקים ושומרים על המובילות של ישראל בתחום".

"מביטים קדימה בתקווה ובדאגה"

"אנחנו מביטים קדימה בתקווה ובדאגה", הוסיף השר שטייניץ. "בתקווה מאחר שצברנו יתרונות ובדאגה, כי רמת ההשקעות במשק הייתה גבוהה ב-2011 ב-30% לעומת רמת ההשקעות ב-2009, וכעת אנחנו בוחנים איך נשמור על רמת השקעות כזו גבוהה ב-2012".

לדברי שר האוצר, "הממשלה ביצעה כמה מהלכים על מנת לאפשר להבטיח את המשך הצמיחה של ההיי-טק. המהלכים הללו אף הביאו להשקעות בתחום. שינינו מקצה לקצה את החוק לעידוד השקעות. חברות ייצוא בעלות אופי גלובלי ישלמו מס חברות בגובה 12% ואלה מהן שממוקמות בגליל או בנגב תשלמנה מס חברות הנמוך ביותר בעולם המערבי, בגובה 6%. זהו מכשיר להתרחבות של חברות אלה וגורם לעידוד כניסה של חברות בינלאומיות נוספות לישראל".

"יזמנו את תוכנית 'יתרון יחסי' לעתיד ההיי-טק", המשיך ד"ר שטייניץ. "במסגרת תוכנית מקיפה זו טיפלנו בסוגיות יסוד ובהסרת מכשולים בהיי-טק הישראלי. חוקקנו את חוק האנג'לים, שמעודד השקעות בחברות סטארט-אפ. אנחנו פועלים לחיזוק וליצירת תמריצים לטובת הידוק הקשר שבין תעשיית ההיי-טק לאקדמיה. אחרי שנים של סטגנציה באקדמיה נשקיע שמונה מיליון שקלים בלימודים בתחום ההיי-טק, נחזק את סגל ההוראה".

"נבטיח לשמור על קטר ההיי-טק גם ב-20 השנים הבאות", סיכם שר האוצר. "ישראל תמשיך להיות בחזית הטכנולוגיה וההיי-טק. נמשיך לטפח תחום זה יחד עימכם. זה לא אומר שנסתיימו כל הבעיות, יהיו עוד נושאים שיהיה צריך להתמודד עימם, אולם נביט קדימה בתקווה. תעשיות הטכנולוגיה הן בחזית הכלכלה הישראלית. נמשיך להשקיע ולפתח את המשק הישראלי, ובתוכו את ענף ההיי-טק. תוסיפו להצליח ולהשקיע".

לסיום אמר שר האוצר בקריצה: "תמשיכו לשלם לי הרבה מיסים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים