עובדת במפעל פוקסקון עבור אפל: "אני מרגישה כמו חיה, לא בת אנוש"

"העבודה במפעל של פוקסקון כל כך משעממת, לא יכולה הייתי לסבול את זה יותר", אמרה צ'ן, עובדת לשעבר במפעל, ל-CNN ● מנהליה הבטיחו לה תנאים, אולם לאחר שהתקבלה לעבודה התברר לה שרק עובדים בכירים מקבלים אותם ● הם אילצו אותה לעבוד בכל שבוע 60 שעות שבהן הדביקה מדבקות על מכשירי iPad

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

עבדות מודרנית – מבט מבפנים: תנאי העבודה המשפילים של עובדי מפעל פוקסקון (Foxconn) בדרום מערב סין, שמייצרים בין השאר עבור אפל (Apple), פורסמו בהרחבה לא פעם. המפעל עלה לכותרות בעיקר בעקבות שורת מקרי התאבדות של עובדים מיואשים. רשת CNN שידרה אתמול (ג') דיווח ובו מפורט סיפורה האישי של עובדת לשעבר במפעל.

העובדת, נערה בת 18 המכונה בכתבה צ'ן (שמה שונה), היא סטודנטית. צ'ן סיפרה לרשת החדשות על התנאים הקשים עימם התמודדה מדי יום. בהתחלה היא התרגשה מההזדמנות לעבוד בכל מפעל למשך חודש, כשהיא רואה לנגד עיניה את האפשרות להשתכר ולקבל תשלום עבור שעות נוספות והטבות מפליגות. אולם, על אף מה שהובטח לה, כשהגיעה למפעל נודע לה שרק עובדים בכירים זכאים לקבל הטבות וימי מחלה. היא, לעומת זאת, נאלצה לעבוד שעות נוספות על בסיס קבוע.

במהלך היום הראשון לעבודתה, עובד מבוגר יעץ לה לעזוב במהירות את המפעל, אבל צ'ן נשארה שם, ממתינה לחזור ללימודיה. בשלושת השבועות הראשונים בעבודה היא הדביקה בידיה יותר מ-4,000 מדבקות על גבי מסכי iPad, והמנהלים כפו עליה לעבוד 60 שעות בכל שבוע על פס הייצור.

"זה כל כך משעמם, לא יכולה הייתי לסבול את זה יותר", אמרה ל-CNN. "כל יום הוא כמו: אני עוזבת את העבודה, אני הולכת לישון, אני קמה בבוקר ואני הולכת לעבודה. זה סדר היום שלי. אני מרגישה כמו חיה, לא בת אנוש".

תקוותה כרגע היא להשקיע בלימודים על מנת שתוכל ללמוד להיות ביולוגית ולא לשוב לפוקסקון לעולם.

הכתבה שודרה לאחר שבחודש שעבר איימה קבוצת עובדים במפעל של פוקסקון בהתאבדות המונית. לפני ימים אחדים פרסם הניו-יורק טיימס (New York Times) תחקיר המפרט את העלויות האנושיות שבייצור מכשירי אפל.

פוקסקון: "לוקחים אחריות מלאה על העובדים"
בתגובה ל-CNN נמסר מהנהלת המפעל, כי "פוקסקון לוקחת אחריות מלאה על העובדים שלה, ועושה זאת ברצינות רבה. אנחנו מתאמצים לספק ל-1.2 מיליון העובדים שלנו סביבת עבודה חיובית ובטוחה. אנחנו נותנים לעובדים פיצויים ותגמולים תחרותיים לעומת התנאים במפעלים אחרים באזור".

רשת החדשות ציינה, כי כמה מומחים מאמינים שהתנאים במפעלי פוקסקון אכן לא הכי גרועים וכי יש מפעלים שבהם התנאים גרועים עוד יותר. אלא שמידע זה לא מקל על צ'ן. כשנשאלה מדוע בני אנוש עושים פעולה דמוית מכונות בפוקסקון השיבה: "כי בני אדם זולים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים