כמה תרוויחו השנה ובאילו מקצועות כדאי להשקיע?

סקר שכר שערכה חברה אמריקנית בשם בלו-וולף, מצייר תמונה מעניינת לגבי סוגי המשרות שהמעסיקים מחפשים לאייש ● מה שבטוח הוא, שבתחומי ICT רבים הביקוש גדול מההיצע - והשכר בהתאם ● אולי גם לכם כדאי לעיין במודעות הדרושים?

החשש ממיתון עולמי הולך וגובר, ומעיב באופן טבעי גם על תעשיית ה-ICT. שני המדדים העיקריים לפגיעה בענף הם מדד מודעות הדרושים ומדד תחזיות השכר הממוצע בכל תחום ותפקיד, על פי בכירותו וחיוניותו. בנושא הזה אנו עדים כנראה לשתי תופעות מעניינות, שחוקרי האינטרנט והעולם הדיגיטלי מכירים אותן היטב: מצד אחד, טכנולוגיות שהיו חדשות בעשור הקודם, הלכות ומבשילות ואלה שעוסקים בהן מתברגים היטב במקומות העבודה. מצד שני, כניסתן של טכנולוגיות חדשות, כמו המובייל והרשתות החברתיות, יחד עם תחומים טכנולוגיים חדשים, כמו Big Data – גורמת לשינויים בדפוסי העבודה של פירמות, שמבינות שכדי להתחרות ולשרוד בשוק, עליהן להשקיע יותר בטכנולוגיה, במערכות מידע ובמיחשוב. השינויים הללו, בין היתר, מחזירים לקדמת הבמה שורה של מקצועות שלכאורה "התייבשו".

הקסטומיזציה של ה-IT, המהווה את אחת המגמות המרכזיות ביותר בענף, יצרה ביקוש לשורה של מקצועות, שככל הנראה יהיה גדול משמעותית מהיצע כוח האדם המיומן. כך, כפי שזה נראה כעת, ירקיע שחקים שכרם של המקצוענים בתחומים הללו. נתונים אלה ואחרים עולים מסקר שערכה חברת בלו-וולף מניו-יורק, שעוסקת בייעוץ ובשירותי כוח אדם לתחום ה-IT. הסקר מבוסס על מודעות דרושים באתרים ובכלי התקשורת, ומהווה חלק ממדריך מסווג של 70 מקצועות שונים. המרוויחים הגדולים, על פי בלו-וולף, הם מפתחי התוכנה. אחריהם מדורגים אנליסטים שמתמחים באבטחת מידע. עתיד ורוד צפוי על פי בלו-וולף גם למקצועני IT שמייעצים לארגונים איך לשרוד את עידן ה-Big Data.

להלן שיעורי השכר השנתיים ל-2012 על פי בלו-וולף:

ארכיטקט רשתות, 122-143 אלף דולרים
מנהל אבטחה, 107-142 אלף דולרים
מפתח מובייל, 110-125 אלף דולרים
מפתח תוכנה בעל שלוש שנות ניסיון, 87-112 אלף דולרים
מפתח תוכנה בעל ארבע עד עשר שנות ניסיון, 90-133 אלף דולרים
מפתח ל-iOS ואנדרואיד, 98-134 אלף דולרים
מהנדס תוכנה, 117-153 אלף דולרים
ארכיטקט מידע, 124 אלף דולרים
אנליסט מערכות BI מסוג קוגנוס, 115 אלף דולרים
מנהל SQL, עד 127 אלף דולרים

עורכי הסקר מעירים, כי בחלק מהמקצועות קפץ השכר באופן משמעותי (עד פי שישה), משום ששכר העוסקים בהם כמעט ולא עלה מאז המשבר של שנת 2000. מקצועות אחרים, מציינים הסוקרים, נחשבים ללהיטים כי פשוט אין עדיין מספיק מקצוענים שיאיישו אותם, אולם הביקוש היסטרי. כך, למשל, בתחום המובייל.

בישראל המציאות דומה, אולם הסכומים קצת שונים. יש לא מעט מקצועות, כמו הנדסת תוכנה, שהמעסיקים משוועים להם, אבל אין כח אדם בנמצא. המסקנה ברורה: עיינו במודעות הדרושים המגוונות, ראו מה מחפשים ומהרו לרכוש ידע וניסיון במקצועות הללו. אם תעשו כך, מקום העבודה הבא שלכם כבר מובטח.

בוא למצוא את הקריירה שלך בחברות המובילות בהיי-טק. הירשם עכשיו ל-Techeads 2012 – יריד התעסוקה של ההיי-טק בישראל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים