IDC: הוצאות ה-IT העולמיות גדלו ב-2011 ב-5% – וכך יהיה גם השנה

המשבר הכלכלי, שמשפיע גם על ה-IT, מקשה על חוקרי IDC לחזות את התוצאות ● עם זאת, הם צופים שתחומי החומרה והתוכנה צפויים לצמוח השנה ב-6% כל אחד ותחום השירותים - ב-4% ● על פי הדו"ח, ההשקעות ב-IT באירופה ב-2011 לא עלו כלל, אולם הן צמחו בשאר העולם ● שוק הטלפונים החכמים רשם בשנה החולפת צמיחה של כמעט 50%

הוצאות ה-IT העולמיות עלו ב-2011 ב-5% והן צפויות לגדול באותו שיעור גם ב-2012 – כך עולה מדו"ח חדש של חברת המחקר IDC. תחומי החומרה והתוכנה צפויים לצמוח השנה ב-6% כל אחד ותחום השירותים – ב-4%.

עם זאת, החוקרים מדגישים שהנתונים בעייתיים וקשים לכימות משלל סיבות, ובראשן המשבר הכלכלי העולמי. כך, הם מציינים, אם הנתונים ייאספו רק במונחים דולריים (ארה"ב), הרי ששיעור הצמיחה בהוצאות ה-IT העולמיות יעמוד על 9%, מה שאינו נכון.

החוקרים ציינו, כי עסקים ברחבי העולם המשיכו להשקיע בשנה החולפת בשדרוגי תשתית, יחד עם הטמעת יישומי תוכנה חדשים והכנסת רכיבי מיחשוב ניידים לארגון, לרבות טאבלטים. עוד נכתב בדו"ח, כי ההשקעה הייתה למרות המצב הכלכלי המחמיר במערב אירופה ומצב בלתי יציב בשאר העולם. השווקים המתעוררים המשיכו להוביל מבחינת השקעות ב-IT, כאשר במדינות BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין) ההשקעה עמדה, שוב, על שיעור דו-ספרתי. בכלל העולם היה ביקוש חזק למכשירים ניידים ולתוכנות, מה שהוביל לתוצאות חיוביות בסיכום כלל-עולמי. זאת למרות המחסור שנוצר בכונן דיסק קשיח (HDD), נתון שהשפיע על שוק ה- PC.

הצמיחה החזקה ביותר ב-2011 הייתה בתחום הטלפונים החכמים (46%) ואחריו תוכנות ומערכות אחסון מבוססות דיסק (6% בכל תחום). עסקים המשיכו להשקיע בשדרוגי תשתיות, יחד עם יישומי תוכנה חדשים ומכשירים ניידים, לרבות טאבלטים. על פי IDC, המגמות החיוביות הללו צפויות להימשך השנה, לצד העלייה בהוצאות של ארגונים על ציוד רשת ותקשורת. זאת, בשל הרצון בארגונים להתמודד עם נפחי מידע הולכים וגדלים – נתון המהווה בשורה טובה עבור ספקיות של מערכות האחסון. עד סוף 2012, נכתב בדו"ח, גם תעשיית ה-PC תחזור לצמיחה חיובית.

מצב גרוע באירופה, צמיחה בארצות הברית
המשבר המקרו-כלכלי באירופה השפיע באופן חמור על הוצאות ה-IT ביבשת, ציינו חוקרי IDC. על פי הדו"ח, ההשקעה ב-IT ביבשת זו ב-2011 לא צמחה כלל והייתה זהה לזו שנרשמה ב-2010. בנוסף, חלו ירידות בהשקעה בכמה תחומים, בהם ההוצאות על מיחשוב אישי, שרתים, מערכות אחסון, ציוד היקפי וציוד רשת ארגונית. "ההתאוששות באירופה תהיה מסע ארוך, עם צמיחה של פחות מ-1% השנה וצמיחה של 3% בשנת 2013", נכתב.

באזורים אחרים, לעומת זאת, ניכר המומנטום של הצמיחה ב-2011, בשל התלהבות של עסקים וצרכנים להשקיע ב-IT. בארצות הברית עמד שיעור הצמיחה בהוצאות ה-IT ב-2011 על 7%, והשנה הוא צפוי לעמוד על 5%. זאת, הודות לגידול הצפוי בהשקעה ברכיבים ניידים, בתוכנה ובציוד רשת. יפן, כך נכתב, תשוב לצמיחה חיובית השנה, לאחר הירידה שלה בהשקעה ב-IT בשנה החולפת, בשל הצונאמי ורעידת האדמה שקרו במדינה אשתקד. בארצות BRIC צפויה ההשקעה במיחשוב להיות השנה גבוהה יותר מההשקעה העולמית: ברזיל – 9%, רוסיה – 11%, הודו – 16% וסין – 15%.

"יש קושי להעריך מה צפוי השנה", אמר סטפן מינטון, סגן נשיא IDC למחקר. "הדבר נובע בעיקר בשל המצב הבעייתי באירופה. בתרחיש השלילי, המצב עלול להיות מכוער עוד יותר ולהשפיע על אזורים אחרים בעולם. עם זאת, יש לנו כמה מדדים שמראים שיפור של המצב בארצות הברית בחודשים האחרונים, וגם השווקים המתעוררים לא מראים סימני האטה כלשהם, עדיין".

"מהלך ההתאוששות באירופה צפוי להיות ארוך ואיטי", אמרה אנה טונצ'בה, אנליסטית בחברת המחקר. "למשבר שנוצר בשל חובות של מדינות היבשת ייקח זמן רב עד שהוא ייפתר – דבר שבהכרח ישפיע על צמצום ההיקף של ההשקעה במיחשוב".

IDC

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    אשמח לדעת כמה מתוך זה נובע מפעילות הענן או שזה למרות הענן

אירועים קרובים