תביעה נגד FTC בשל השינויים המתוכננים במדיניות הפרטיות של גוגל

התובעים מבקשים מבית המשפט להוציא צו שימנע את יישום השינויים, שאמורים להיכנס לתוקף ב-1 במרס ● במסגרת התוכנית מתכוונת גוגל לאחד את מדיניות הפרטיות כמעט בכל האתרים שהיא מפעילה - 60 במספר, ולאחר מכן לנהל את כל הנתונים במאגר אחד משותף, שישמש לפרסום ממוקד

ארגון EPIC (ר"ת Electronic Privacy Information Center) הגיש אתמול (ד') תביעה נגד רשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית בבקשה להורות לרשות לאסור על גוגל (Google) ליישם את השינויים המתוכננים במדיניות הפרטיות שלה. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בקולומביה, והתובעים מבקשים מבית המשפט להוציא צו שימנע את יישום השינויים, שאמורים להיכנס לתוקף ב-1 במרס.

במסגרת התוכנית, עליה הכריזה גוגל בחודש שעבר, מתכוונת החברה לאחד את מדיניות הפרטיות כמעט בכל האתרים שהיא מפעילה – 60 במספר – ובכלל זה יו-טיוב (YouTube), ג'י-מייל (Gmail) וכמובן מנוע החיפוש הפופולרי. לאחר האיחוד תנהל גוגל את כל הנתונים במאגר אחד משותף, שישמש לפרסום ממוקד.

ב-EPIC טענו בעבר שעצם ההשקה של ג'י-מייל הייתה עבירה פלילית, משום שהודעות הדואר נסרקות על ידי החברה. כעת טוענים בארגון, כי השינויים במדיניות הפרטיות הם בגדר "הפרה ברורה" של הסכם הפשרה שהושג ב-2011 בין FTC לחברה, שהושג בעקבות בעיות פרטיות שעלו עם ההשקה של הרשת החברתית באזז (Buzz).

במסגרת הסכם הפשרה התחייבו בגוגל ליישם תוכנית מקיפה לשמירה על הפרטיות ולאפשר לאנשי מקצוע עצמאיים להכין דו"חות תקופתיים על התנהלות החברה בתחום הפרטיות במשך 20 השנים שלאחר חתימתו.

במסמכים שהוגשו על ידי EPIC נכתב, כי "השינויים עליהם הכריזה גוגל יאפשרו למפרסמים לגשת לפרטים אישיים, שבעבר לא התאפשרה הגישה אליהם". עד עתה לא אסרה הרשות על גוגל ליישם את השינויים, "דבר שמעמיד בסכנה את פרטיותם של מאות מיליוני משתמשים באינטרנט".

בגוגל ציינו בתגובה כי התביעה של ארגון EPIC מבוססת על פרשנות לא נכונה של העובדות. "אנו מתייחסים לפרטיות ברצינות רבה. נשמח לנהל דיון קונסטרוקטיבי על השינויים במדיניות הפרטיות, אך ב- EPIC שוגים הן בפרשנות של העובדות והן בפרשנות של החוק", נמסר מהחברה. "אנחנו שומרים על הפרטיות של נתוני המשתמשים, ודבר לא השתנה ביחס לשיתוף הנתונים עם גורמים מחוץ לגוגל".

עוד ציין דובר גוגל, כי "נקטנו במהלך הנרחב ביותר בהיסטוריה של גוגל כדי להודיע על השינויים, ולהבטיח שמשתמשי גוגל יקבלו הזדמנויות רבות ושפע זמן ללמוד על השינויים במדיניות הפרטיות. אנחנו מוסיפים להציע למשתמשים מבחר רחב של אפשרויות לשלוט על השימוש בשירותים השונים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים