כיצד להפוך את ה-BI לכלי בניהול בחברות גלובליות

"הבינה העסקית וניתוח המידע העסקי נמצאים בראש סדר העדיפויות של המנמ"רים", אמרה פלורה לוין, מנכ"לית משותפת ב-B-Pro, במפגש פורום IBI שהתקיים ביום ה' האחרון ● היא חזתה, "כי השנה תהיה יותר השקעה במידע עסקי, בניהול ידע, בדיווח חוצה ארגון, ב-BA וב-BI" ● לדברי לוין, "האתגר הוא להעביר את המידע למשתמשים גם לעולם הנייד, לטפל במידע המצוי ברשתות חברתיות, לעסוק ב-Big Data ולהפוך את ה-BI לזריז ולגמיש יותר"

"ה-BI – הבינה העסקית – וה-BA – ניתוח המידע העסקי – הם שני תחומי פעילות שמצויים בראש סדר העדיפויות של המנמ"רים. הם רוצים לשלב את שתי הטכנולוגיות הללו יחד עם טכנולוגיות אחרות בארגון, על מנת לשלב את ה-IT בהיבטים העסקיים שלו. הנהלות ארגונים מבינות כיום שה-IT איננו רק הוצאה, אלא גם משהו שיכול להביא כסף", כך אמרה פלורה לוין, מנכ"לית משותפת ב-B-Pro.

לוין, יושבת ראש ועדת ההיגוי של פורום IBI מבית אנשים ומחשבים, הנחתה מפגש של הפורום תחת הכותרת "BI בצבעים שונים". המפגש התקיים ביום ה' האחרון במלון ליאונרדו ברמת גן וכלל שלושה פאנלים שעסקו במידע ככלי לניהול חברות גלובליות, מידע עסקי בעולם מרובה רגולציות ומידע עסקי בעולם תחרותי.

לדברי לוין, "המידע קיים מזמן והכלים לטיפול בו הם ההולכים ומשתכללים. על פי גרטנר (Gartner), קיימת בקרב המנמ"רים והמנהלים שלהם עדיפות ל-IT שמביא ערך עסקי ולצמיחה עסקית". היא הוסיפה, כי "השנה תהיה יותר השקעה במידע עסקי, בניהול ידע, בדיווח חוצה ארגון, ב-BA וב-BI. האתגר הוא להעביר את המידע למשתמשים גם לעולם הנייד, לטפל במידע המצוי ברשתות חברתיות, לעסוק ב-Big Data ולהפוך את ה-BI לזריז ולגמיש יותר".

BI מקומי מול BI גלובלי
בפאנל הראשון, שדן במידע ככלי לניהול חברות גלובליות, אמר אלישי ווין, מנהל צוות ה-BI של קבוצת שטראוס,  כי "אצלנו, כחברה גלובלית, קיים מתח בין ביצוע BI תפעולי ברמה המקומית ומתי יש לעשות BI כולל, גלובלי. לשתי המטרות אנחנו משתמשים בכלים שונים".

ווין ציין, כי הבדלי התרבויות הארגוניים משפיעים על אופן העבודה של הארגון. כך, אמר, "אצל האמריקנים, מה שסיכמת בעל פה לא נתפס, רק מה שנכתב במייל". הוא ציין, כי "אחת הפעילויות של שטראוס היא בחברה אמריקנית לייצור סלטים בשם סברה. למזלנו, יש בה ישראלים. אנחנו והם לומדים איך להיות מקצוענים – דבר שדורש הרבה צניעות. המטרה היא לנהל פרויקטים בינלאומיים בלי לשנות את כל השותפים לעשייה".

הוא סיים בציינו, כי "באופן חד משמעי, הבעיה איננה טכנולוגית אלא תרבותית. כל המשתמשים, בארץ ובעולם, רוצים עוד ועוד תוצרי בינה עסקית. אנחנו חיים על קו התפר שבין הרצון לאחידות הניתוח של הנתונים וביצירת שפה עסקית אחת אל מול הרצון לאפשר למשתמש המקומי לראות את הנתונים בצורה ידידותית, כזו שהוא רגיל לה".

MDM בליבת הארגון
אנה חייקין
, מנהלת בכירה לתחום ה-MDM וליישומי ERP, מרכז שירותי IT משותפים, טבע, ציינה שהחברה היא הגדולה בעולם לייצור תרופות גנריות, ושהאתגר המרכזי שלה בהיבט ה-IT הוא מיזוג מערכות המיחשוב של החברות שאותן היא רוכשת. "טבע יודעת לחשוב גלובלית", אמרה חייקין. "כמובן שקיימים פערים תרבותיים. לשם כך הוצאנו ב-IT  מסמך לאיחוד נהלים בתחום ניהול תהליכים".

היא סיימה בציינה, כי "הגלובליזציה מביאה לצורך לשתף את המידע בין כמה שיותר משתמשים בארגון. אנחנו מיישמים MDM בליבה העסקית של הארגון, בתחומי הייצור והשיווק".

"ארגונים צריכים BI אג'ילי"
חנה שחר
, מנהלת תחום ה-BI בג'אג'ה (Jajah), ציינה שהחברה משמשת כיום כפלטפורמה של שירותי תקשורת. "לאחר שטלפוניקה (Telefonica) קנתה אותנו, התחלנו לספק פלטפורמת תקשורת מצד אחד ומהווים חטיבה טכנולוגית מצד שני". היא הוסיפה, כי "החברה צמחה בארץ, אבל העסקים נמצאים בארצות הברית".

"הרכישה שלנו הביאה לסיבוכים מבניים", ציינה שחר. "כעת כבר לא ממש ברור מיהו הלקוח של המידע ואת מי נדרש לשכנע לצרוך אותו".

"אנחנו נמצאים בתקופה בה מה שארגונים צריכים הוא BI אג'ילי", סיכמה שחר. לדבריה, "אנחנו נכנסים לתחום הBig Data".

"יש למצוא את שביל הזהב"
מיכאל טור
, אנליסט בכיר לתחום ה-BI בדלק אירופה, ציין שהחברה קמה בשל רכישה של 800 תחנות דלק בארצות הבנלוקס (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג), אלא שההפיכה האמיתית שלה לחברה גלובלית קרתה לאחר שהחברה רכשה עוד 400 תחנות דלק בצרפת.

"היעד שלנו הוא ליצור את מערכות ה-BI תוך התאמה לצרכני המידע בחברות הנרכשות, ובלי כפייה", אמר טור. לדבריו, "יש למצוא את שביל הזהב. תמיד קיים מתח בין הרצון לבנות מערכות BI אחידות לטובת תהליכים מובנים לצרכים מקומיים שונים. מצד אחד, אנחנו חפצים באחידות של ניתוח הנתונים לטובת יצירה של שפה עסקית אחת, ומצד שני אנחנו רוצים לאפשר לצרכן המקומי לראות את הנתונים בצורה ידידותית, זו שהוא רגיל לה".

טור סיכם בציינו, כי "הדרך לפתור זאת היא על ידי יצירת בסיס נתונים אחיד, עם תפיסת MDM, כאשר כולם משתמשים באותו מקור מידע. מעל זה, ניתן לצרוך את המידע המצוי בשכבות, בצורות שונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים