האקרים תקפו שרתים של פוקסקון

ארגון האקרים שמכונה Swagg Security תקף את השרתים של החברה שמייצרת, בין השאר, את מוצרי אפל ושספגה ביקורת רבה על תנאי העבודה הקשים במפעליה ● עם זאת, הפורצים טוענים שתנאי העבודה בפוקסקון אינם הסיבה לפריצה לשרתים של פוקסקון - אלא ההנאה שלהם לחדור לאתרים של תאגידים וגורמי ממשל

ארגון האקרים שמכונה Swagg Security תקף שרתים שנמצאים בבעלותה של פוקסקון (Foxconn), החברה הגדולה בעולם לייצור בקבלנות של מוצרי אלקטרוניקה עבור חברות אחרות, ששמה עלה באחרונה בעיקר בהקשרים שליליים. הפורצים גנבו שמות משתמש וסיסמאות של רבים מעובדי החברה ולקוחותיה ופרסמו את הרשימה בשירותים Pastebin וביטורנט (BitTorrent).

"חברת פוקסקון הפעילה פיירוול כנדרש, אך הצלחנו לעקוף אותו ללא שום קושי, כמעט", כתבו אנשי הארגון בהודעה שפרסמו ב-Pastebin. לא ברור עדיין אם במסגרת הפריצה דלפו פרטים רגישים. בידיעה שפורסמה באתר 9to5 Mac צוין, כי שמות המשתמש והסיסמאות שנגנבו נועדו ליותר משרת אחד של פוקסקון, ובעיקר לרשתות אינטראנט של לקוחות, אך הגישה לשרתים ולרשתות אלה כבר נחסמה.

פוקסקון שייכת לתאגיד Hon Hai Precision Industry ונחשבת לספקית גדולה של אייסר (Acer), אפל (Apple), סיסקו (Cisco), דל (Dell), גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), נינטנדו (Nintendo), נוקיה (Nokia), סוני (Sony) ו-HP. החברה ספגה ביקורת רבה על תנאי העבודה הקשים במפעליה. בפיצוץ שאירע במאי 2011 במפעל שמספק חלקים לאפל נהרגו שני עובדים, ובעקבות שורה של התאבדויות ב-2010 נאלצה החברה להעלות את משכורות עובדיה ב-30%.

אולם, ב-Swagg Security טוענים שהפריצה לא נערכה כלל במחאה על תנאי העבודה במפעלים של פוקסקון. "אף על פי שאנחנו מאוכזבים, כמו כולם, מתנאי העבודה בפוקסקון, זו אינה הסיבה לפריצה בשרתים, ואף על פי שגם אנחנו היינו מעוניינים בפרטים על iPhone 5 – גם זו אינה הסיבה לפריצה", כתבו הפורצים ב-Pastebin. לדבריהם, "אנחנו נהנים לחשוף נתונים של תאגידים וגורמי ממשל, ושואבים סיפוק בעיקר מפגיעה בתשתיות והשמדה שלהן. האין זה נפלא?".

ועוד בעניין תנאי העבודה במפעלים של פוקסקון: ביום ה' הוגשו עצומות מחאה לחנויות אפל בוושינגטון, ניו-יורק, סן פרנסיסקו, לונדון, סידני ובנגלור. על העצומות חתמו 250 אלף "לקוחות מודאגים של אפל", שקראו לחברה להפעיל פיקוח הדוק יותר על נהלי ההעסקה של ספקיותיה ולהעניק לעובדים של חברות הקבלן תנאים טובים יותר.

בעצומה נקראה אפל לפרסם "אסטרטגיה להגנה על העובדים לקראת השקה של מוצרים חדשים" ונטען שהעובדים נתונים ללחצים כבדים כדי להבטיח עמידה בלוחות זמנים. אתר Change.org גייס 195 אלף חתימות על העצומה ואתר SumOfUs.org גייס 55 אלף חתימות נוספות. היעד של יוזמי העצומה הוא להגיע למיליון חתימות עד תום הרבעון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים