אפל הגישה תביעה נגד מוטורולה בעקבות הסכם רישוי עם קוואלקום

החברה עותרת לבית משפט בארצות הברית על מנת שיורה למוטורולה שלא לתבוע אותה בגרמניה ● הסיבה: אפל טוענת שהפטנט שבגינו הגישה מוטורולה את התביעה בגרמניה חיוני במסגרת טכנולוגיית התקשורת GPRS, וכי יש לאפשר רכישה של זכויות לשימוש בו בתנאים הוגנים

אפל (Apple) הגישה תביעה חדשה נגד מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), הפעם בעקבות הסכם שחתמה זו עם קוואלקום (Qualcomm) לרישוי פטנטים.

כתב התביעה החדש, שהוגש לבית המשפט של המחוז הדרומי בקליפורניה, מתייחס לפטנט שבגינו הגישה מוטורולה תביעה נגד אפל בגרמניה, אולם למעשה, שתי החברות רכשו רישיון לשימוש בו. אפל טוענת, כי מאחר שמדובר בפטנט חיוני במסגרת טכנולוגיית התקשורת GPRS, יש לאפשר רכישה של זכויות לשימוש בו בתנאים הוגנים. משום כך, היא מבקשת מבית המשפט בארצות הברית לאסור על מוטורולה לתבוע אותה בגרמניה בגין פטנט זה.

"מוטורולה מנהלת מערכה משפטית בינלאומית של תביעות למרות התחייבותה לאפשר רישוי של הפטנטים בתנאים הוגנים", ציינה אפל בכתב התביעה.

בחודש שעבר קבעה הרשות האמריקנית לסחר בינלאומי, בהחלטה ראשונית שניתנה בעקבות תלונה שהגישה אפל, כי מוטורולה אינה מפירה את זכויותיה של אפל בפטנטים. בשנה שעברה קבע בית משפט בגרמניה שאפל מפירה את זכויותיה של מוטורולה בפטנטים ששולבו במכשירי iPhone ובמחשבי iPad.

יצוין, כי גוגל (Google) הודיעה בשנה שעברה על כוונתה לרכוש את מוטורולה מוביליטי תמורת 12.5 מיליארד דולרים, בכפוף לאישורים מהרשויות, שעדיין לא התקבלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים