החברה לאוטומציה תחליף את מערכות הליבה בעיריות הרצליה ורעננה; ההיקף: עשרות מיליוני ש'

במסגרת הפרויקט יוחלפו מערכות הגבייה, הרכש, התשלומים, החינוך ומערכות לוויין שונות ● כל המערכות הקיימות יוסבו לגרסאות חדשניות והמערך הטכנולוגי ישודרג ממערכות מבוססות ADABAS, למערכות מבוססות אורקל וג'אווה ● למרות שהחברה לאוטומציה קיבלה הודעה על זכייתה במכרז, הרי שהחוזה טרם נחתם, שכן מטרופולין-נט מקבוצת מילגם - שהתמודדה במכרז והפסידה, שוקלת את צעדיה ואף ביקשה את מסמכי הדיונים של הוועדה שדנה במכרז

החברה לאוטומציה תבצע את הפרויקט המשותף לעיריות הרצליה ורעננה להחלפת מערכות הליבה שלהן – חומרה, תוכנה, תשתיות תקשורת ואינטרנט. לאנשים ומחשבים נודע, כי למרות שהחברה לאוטומציה קיבלה הודעה על הזכייה, הרי שהחוזה טרם נחתם, שכן מטרופולין-נט מקבוצת מילגם – שהתמודדה במכרז והפסידה, שוקלת את צעדיה ואף ביקשה את מסמכי הדיונים של הוועדה שדנה במכרז. ועדת המכרזים הייתה משותפת, ובראשה עמד יונתן יסעור, סגן ראש עיריית הרצליה.

זוהי הפעם הראשונה שבה שתי רשויות גדולות משתפות פעולה במכרז לפרויקט IT בסדר גודל כזה. להערכת גורמים בשוק, היקפו הכספי של הפרויקט עומד על עשרות מיליוני שקלים. במסגרת הפרויקט יוחלפו מערכות הגבייה, הרכש, התשלומים, החינוך ומערכות לוויין שונות. בהיבט הטכנולוגי, החברה לאוטומציה תסב את מכלול המערכות הקיימות לגרסאות חדשניות ותשפר בכך את כל המערך הטכנולוגי – ממערכות מבוססות ADABAS למערכות מבוססות אורקל (Oracle) וג'אווה (Java).

כפי שפורסם בראשונה באנשים ומחשבים, ההחלטה על היציאה המשותפת למכרז נתקבלה בעקבות יוזמה של גזברי שתי הרשויות – אמיר ברטוב מעיריית רעננה וגולן זריהן מעיריית הרצליה. השניים הגיעו למסקנה שקיים דמיון במערכות הליבה של שתי הערים, ומכרז משותף עשוי להוזיל את הוצאות המיחשוב שלהן ולשדרג את רמת השירות שהן מעניקות לתושבים.

תהליך הכנת המכרז היה מורכב ביותר, בגלל הבדלי הגישות והצרכים הספציפיים הדרושים לכל אחת מהרשויות. בשתי הרשויות הובילו את התהליך המנמ"רים – ענת ספקטור מעיריית רעננה ואמיר זיו מעיריית הרצליה – בליווי המנכ"לים וראשי שתי הרשויות, נחום חופרי ויעל גרמן, בהתאמה. הליך המכרז ארך כשנתיים. הוא פורסם בספטמבר 2010 לאחר עבודה שארכה כמעט שנה.

ראשי הערים, חופרי וגרמן, רואים בפרויקט הזדמנות למינוף השירותים הניתנים לתושבי העיר, הגדלת מספר השירותים אונליין וייעול עבודות המטה של הרשויות, המפעילות בחלקן מערכות מיושנות. מועצת עיריית רעננה אישרה בישיבתה מהשבוע שעבר את היציאה למכרז וההשתתפות בוועדת המכרזים המשותפת. אישור דומה צפוי להתקבל במועצת עיריית הרצליה.

יצוין, כי שירותי המיחשוב בשתי הרשויות ניתנים מזה שנים רבות על ידי החברה לאוטומציה. בעבר נעשו ניסיונות לאחד מספר רשויות מקומיות על מנת לצאת במכרזי מיחשוב משותפים, מתוך הנחה, כי יש דמיון רב בין התשתיות שלהן. מוביל המהלך היה ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, אולם בסופו של דבר המהלך לא יצא לפועל.

משה אלקסלסי, יו"ר החברה לאוטומציה, מסר כי "אנו שמחים להעביר לדור הבא את מערכות המיחשוב של עיריות הרצליה ורעננה. החברה לאוטומציה תבצע שדרוג של מערכות הליבה הפיננסיות, בהן גבייה, חינוך, הנהלת חשבונות, שילוט ותחומי ליבה נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים