מניית אפל עברה את ה-500 דולרים; שווי השוק שלה "מדגדג" את החצי טריליון

אפל שווה כיום 460 מיליארד דולרים - ובלתי נמנע ששווייה יעקוף את החצי טריליון ● רבע שעה אחרי פתיחת המסחר בוול-סטריט אמש (ב') עמד השווי של מניית החברה על 502 דולרים ● אנליסטים חזו שהדבר יקרה רק בתחילת מרס, עם ההכרזה על iPad 3

שווי מניית אפל (Apple) הגיע אמש (ב') בארצות הברית ל-502 דולרים, רבע שעה בלבד לאחר תחילת המסחר. מדובר בעלייה של 1.8% לעומת שערה ביום ו'. כמו כן, שווי השוק של החברה עתיד להגיע בקרוב, על פי האנליסטים, לחצי טריליון דולרים.

כבר בשבוע שעבר העריכו אנליסטים, כי שווי המנייה של אפל יעבור את ה-500 דולרים. הם חזו, כי זה יקרה לאחר ההכרזה הצפויה במרס של 3 iPad, אלא שהם טעו בהערכת הזמן. מה שגרם לעלייה בשווי של מניית החברה אינו ההכרזה הצפויה, אלא המשבר הכלכלי ביוון. שוויין של מניות של חברות אמריקניות, ובהן אפל, עלה לאחר שהפרלמנט היווני אישר את תוכנית הצנע, שמפלסת את הדרך של המדינה לחילוץ ולקבלת סיוע מהאיחוד האירופי.

מאז תחילת השנה עלו מניות אפל ביותר מ-20%. באמצע דצמבר האחרון עמד שווי המנייה של החברה על 381 דולרים. בהתחשב בעובדה ששווי השוק של אפל עומד כעת על 460 מיליארד דולרים, בלתי נמנע שהיא תעבור את החצי טריליון.

כשזה יקרה, אפל תהיה הראשונה לעשות זאת מאז אקסון (Exxon), שעשתה זאת ביולי 2007. יצוין שענקיות היי-טק אחרות שוות הרבה פחות מאפל. יתרה מזאת, שווי השוק של אפל עומד על יותר מפי שניים מהשווי של מיקרוסופט (Microsoft), שעומד על 256 מיליארד דולרים, ושל גוגל (Google), שמגיע ל-199 מיליארד, ביחד. שווייה של אפל גדול גם מהסכום המצרפי של יבמ (IBM), עם 223 מיליארד דולרים, ושל רשת חנויות וול-מארט (Wal-Mart), ששווה 212 מיליארד. חלק מהאנליסטים החלו לתהות מתי אפל תעבור את הטריליון דולרים. אם כך אמנם יקרה, היא תהיה החברה הראשונה לעשות זאת.

אף על פי שמחיר המנייה של אפל זינק ב-488% מאז ינואר 2007, אנליסטים רבים חושבים שהיא מצויה בהערכת חסר. בשבוע שעבר העלה האנליסט מייק וולקלי מ-Canaccord Genuity את מחיר היעד שלו למנייה של אפל מ-650 ל-665 דולרים. יצוין, כי יש לאפל קופת מזומנים אדירה, של יותר מ-98 מיליארד דולרים, לעומת 76 מיליארד שהיו לה בקיץ האחרון. החברה מפורסמת בכך שאינה מחלקת דיבידנדים, אולם בעלי המניות מקווים שהדבר ישתנה בשנה הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים