תוכן שיווקי

לקראת אירוע | עיבוד אירועים מורכב – איך עושים זאת בעזרת אינפורמטיקה

14/02/2012 14:00

מאת ארז נבון, יועץ טכנולוגי, אינפורמטיקה, קבוצת אמן

בשנים האחרונות, עם העלייה בצריכת המידע ממקורות רבים ומגוונים של נתונים, עלתה הכמות, האיכות והנגישות למידע במידה משמעותית – בעיקר ממערכות המאכלסות ומנטרות אירועים ומספקות אותו למספר רב של משתמשים. האירועים, בין אם נוצרו על ידי מערכת או משתמש, גדלים הן מבחינת נפח והן מבחינת מורכבותם. בעולם המסחרי, למשל, הם נוצרים על ידי מעקבים אחר הזמנות, משלוחים, תשלומים וכו', המאפשרים קבלת החלטות עסקיות בצורה מושכלת. בעולם הביטחוני משמשות מערכות אלו למעקב אירועים הקשורים לביטחון המדינה וכתוצאה מכך קבלת החלטות רלוונטית ובעולם האינטרנטי/צרכני – על ידי שימוש מקוון באינטרנט או אפליקציות סלולאריות. כל גלישה באתר ספציפי היא אירוע כמו גם גלישה בקטגוריות ספציפיות, מה שמאפשר ניתוח מדויק של משתמשים והתאמת פרסומות או תכנים רלוונטיים.

כתוצאה מכמויות האירועים נוצר למעשה "פיצוץ" של נתונים המביא מצד אחד תועלות עסקיות מרובות אך מצד שני אתגרים בניתוח וניהול הנתונים ולעתים גם קשיים בקבלת ההחלטות. אמנם מחסני הנתונים והבינה העסקית מאפשרים ניתוח היסטורי ורב ממדי, אך מקשים על קבלת ההחלטות בעצם ההשהיה בקבלת הנתונים, תזמון איטי (לא בכל שעה, לדוגמה) וניתוח היבט מסוים או חלקי של התהליך. מגבלות אלו הופכות את כלי ה-BI ללא יעילים במצבים המחייבים דינמיות בניתוח וקבלת החלטות בזמן אמת המבוססות על מידע פנימי ומידע המגיע ממקורות חיצוניים.

מערכת CEP (עיבוד אירועים מורכב – Complex Event Processing) של חברת אינפורמטיקה, מאפשרת לארגונים לנצל הזדמנויות ולצמצם סיכונים בזמן אמת על ידי זיהוי אירועים ממגוון רב של מקורות בחלונות זמן גמישים המאובחנים וניתנים לשינוי כל העת על ידי המשתמש הלא טכני. כיום אירועים אלו לא מזוהים כנדרש במערכות הקיימות בעיקר מחוסר ביכולת "חוצה פלטפורמות" בזמן אמת ובתלות באנשי IT וכתוצאה מכך לעיכוב בזמן המסירה של המידע. ההשלכות של הזדמנויות שהוחמצו או איומים נקבעים בדרך כלל בתוך שניות או דקות ולכן, פריסה מוצלחת של המערכת תתאפשר אם המיקוד הוא על אוטומציה, איסוף מודיעין מורחב וקבלת החלטות על ידי משתמשי הקצה (אנליסט, מפעיל, מנהל וכו')   ולא רק על ידי מתכנתים.

המערכת של אינפורמטיקה מאפשרת מתן מענה על הצרכים המפורטים לעיל על ידי:

•    מתן יכולת למשתמש הקצה לקבוע חוקים והתראות בצורה אינטואיטיבית ללא תלות באיש IT, לאורך כל שדרת מערכות המקור

•    גמישות – המערכת מאפשרת הטמעה בתוך ימים, בשל היכולת להתחבר למגוון עצום של מקורות מידע אין זה משנה אם מדובר בארגון עסקי, ציבורי או בטחוני

•    ניהול תגובות חכם – ה-CEP  לא רק מזהה איומים והזדמנויות אלא גם מאפשר תגובות מורכבות בהתאם לאירועים המורכבים שזוהו, שליחת מייל, SMS, טלפונים למרכזות VoIP ועוד

•    שיתוף מידע – מערכת ה-CEP מאפשרת למשתמשים לחלוק חוקים שנקבעו ובכך לאפשר טיפוח של שיתוף ידע וקביעת שיטות עבודה מומלצות (Best Practices)

•    גמישות בפיתוח – מערכת ה-CEP  מאפשרת גישה ל-API שלה ובכך התאמות ושיפורים רלוונטיים לארגון

לסיכום, מערכת ה-CEP של חברת אינפורמטיקה יכולה להביא תועלת רבה לארגונים המבקשים לנתח אירועים הקשורים בין היתר במניעת הונאות, מעקב גאוגרפי, מעקב לוגיסטי, מעקב בטחוני ולמעשה לכל ארגון המעוניין לעקוב ולהפיק ערך עסקי מניתוח אירועים ממקורות מידע רבים ולהגיב להם בזמן אמת.

אירועים קרובים