משרד המשפטים האמריקני אישר את רכישת מוטורולה מוביליטי על ידי גוגל

הסיבה העיקרית שבשלה ביקשו בגוגל לרכוש את מוטורולה היא כדי להניח יד על המערך המשמעותי של הפטנטים שברשותה של החברה ● במשרד המשפטים האמריקני הגיעו למסקנה, כך נמסר, שלא סביר להניח שבגוגל ישתמשו בפטנטים אלה כדי "להגדיל את ההוצאות של החברות המתחרות ולפגוע בתחרות"

מוטורולה

משרד המשפטים האמריקני אישר לגוגל (Google) לרכוש את חברת מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) תמורת 12.5 מיליארד דולרים. זאת יממה לאחר שגם באיחוד האירופי השלימו את בדיקת העסקה ואישרו אותה מבלי להציב שום תנאי. ממשרד המשפטים האמריקני נמסר כי הבדיקה שערכו העלתה שסביר להניח, כי העסקה "לא תפגע פגיעה משמעותית בתחרות".

הסיבה העיקרית שבשלה ביקשו בגוגל לרכוש את מוטורולה היא כדי להניח יד על המערך המשמעותי של הפטנטים שברשותה של החברה. במשרד המשפטים האמריקני הגיעו למסקנה, כך נמסר, שלא סביר להניח שבגוגל ישתמשו בפטנטים אלה כדי "להגדיל את ההוצאות של החברות המתחרות ולפגוע בתחרות".

לאחר שהרשויות אישרו את העסקה תוכל כעת גוגל להשלים אותה.

במקביל אישרו במשרד המשפטים האמריקני גם את העברת הזכויות על הפטנטים מחברת נורטל (Nortel) הקנדית שפשטה את הרגל לקונסורציום המכונה Rockstar Bidco. הקונסורציום כולל את החברות Research In Motion, מיקרוסופט (Microsoft) ואפל (Apple), והוא הוקם לצורך רכישת הקניין הרוחני של נורטל, במכרז שנערך בשנה שעברה. הקניין הרוחני שנמכר כלל כ-6,000 פטנטים.

במשרד המשפטים האמריקני אישרו גם את העסקה שבמסגרתה רכשה אפל פטנטים מחברת CPTN Holdings, שהייתה בעבר בבעלותה של נובל (Novell). "הגענו למסקנה שעסקאות אלה לא יגרמו לשינויים משמעותיים בדינמיקה הקיימת בשוק", נמסר ממשרד המשפטים האמריקני. עוד נמסר מהמשרד, כי הנציגים של גוגל, אפל ומיקרוסופט התחייבו להציע רישיונות לקניין הרוחני שרכשו בתנאים סבירים וללא אפליה ולא לבקש צווי מניעה בסכסוכים שיהיו קשורים לפטנטים אלה.

עוד הבטיחו במשרד המשפטים לעקוב אחר ההתפתחויות בשוק: "נעקוב במיוחד אחר הנעשה בשוק של הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח, ולא נהסס לנקוט באמצעים הולמים כנגד מי שינסו להשתמש בקניין רוחני כדי לפגוע בתחרות" נמסר ממשרד המשפטים האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים