בעקבות הביקורת: אפל הזמינה בדיקה חיצונית של תנאי ההעסקה במפעלי ההרכבה שלה

תוצאות הבדיקה, שתיערך על ידי ארגון העבודה ההוגנת FLA, צפויות להתפרסם בתחילת החודש הבא ● מנכ"ל אפל, טים קוק: "אנו מאמינים שלעובדים בכל מקום יש את הזכות לעבוד בסביבת עבודה הוגנת ובטוחה, וזו הסיבה שביקשנו מה-FLA להעריך באופן עצמאי את הביצועים של ספקינו הגדולים ביותר"

הלחץ עשה את שלו? אפל (Apple) ביקשה מארגון העבודה ההוגנת, ה-FLA, לבצע ביקורות וולונטריות במפעלי ההרכבה של מוצריה במזרח. הבקשה, שנשלחה אמש (ב'), הגיעה בעקבות הביקורת הציבורית הקשה שהוטחה נגדה באחרונה על תנאי ההעסקה של הפועלים במפעלים הללו, ובראשם אלה שמפעילה חברת פוקסקון (Foxconn). באפל הבטיחו שהמפעלים ישתפו פעולה באופן מלא עם הביקורת.

"אנו מאמינים שלעובדים בכל מקום יש את הזכות לעבוד בסביבת עבודה הוגנת ובטוחה, וזו הסיבה שביקשנו מה-FLA להעריך באופן עצמאי את הביצועים של ספקינו הגדולים ביותר", הצהיר מנכ"ל אפל, טים קוק. "הבדיקות כבר יצאו לדרך ואין להן מקבילה בתעשיית האלקטרוניקה – בוודאי לא בגודלן. אנו מעריכים את הסכמתם של אנשי ה-FLA לבצע צעד לא מקובל שכזה".

הבדיקות, כאמור, כבר יצאו לדרך – תחילה במפעלים של פוקסקון בשנזן שבסין. לאחר מכן אמורים המבקרים לעבור למפעלי החברה בשנגדו, ואולי אף למפעלים אחרים שבהם מייצרת אפל את מוצריה. תוצאות הבדיקה צפויות להתפרסם בתחילת החודש הבא באתר ה-FLA.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    "בדיקה חיצונית".... ממש צריך.... אפשר לקרוא על היחס באינטרנט.... אבל מצד שני, מחפשים בטח כסת"ח.

אירועים קרובים