קספרסקי: פושעי סייבר נמשכים לזוגות מאוהבים

האקרים יודעים היטב שזוגות מעניקים גישה לחשבונות אונליין האחד של השני וממתינים לגולשים באתרי היכרויות למיניהם, בתחפושות של משתמשים תמימים ונאים ● החוקרים של ענקית אבטחת המידע כתבו ש-"האהבה היא חזקה, הרבה יותר מסיסמת הפייסבוק שלכם, וזה לא סוד שהיא נוטה להיות עיוורת"

אחד מכל שלושה בני נוער מעניקים גישה מלאה לחשבונות מקוונים לבן/בת הזוג שלהם. מכאן, באם הם נופלים קורבן למתקפות קיברנטיות, ההאקרים מקבלים "שניים במחיר אחד" – כך עולה ממחקר חדש בחסות מעבדות המחקר של קספרסקי (Kaspersky).

על פי המחקר, אותו ערך מרכז PewInternet – מכון מחקר עצמאי, הענקת גישה חופשית לחשבונות מייל ורשתות חברתיות נפוצה מאוד. אחד מכל שלושה בני נוער אמריקנים בגילאי 14-17 עושה זאת – בין אם לגבי מייל, סקייפ (Skype) פייסבוק (Facebook) או WhatsApp. המשמעות של הנתון הזה היא שבן הזוג יכול גם לצפות בהתכתבויות למיניהן וגם לשלוח הודעות בשם בעל החשבון.

קספרסקי, המיוצגת בארץ על ידי פאוור תקשורת, עומדת במחקר על כך שיש נטייה להכיר בן זוג, לבנות איתו תקשורת ולהניח את היסודות לכל סוג מערכת יחסים עוד בטרם הפגישה הראשונה. פושעי סייבר יודעים זאת היטב וממתינים לגולשים באתרי היכרויות למיניהם, בתחפושות של משתמשים תמימים ונאים, ש-'אוהבים טיולים ארוכים על החוף ושיחות אל תוך הלילה'. "לא רק מי שמחפש אהבה עשוי להפוך לקורבן קל עבור האקר זה או אחר", נכתב במחקר, "בעיקר בגלל נטייה חדשה יחסית של זוגות צעירים: לשתף חשבונות ברשת".

עוד מציינים חוקרי ענקית אבטחת המידע, כי "האהבה היא חזקה, הרבה יותר מסיסמת הפייסבוק שלכם. האהבה ידועה כחזקה וסובלנית, אבל זה לא סוד שהיא נוטה להיות עיוורת. ועל מי נסמוך, אם לא על האנשים שאנחנו אוהבים באמת? לכן, לא פלא שהרבה זוגות חולקים סיסמאות, קוראים מסרונים ומיילים ביחד ונותנים לבן הזוג גישה מלאה לחשבונות מקוונים".

"זוגות צעירים מאוהבים, שרואים את העולם דרך משקפיים ורודים מאוד, מתעלמים מההשלכות האפשריות של שיתוף החשבונות: פגיעה בפרטיות, במוניטין, בריונות ברשת ועוד", כתבו החוקרים. "קחו בחשבון שהרבה בני זוג נפלאים הופכים לאנשים אכזריים ונקמנים במקרה של פרידה או אפילו מריבה רצינית – והגישה שנתתם להם לחשבון המקוון עשויה להפוך מבחינתם לנשק. מעבר להשלכות אלה, האקרים מאוד אוהבים את התופעה, כי על כל מחשב שנפרץ הם מקבלים גישה למחשב נוסף ולחשבונות נוספים".

מחפשים אהבה? קבלו סוס טרויאני
על פי המחקר, גם כאלה שעדיין לא מצאו אהבה נמצאים בסכנה. "האינטרנט הוא כבר מזמן נקודת היכרות ומפגש למי שמחפש לו דייט, והאתרים המיועדים לכך קיימים יותר מ-10 שנים", כתבו החוקרים. הם ציינו מחקר שנערך בגרמניה, שגילה שכשבעה מיליון מתוך כ-11.5 מיליון רווקים במדינה באתר היכרויות לפחות פעם אחת. מחקר נוסף שהם ציטטו מעלה שקרוב ל-40% מכלל הרווקים באירופה השתמשו ברשת כדי למצוא בני זוג בשנתיים האחרונות.

"רבים מפספסים את הסכנה שטמונה בכך", על פי קספרסקי. "מספיק שפרסמתם שם תמונה וכמה פרטים על עצמכם – וחיפוש פשוט בגוגל (Google) ימצא ויציג אותם. באתרים רבים יעלה החיפוש גם נתוני הרשמה, כמו: מייל, טלפון, מקום מגורים ועוד". לדבריהם, "פושעי סייבר מאוד מרוצים מהנטייה לשתף מידע אישי: לעיתים, הם יאספו עליכם מידע שפרסמתם, כדי לגלות אם אתם קשורים לארגון שאליו הם רוצים לפרוץ – ולהשתמש בכם בתור נקודת הפריצה".

החוקרים אף מצאו שאתרי ההיכרויות הם כר פורה לסוסים טרויאניים, וירוסים ונוזקות אחרות. "הרבה מאוד נוזקות למיניהן מתלבשות על אתרי היכרויות כדי לפרוץ למחשב שלכם", נכתב. "זה יכול להיראות הכי תמים בעולם: יגיע אליכם מייל מבחורה בלבוש מינימלי או בחור מרשים למראה, עם מילה או שתיים ולינק לפרופיל שלהם. כמובן שהלינק לא ייקח אתכם לשום מקום ורק יגרום להפעלת קוד זדוני שישתלט לכם על המחשב".

לסיום, כותבים החוקרים כמה המלצות: השתמשו בתוכנת אבטחת אינטרנט מתאימה, שתדע לנתח את הלינק שקיבלתם ולדעת אם מאחוריו עומד קוד מסוכן; אל תחלקו סיסמאות; גם אם החלטתם לתת לבן הזוג גישה לחשבון אחד, הקפידו שהסיסמה לא תהיה זהה לזו של חשבונות אחרים; אל תיצרו סיסמאות קלות כמו "1q2w3e4r" או "123456", או את שמכם באנגלית בתוספת השנה הנוכחית – היו יצירתיים; היו חשדניים וערניים – יותר קל לשקר באינטרנט; אבטחו את הטלפון הסלולרי; העדיפו להוריד יישומים ממקורות שאתם סומכים עליהם או שפותחו על ידי חברות מוכרות והורדו על ידי משתמשים רבים; והתקמצנו על פרטים אישיים – הקפידו לשתף מידע אישי רק עם חבריכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים