ג'ונתן שוורץ, המנכ"ל האחרון של סאן: מכירת החברה הייתה בלתי נמנעת

"המשבר הכלכלי הרס את עסקינו", אמר שוורץ במסיבת עיתונאים ● לדבריו, "ברגע שלקוחות רבים שלנו חדלו לרכוש שרתים בשל המצב הכלכלי, או עברו לחלופות זולות יותר, נכנסנו למסלול מחריד וסופני" ● שוורץ חשף במהלך האירוע מיזם חדש בעולם הבריאות שהוא שותף בהקמתו

ג'ונתן שוורץ, המנכ"ל האחרון של סאן (Sun), ידע שהמכירה של החברה בראשותו היא בלתי נמנעת. השבוע הודה שוורץ, כי לא יכול היה למנוע את המהלכים שהובילו בסופו של דבר לרכישתה של החברה על ידי אורקל (Oracle) ב-2009 תמורת 7.4 מיליארד דולרים.

"המשבר הכלכלי הרס את עסקינו", אמר. "כשליש מהלקוחות של סאן היו מוסדות פיננסיים גדולים, רבים מהם עם שרתים שלנו שעולים יותר מ-100 אלף דולרים. ברגע שאותם לקוחות חדלו לרכוש שרתים בשל המצב הכלכלי, או עברו לחלופות זולות יותר, מבוססות אינטל (Intel) או AMD, נכנסנו למסלול מחריד וסופני".

שוורץ תיאר את שנתו האחרונה בחברה במהלך מסיבת עיתונאים בה חשף את הסטארט-אפ החדש שלו, CareZone, שפועל בעולם הבריאות. לדבריו, לאחר מכירת סאן הוא "סידר את הראש" במשך כמה חודשים ורק לאחר מכן נכנס למיזם החדש עם חברו, וולטר סמית.

אף שלא הודה בכך, החברה החדשה, שפועלת בתצורת אירוח באמזון (Amazon), מגלמת את מגמת המעבר למיחשוב ענן ופחות על הסתמכות על שרתים בתוך הבית – מגמה שאף היא הייתה פוגעת ברווחי סאן. מדובר באתר מבוסס מנויים ונטול פרסומות שמאפשר ללקוחותיו לעקוב אחר הצרכים הרפואיים שלהם או אלה שהם מטפלים בהם. "הרעיון אולי נשמע פשוט, אבל הצורך הוא משמעותי", אמר שוורץ. "מי שיש לו שני ילדים ושני הורים בשנות ה-80 שלהם נדרש למעקב אחרי נתונים רבים, למשל בקרה על נטילת תרופות, מעקב אחר הביקורים הרפואיים שלהם או טיפול במסמכים משפטיים שלהם". לדבריו, האתר מאפשר, באמצעות ממשק פשוט וקל, למעקב אחרי מידע ושיתוף שלו, תוך קביעת הרשאות גישה ורמת אבטחת מידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים