מנכ"ל אפל: אכפת לנו מכל עובד

"אנחנו, באפל, מתייחסים לתנאי העבודה במלוא הרצינות, ואנחנו עושים זאת כבר זמן רב, בין אם העובדים נמצאים באירופה, באסיה או בארצות הברית", אמר המנכ"ל, טים קוק ● בניגוד לנימה הישירה והלא מתנצלת בה נהג מייסד אפל, סטיב ג'ובס המנוח, להתייחס לסוגיה, נקט קוק בנימה מציאותית ואמפטית יותר ● הוא סיפר על התרשמותו האישית מתנאי העבודה במפעלי ספקיות של אפל ואמר שאף גורם בענף ההיי-טק לא עושה יותר ממנה למען תנאי ההעסקה של העובדים

מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, שב והדגיש השבוע את מחויבותה של החברה לתנאי העסקה הוגנים ולמעבר אסטרטגי לשירותי ענן. הוא אמר זאת בדברים שנשא בפני באי הוועידה של גולדמן זאקס (Goldman Sachs) לטכנולוגיה ואינטרנט, שנערכה בסן פרנסיסקו.

קוק התייחס כבר בראשית דבריו לתנאי העבודה במפעלי הספקיות של אפל. "קודם כל, אני רוצה שלכולם יהיה ברור שאנחנו, באפל, מתייחסים לתנאי העבודה במלוא הרצינות, ושאנחנו עושים זאת כבר זמן רב", אמר. "בין אם העובדים נמצאים באירופה, באסיה או בארצות הברית, אכפת לנו מכל עובד".

הביקורת שמותחים בארגונים שפועלים למען זכויות העובדים על תנאי העבודה במפעלי הספקיות של אפל עלתה לכותרות בשבועות האחרונים, לאחר שבמקביל לדו"חות הכספיים המרשימים פרסמה החברה בפעם הראשונה את הרשימה המלאה של הספקיות שלה. הביקורת המשיכה להופיע בעיתונים הגדולים ובאינטרנט, והשבוע הודיעה אפל, כי הארגון העצמאי FLA (ר"ת Fair Labor Association). החל לערוך ביקורות וולונטריות במפעלים של הספקיות בסין. לאחר ביקור שערך במפעל של אחת מהן, פוקסקון (Foxconn), אמר נשיא הארגון, כי התנאים בו טובים יותר מאשר במפעלים אחרים בסין.

בניגוד לנימה הישירה והלא-מתנצלת בה נהג מייסד אפל, סטיב ג'ובס המנוח, להתייחס לסוגיה, נקט קוק בנימה מציאותית ואמפטית יותר. הוא סיפר על התרשמותו האישית מתנאי העבודה במפעלים, במסגרת תפקידו הקודם, כמנהל התפעול הראשי של אפל, שחייב היכרות אינטימית עם שרשרת האספקה של החברה. קוק הבטיח, כי אף גורם בענף ההיי-טק אינו עושה יותר מאפל לשיפור תנאי העבודה.

לאחר מכן עבר קוק להתייחס לנושאים אחרים, ובהם הצלחתה של אפל וההזדמנויות הממתינות בפתח. על אף שברבעון האחרון מכרה החברה 37 מיליון יחידות של מכשירי iPhone, ציין קוק שמדובר בנתח של 9% בלבד מהשוק של מכשירי הטלפון, ומשום כך, ההזדמנויות של אפל עדיין רבות – במיוחד בסין. עם זאת, האתגרים עדיין רבים אף הם. בין השאר הזכיר קוק את האיסור למכור את מחשבי iPad בסין בשל תביעה על הפרת זכויות בסימנים מסחריים מצד חברת Proview, יצרנית סינית של צגים.

ובכל זאת, קוק צופה שמבחינת מספר היחידות, יהיה השוק של מחשבי הלוח גדול יותר מזה של מחשבי ה-PC: בשנתיים האחרונות מכרה אפל 55 מיליון יחידות של מחשבי iPad – מספר יחידות שאליו הגיעו מחשבי Mac רק לאחר 22 שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים